WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PRYWATNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI ZAGRANICZNEJ
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU, GDY ZARZĄD JEST WIELOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI KONIECZNE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Budowa i utrzymanie autostrady A2 od Świecka do Konina
Część Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T)
Liczne Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) z pełną bazą udogodnień
Narzędzia do planowania podróży i obliczania kosztów przejazdu
Stała aktualizacja warunków na drodze i pogody
Autostrada Wielkopolska II S.A. to koncesjonariusz odpowiedzialny za budowę i utrzymanie części autostrady A2, która stanowi kluczowe połączenie Polski z Niemcami, konkretnie na odcinku od Świecka do Konina. Jest to fundamentalny fragment Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), łączący Europę Zachodnią i Środkową oraz tworzący strategiczny korytarz transportowy między Warszawą a Berlinem. Głównym celem spółki jest zapewnienie szybkiego i bezpiecznego przejazdu, co realizuje poprzez bogatą i wielowymiarową ofertę usług autostradowych.Firma kładzie szczególny nacisk na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz ekologiczne rozwiązania w infrastrukturze. Na całej trasie dostępne są liczne Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP), które oferują szeroką gamę udogodnień, takich jak parkingi, toalety, przewijaki, prysznice, bankomaty, oraz możliwości zrzutu ścieków. W punktach tych znajdują się również stacje paliw oraz restauracje znanych sieci, takich jak McDonald's czy KFC, zapewniając wszelkie potrzebne wygody podróżnym.Dodatkowo, Autostrada Wielkopolska II udostępnia użytkownikom narzędzia do planowania podróży i obliczania kosztów przejazdu, co ułatwia organizację i przygotowanie do drogi. Spółka regularnie aktualizuje informacje o warunkach pogodowych oraz sytuacjach na drodze, co pozwala być na bieżąco z wszelkimi zmianami i potencjalnymi utrudnieniami w ruchu. High-quality road services and a commitment to environmental stewardship define the company's operational ethos, ensuring traveler safety and comfort at every kilometer.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Autostrada Wielkopolska II osiągnęła 583 260 344 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 371 933 012 zł. Pozostałe przychody to 211 327 333 zł.
Całkowite koszty wyniosły 232 446 023 zł.
Zysk netto wyniósł 139 486 989 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 8 656 427 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 583 260 344 zł w 2024 roku.
• 590 949 924 zł w 2023 roku.
• 636 055 289 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 12 941 103 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 139 486 989 zł w 2024 roku.
• 49 524 749 zł w 2023 roku.
• 112 432 810 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Autostrada Wielkopolska II wynosi 154,25 mln zł.
EBITDA Autostrada Wielkopolska II wynosi 154,42 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
6 654 385 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 154 253 023 zł w
2024 roku.
• 86 809 665 zł w
2023 roku.
• 95 451 666 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
6 655 622 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 154 416 880 zł w
2024 roku.
• 86 940 415 zł w
2023 roku.
• 95 616 704 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Autostrada Wielkopolska II wynosi 1 318 944 223 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
372 156 038 zł a 1 984 832 204 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 76 802 422 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 318 944 223 zł w 2024 roku.
• 944 448 310 zł w 2023 roku.
• 1 302 945 032 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Autostrada Wielkopolska II wynosi 0,42%. To oznacza, że firma ma szansę 0,42% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,014% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,42% w 2024 roku.
• 0,53% w 2023 roku.
• 0,42% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Autostrada Wielkopolska II charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 5 997 881
zł.
Koszty operacyjne Autostrada Wielkopolska II wyniosły 217 679 989
zł.
Wynagrodzenia stanowią 3%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-58 601 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 5 997 881 zł w 2024 roku
• 6 284 677 zł w 2023 roku
• 5 947 888 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
3% w 2024 roku
•
2% w 2023 roku
•
2% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Autostrada Wielkopolska II wyniosła 4 860 557 999 zł.
a
ktywa trwałe to 3 515 009 405 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 345 548 594 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 4 860 557 999 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 496 208 051 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 4 364 349 948 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -164 896 908 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 4 860 557 999 zł w 2024 roku.
• 5 154 301 017 zł w 2023 roku.
• 5 739 446 825 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 28%.
Marża operacyjna wyniosła 41%.
Marża netto wyniosła 24%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Autostrada Wielkopolska II wyniosły 4 364 349 948 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 4 860 557 999 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 90%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -190 586 322 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 4 364 349 948 zł w 2024 roku
• 4 684 457 421 zł w 2023 roku
• 5 167 210 916 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 90% w 2024 roku
• 91% w 2023 roku
• 90% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Autostrada Wielkopolska II wykazała przychody na poziomie 583 260 344 zł.
Organizacja zarobiła 175 894 134 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 36 407 145 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 139 486 989 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 21% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 4 195 559 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 36 407 145 zł w 2024 roku
• 11 727 742 zł w 2023 roku
• 23 300 412 zł w 2022 roku