SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ALBO DWÓCH PROKURENTÓW DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU.
Organizacja Fortum Marketing AND Sales Polska osiągnęła 6 323 171 780 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 6 090 713 637 zł. Pozostałe przychody to 232 458 143 zł.
Całkowite koszty wyniosły 5 792 822 546 zł.
Zysk netto wyniósł 297 891 091 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 743 102 728 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 6 323 171 780 zł w 2024 roku.
• 8 248 067 204 zł w 2023 roku.
• 7 316 263 485 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 38 926 451 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 297 891 091 zł w 2024 roku.
• -619 380 867 zł w 2023 roku.
• -873 598 021 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Fortum Marketing AND Sales Polska wynosi 193,56 mln zł.
EBITDA Fortum Marketing AND Sales Polska wynosi 194,43 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
26 357 011 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 193 558 992 zł w
2024 roku.
• 216 975 849 zł w
2023 roku.
• 170 213 627 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
26 355 807 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 194 428 007 zł w
2024 roku.
• 218 152 898 zł w
2023 roku.
• 172 252 924 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Fortum Marketing AND Sales Polska wynosi 5 906 184 257 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
499 172 041 zł a 15 807 929 450 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 711 894 140 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 5 906 184 257 zł w 2024 roku.
• 5 498 711 469 zł w 2023 roku.
• 5 608 343 151 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Fortum Marketing AND Sales Polska wynosi 1,62%. To oznacza, że firma ma szansę 1,62% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,307% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,62% w 2024 roku.
• 1,88% w 2023 roku.
• 1,56% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Fortum Marketing AND Sales Polska wynosi 0,20%. To oznacza, że firma ma szansę 0,20% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,20% w 2024 roku.
• 4,49% w 2023 roku.
• 1,63% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Fortum Marketing AND Sales Polska charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena D (niska wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena D (niska wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Fortum Marketing AND Sales Polska wynosi 134,75 mln zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 29,03 mln zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 243,63 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 29,03 mln zł a 243,63 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
16,51 mln zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 134,75 mln zł w 2024 roku.
• 53,09 mln zł w 2023 roku.
• 94,61 mln zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 29,03 mln zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 243,63 mln zł w 2024 roku.
• 326,78 mln zł w 2023 roku.
• 291,17 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 35 285 670
zł.
Koszty operacyjne Fortum Marketing AND Sales Polska wyniosły 5 897 154 645
zł.
Wynagrodzenia stanowią 1%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
3 073 457 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 35 285 670 zł w 2024 roku
• 29 700 287 zł w 2023 roku
• 25 122 995 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
1% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Fortum Marketing AND Sales Polska wyniosła 2 208 484 894 zł.
a
ktywa trwałe to 227 119 510 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 981 365 384 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 208 484 894 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 665 562 722 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 542 922 172 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 269 196 818 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 208 484 894 zł w 2024 roku.
• 2 562 027 895 zł w 2023 roku.
• 7 472 488 949 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 13%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 45%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Fortum Marketing AND Sales Polska wyniosły 1 542 922 172 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 208 484 894 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 70%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 188 148 126 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 542 922 172 zł w 2024 roku
• 2 613 566 352 zł w 2023 roku
• 6 498 043 402 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 70% w 2024 roku
• 102% w 2023 roku
• 87% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Fortum Marketing AND Sales Polska wykazała przychody na poziomie 6 323 171 780 zł.
Organizacja zarobiła 370 178 048 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 72 286 957 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 297 891 091 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 20% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 9 477 128 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 72 286 957 zł w 2024 roku
• 113 045 876 zł w 2023 roku
• 244 511 856 zł w 2022 roku