SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
ZARZĄD SPÓŁKI SKŁADA SIĘ Z JEDNEJ DO TRZECH OSÓB, UŻYWAJĄCYCH TYTUŁÓW: PREZESA I CZŁONKÓW ZARZĄDU (PAR.11 UMOWY SPÓŁKI), DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE PREZESA ZARZĄDU I CZŁONKA ZARZĄDU ALBO DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO PREZESA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ALBO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU /PAR.13 UMOWY SPÓŁKI/
Specjalizacja w naprawie i utrzymaniu infrastruktury kolejowej
Projekty rewitalizacji tras i remontów konstrukcji
Dbałość o jakość i certyfikację ISO
Współpraca z PKP Polskie Linie Kolejowe
Realizacja prac na liniach kolejowych nr 275 i 285
Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "DOLKOM" to wyspecjalizowana firma z siedzibą we Wrocławiu, zajmująca się kompleksowym utrzymaniem i naprawą infrastruktury komunikacyjnej, ze szczególnym naciskiem na linie kolejowe. Organizatorem i założycielem przedsiębiorstwa są doświadczeni profesjonaliści z branży transportowej, którzy łączą swoje umiejętności, aby zapewnić wysoką jakość świadczonych usług. DOLKOM angażuje się w różne projekty dotyczące wzmocnienia nasypów kolejowych, rewitalizacji tras oraz remontów konstrukcji, co stawia firmę w czołówce krajowych dostawców usług związanych z infrastrukturą kolejową. Szczególnie wyróżniającej jest dbałość o certyfikację ISO, co potwierdza zaangażowanie DOLKOM w zapewnienie standardów jakości i bezpieczeństwa. Dzięki doświadczeniu i ciągłemu doskonaleniu, przedsiębiorstwo rozwija swoje działania w obszarze infrastruktury kolejowej, współpracując z PKP Polskie Linie Kolejowe na realizację kluczowych inwestycji w całym regionie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom osiągnęła 556 319 495 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 549 388 267 zł. Pozostałe przychody to 6 931 228 zł.
Całkowite koszty wyniosły 530 641 136 zł.
Zysk netto wyniósł 18 747 131 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 48 584 248 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 556 319 495 zł w 2024 roku.
• 380 345 162 zł w 2023 roku.
• 353 897 847 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 1 563 094 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 18 747 131 zł w 2024 roku.
• 8 730 068 zł w 2023 roku.
• 3 807 960 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wynosi 20,26 mln zł.
EBITDA Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wynosi 29,29 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
1 555 948 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 20 256 710 zł w
2024 roku.
• 5 152 974 zł w
2023 roku.
• -627 655 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
2 245 618 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 29 287 520 zł w
2024 roku.
• 13 838 677 zł w
2023 roku.
• 7 534 110 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wynosi 696 939 375 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
187 471 305 zł a 1 390 798 738 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 67 203 699 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 696 939 375 zł w 2024 roku.
• 525 494 555 zł w 2023 roku.
• 481 627 028 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wynosi 2,02%. To oznacza, że firma ma szansę 2,02% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,024% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,02% w 2024 roku.
• 1,92% w 2023 roku.
• 1,92% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wynosi 0,09%. To oznacza, że firma ma szansę 0,09% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,011% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,09% w 2024 roku.
• 0,09% w 2023 roku.
• 0,10% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wynosi 27,09 mln zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 3,04 mln zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 66,95 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 3,04 mln zł a 66,95 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
3,05 mln zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 27,09 mln zł w 2024 roku.
• 24,04 mln zł w 2023 roku.
• 22,77 mln zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 3,04 mln zł w 2024 roku.
• 773 tys. zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 66,95 mln zł w 2024 roku.
• 63,2 mln zł w 2023 roku.
• 61,46 mln zł w 2022 roku.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
4 794 480 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 63 309 408 zł w 2024 roku
• 53 062 676 zł w 2023 roku
• 47 271 505 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
12% w 2024 roku
•
14% w 2023 roku
•
14% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wyniosła 566 556 487 zł.
a
ktywa trwałe to 191 476 497 zł.
a
ktywa obrotowe to 375 079 990 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 566 556 487 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 334 761 586 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 231 794 901 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 59 822 327 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 566 556 487 zł w 2024 roku.
• 435 486 831 zł w 2023 roku.
• 437 503 708 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 6%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 566 556 487 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 41%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 21 739 892 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 231 794 901 zł w 2024 roku
• 119 472 376 zł w 2023 roku
• 130 219 321 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 41% w 2024 roku
• 27% w 2023 roku
• 30% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wykazała przychody na poziomie 556 319 495 zł.
Organizacja zarobiła 25 735 273 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 6 988 142 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 18 747 131 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 27% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 799 507 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 6 988 142 zł w 2024 roku
• 2 745 827 zł w 2023 roku
• 1 354 014 zł w 2022 roku
Organizacja Dolnośląskie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom wykazała zysk netto większy niż 96% organizacji z branży "Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej".
Organizacja wykazała przychód większy niż 96% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 49% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 39% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 36% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 44% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 38% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 98% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 4%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 96% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 96% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 96% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 49% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 39% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 36% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 44% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 38% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 4%.