WŁASNOŚĆ MIESZANA MIĘDZY SEKTORAMI Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SEKTORA PRYWATNEGO, W TYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI PRYWATNEJ KRAJOWEJ POZOSTAŁEJ
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W ZIELONEJ GÓRZE, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI NA ZEWNĄTRZ, SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIENI SĄ: PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE LUB DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁACZNIE LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁACZNIE Z PROKURENTEM.
Organizacja PKS Nowa Sól osiągnęła 2 781 752 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 2 781 675 zł. Pozostałe przychody to 77 zł.
Całkowite koszty wyniosły 676 827 zł.
Zysk netto wyniósł 2 104 848 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -407 594 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 2 781 752 zł w 2020 roku.
• 1 622 230 zł w 2019 roku.
• 552 954 zł w 2018 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -6664 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 2 104 848 zł w 2020 roku.
• 731 001 zł w 2019 roku.
• -357 601 zł w 2018 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT PKS Nowa Sól wynosi 2,55 mln zł.
EBITDA PKS Nowa Sól wynosi 2,55 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
100 517 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 547 597 zł w
2020 roku.
• 727 777 zł w
2019 roku.
• -367 815 zł w
2018 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
59 848 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 549 406 zł w
2020 roku.
• 758 720 zł w
2019 roku.
• -332 249 zł w
2018 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji PKS Nowa Sól wynosi 16 497 813 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
4 172 627 zł a 33 194 251 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 321 030 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 16 497 813 zł w 2020 roku.
• 8 650 777 zł w 2019 roku.
• 4 466 113 zł w 2018 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji PKS Nowa Sól wynosi 1,84%. To oznacza, że firma ma szansę 1,84% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,84% w 2020 roku.
• 1,84% w 2019 roku.
• 1,83% w 2018 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji PKS Nowa Sól wynosi 0,14%. To oznacza, że firma ma szansę 0,14% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,007% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,14% w 2020 roku.
• 0,09% w 2019 roku.
• 0,24% w 2018 roku.
Wiarygodność firmy
PKS Nowa Sól charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2020 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2019 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2018 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla PKS Nowa Sól wynosi 574 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 83 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 1,66 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 83 tys. zł a 1,66 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
51 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 574 tys. zł w 2020 roku.
• 258 tys. zł w 2019 roku.
• 201 tys. zł w 2018 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 83 tys. zł w 2020 roku.
• 0 zł w 2019 roku.
• 0 zł w 2018 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 1,66 mln zł w 2020 roku.
• 1,24 mln zł w 2019 roku.
• 1,09 mln zł w 2018 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 179 945
zł.
Koszty operacyjne PKS Nowa Sól wyniosły 234 078
zł.
Wynagrodzenia stanowią 77%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-275 666 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 179 945 zł w 2020 roku
• 429 498 zł w 2019 roku
• 634 265 zł w 2018 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
6.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
77% w 2020 roku
•
48% w 2019 roku
•
70% w 2018 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów PKS Nowa Sól wyniosła 8 737 873 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 686 919 zł.
u
działy (akcje) własne to 6 050 954 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 8 737 873 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 8 298 563 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 439 310 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 756 205 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 8 737 873 zł w 2020 roku.
• 7 012 941 zł w 2019 roku.
• 5 756 433 zł w 2018 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 24%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 25%.
Marża operacyjna wyniosła 92%.
Marża netto wyniosła 76%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 12 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 7.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania PKS Nowa Sól wyniosły 439 310 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 8 737 873 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 5%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -69 682 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 439 310 zł w 2020 roku
• 819 226 zł w 2019 roku
• 293 131 zł w 2018 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 5% w 2020 roku
• 12% w 2019 roku
• 5% w 2018 roku
Podatek dochodowy
Organizacja PKS Nowa Sól wykazała przychody na poziomie 2 781 752 zł.
Organizacja zarobiła 2 547 392 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 442 544 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 2 104 848 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 17% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 102 646 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 442 544 zł w 2020 roku
• 2044 zł w 2019 roku
• 0 zł w 2018 roku
Największymi udziałowcami w organizacji są:
• Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej W Gorzowie Wielkopolskim (46% udziałów)
• Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej (46% udziałów)
Najwięksi udziałowcy w okresie od 06.02.2014 do 27.04.2017:
• Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej W Gorzowie Wielkopolskim (45% udziałów)
• Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej (45% udziałów)
W okresie od 03.09.2004 do 06.02.2014 najwięcej udziałów posiadał Skarb Państwa Wojewoda Lubuski. Jego udziały w tym czasie wynosiły 61%.