WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PRYWATNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI ZAGRANICZNEJ
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO TEŻ JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Autostrada Wielkopolska S.A. i Autostrada Wielkopolska II S.A. to spółki koncesyjne,które zajmują się budową i utrzymaniem odcinka autostrady A2, biegnącego od Świecka do Konina. Te spółki odgrywają kluczową rolę w rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, zwłaszcza jako istotne połączenie transportowe zarówno między Polską a Niemcami, jak i в ramach Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Misją tych firm jest zapewnienie nie tylko efektywnej, ale także bezpiecznej i komfortowej komunikacji drogowej. Autostrada A2 stanowi strategiczny korytarz transportowy, który ma fundamentalne znaczenie dla krajowego i międzynarodowego ruchu towarowego oraz osobowego.
Właściciele koncesji stawiają na ochronę środowiska oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Na trasie A2 znajdują się punkty poboru opłat, które są integralną częścią funkcjonowania autostrady, a przejazd nią zapewnia szybkie połączenie między kluczowymi miastami. Oprócz podstawowych udogodnień dla kierowców, takich jak stacje paliw oraz miejsca odpoczynku, spółki zapewniają również różnorodne usługi, aby sprostać rosnącym potrzebom podróżujących.
Dzięki ciągłemu rozwojowi oraz dbałości o detale w zakresie jakości świadczonych usług, Autostrada Wielkopolska wyróżnia się na tle innych operatorów. Zawsze na czasie z aktualnościami oraz informacjami o sytuacji na drodze, zapewnia pasażerom możliwość bezproblemowego poruszania się po trasach, co znacząco wzmacnia funkcjonalność i prestiż tego odcinka autostrady.
W skrócie
Budowa i utrzymanie autostrady A2 od Świecka do Konina
Obsługa punktów poboru opłat
Zapewnienie infrastruktury wspierającej podróże, m.in. stacje paliw i miejsca odpoczynku
Skupienie na bezpieczeństwie i ochronie środowiska
Część Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T)
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Autostrada wielkopolska osiągnęła 1 435 367 751 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 006 557 208 zł. Pozostałe przychody to 428 810 543 zł.
Całkowite koszty wyniosły 993 165 384 zł.
Zysk netto wyniósł 13 391 823 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 89 736 792 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 435 367 751 zł w 2023 roku.
• 897 128 643 zł w 2022 roku.
• 1 513 686 344 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 183 465 804 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 13 391 823 zł w 2023 roku.
• -202 117 735 zł w 2022 roku.
• 467 855 843 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Autostrada wielkopolska wynosi 350,6 mln zł.
EBITDA Autostrada wielkopolska wynosi 490,05 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
161 617 727 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 350 603 360 zł w
2023 roku.
• 366 061 574 zł w
2022 roku.
• 306 343 316 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
163 377 371 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 490 051 223 zł w
2023 roku.
• 504 268 138 zł w
2022 roku.
• 444 193 312 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Autostrada wielkopolska wynosi 1 010 479 126 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 3 588 419 377 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 68 752 410 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 010 479 126 zł w 2023 roku.
• 598 085 762 zł w 2022 roku.
• 2 880 547 601 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Autostrada wielkopolska wynosi 0,89%. To oznacza, że firma ma szansę 0,89% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,019% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,89% w 2023 roku.
• 1,19% w 2022 roku.
• 0,46% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Autostrada wielkopolska wyniosła 2 781 412 387 zł.
a
ktywa trwałe to 2 458 124 058 zł.
a
ktywa obrotowe to 323 288 329 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 781 412 387 zł.
k
apitał (fundusz) własny to -3 424 308 768 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 6 205 721 155 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -32 690 602 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 781 412 387 zł w 2023 roku.
• 4 243 181 301 zł w 2022 roku.
• 4 241 769 161 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -0%.
Marża operacyjna wyniosła 35%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 6.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -7.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 22.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 20.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Autostrada wielkopolska wyniosły 6 205 721 155 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 781 412 387 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 223%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 108 767 859 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 6 205 721 155 zł w 2023 roku
• 7 680 881 892 zł w 2022 roku
• 7 477 352 017 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 6.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 223% w 2023 roku
• 181% w 2022 roku
• 176% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Autostrada wielkopolska wykazała przychody na poziomie 1 435 367 751 zł.
Organizacja zarobiła 71 586 098 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 58 194 275 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 13 391 823 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 81% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -4 687 788 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 58 194 275 zł w 2023 roku
• 114 216 490 zł w 2022 roku
• 15 212 298 zł w 2021 roku