SĄD REJONOWY DLA ŁODZI ŚRÓDMIEŚCIA W ŁODZI, XX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU GDY ZARZĄD JEST WIELOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST CZŁONEK ZARZĄDU.
Specjalizacja w naprawach pasażerskiego taboru kolejowego
Działalność w pięciu lokalizacjach w Polsce
Wykwalifikowana kadra i nowoczesne technologie napraw
Zorientowanie na jakość usług i podejmowanie wyzwań
Zaufany partner w branży kolejowej
PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o. to firma, która powstała w 2000 roku i od tego czasu stała się wiodącym zakładem w dziedzinie napraw pasażerskiego taboru kolejowego w Polsce. Z siedzibą w Libiszowie, firma rozpoczęła działalność jako lokalny warsztat remontowy, a z biegiem lat zyskała pozycję lidera na rynku, oferując usługi najwyższej jakości. Specjalizuje się w kompleksowych naprawach wagonów i lokomotyw, wspieranych przez wykwalifikowaną kadrę specjalistów oraz nowoczesne technologie. PKP Intercity Remtrak działa w kilku lokalizacjach, co zapewnia efektywność i dostępność w realizacji usług. Wartością, którą organizacja ma na uwadze, jest dbałość o jakość swoich usług oraz zdolność do podejmowania nowych wyzwań, co czyni ją zaufanym partnerem w branży kolejowej. Dodatkowo, firma stawia na rozwój związany z polityką jakości i wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań, aby sprostać wymaganiom klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja PKP Intercity Remtrak osiągnęła 531 764 369 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 531 089 243 zł. Pozostałe przychody to 675 126 zł.
Całkowite koszty wyniosły 521 173 679 zł.
Zysk netto wyniósł 9 915 564 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 65 098 697 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 531 764 369 zł w 2024 roku.
• 420 634 972 zł w 2023 roku.
• 261 494 148 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 827 474 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 9 915 564 zł w 2024 roku.
• 7 824 610 zł w 2023 roku.
• -9 755 851 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT PKP Intercity Remtrak wynosi 20,33 mln zł.
EBITDA PKP Intercity Remtrak wynosi 32,34 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
2 132 251 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 20 326 668 zł w
2024 roku.
• 17 579 622 zł w
2023 roku.
• 3 457 922 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
3 722 237 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 32 339 019 zł w
2024 roku.
• 28 754 604 zł w
2023 roku.
• 14 669 144 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji PKP Intercity Remtrak wynosi 460 813 531 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
66 641 694 zł a 1 329 410 923 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 53 918 816 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 460 813 531 zł w 2024 roku.
• 370 926 775 zł w 2023 roku.
• 227 665 996 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji PKP Intercity Remtrak wynosi 0,41%. To oznacza, że firma ma szansę 0,41% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,048% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,41% w 2024 roku.
• 0,41% w 2023 roku.
• 0,78% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
PKP Intercity Remtrak charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 123 983 976
zł.
Koszty operacyjne PKP Intercity Remtrak wyniosły 510 762 575
zł.
Wynagrodzenia stanowią 24%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
14 225 065 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 123 983 976 zł w 2024 roku
• 94 222 960 zł w 2023 roku
• 72 357 475 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
24% w 2024 roku
•
23% w 2023 roku
•
28% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów PKP Intercity Remtrak wyniosła 337 780 150 zł.
a
ktywa trwałe to 157 855 774 zł.
a
ktywa obrotowe to 179 924 377 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 337 780 150 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 88 855 593 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 248 924 558 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 42 468 804 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 337 780 150 zł w 2024 roku.
• 266 350 733 zł w 2023 roku.
• 271 958 797 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 11%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania PKP Intercity Remtrak wyniosły 248 924 558 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 337 780 150 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 74%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 32 855 754 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 248 924 558 zł w 2024 roku
• 187 410 705 zł w 2023 roku
• 200 843 378 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 74% w 2024 roku
• 70% w 2023 roku
• 74% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja PKP Intercity Remtrak wykazała przychody na poziomie 531 764 369 zł.
Organizacja zarobiła 11 919 223 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 003 659 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 9 915 564 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 17% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 126 384 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 003 659 zł w 2024 roku
• 348 615 zł w 2023 roku
• 1 368 502 zł w 2022 roku