SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI SKŁAD ZARZĄDU JEST JEDNOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE.
PKP CARGOTABOR Spółka z o.o. to jedna z czołowych firm w Europie specjalizująca się w naprawie, utrzymaniu oraz modernizacji taboru kolejowego. Należy do Grupy PKP CARGO, która jest największym operatorem logistyki w Polsce oraz drugim co do wielkości w Unii Europejskiej. Oferta PKP CARGOTABOR obejmuje kompleksowe usługi dostosowywane do indywidualnych potrzeb klientów, dzięki czemu spółka wyróżnia się na tle konkurencji. Posiada 15 Zakładów Napraw Taboru rozmieszczonych na terenie całego kraju, co pozwala na dynamiczne i elastyczne podejście do realizacji zleceń. Dzięki długoletniemu doświadczeniu pracowników, PKP CARGOTABOR zapewnia wysoką jakość usług, dbając o utrzymanie i modernizację różnorodnych pojazdów szynowych, co ma kluczowe znaczenie w kontekście efektywności transportu kolejowego w Polsce i w Europie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja PKP Cargotabor W Restrukturyzacji osiągnęła 469 307 837 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 460 677 235 zł. Pozostałe przychody to 8 630 601 zł.
Całkowite koszty wyniosły 589 140 472 zł.
Strata netto wyniosła 128 463 237 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 232 405 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 469 307 837 zł w 2024 roku.
• 873 717 059 zł w 2023 roku.
• 610 388 202 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -19 394 748 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -128 463 237 zł w 2024 roku.
• 41 539 797 zł w 2023 roku.
• 1 931 881 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wynosi -151,33 mln zł.
EBITDA PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wynosi -139,03 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
23 068 705 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -151 325 933 zł w
2024 roku.
• 57 643 753 zł w
2023 roku.
• 2 284 201 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
22 217 278 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• -139 028 949 zł w
2024 roku.
• 67 516 356 zł w
2023 roku.
• 11 451 502 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wynosi 322 589 456 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 1 173 269 592 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi 6 952 506 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 322 589 456 zł w 2024 roku.
• 854 702 218 zł w 2023 roku.
• 479 438 137 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wynosi 1,52%. To oznacza, że firma ma szansę 1,52% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,011% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,52% w 2024 roku.
• 1,36% w 2023 roku.
• 1,49% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wynosi 82,8%. To oznacza, że firma ma szansę 82,8% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 11,77% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 82,8% w 2024 roku.
• 65,5% w 2023 roku.
• 85,9% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
PKP Cargotabor W Restrukturyzacji charakteryzuje się niską wiarygodnością płatniczą (ocena: E).
Istnieje wysokie ryzyko problemów z odzyskaniem należności lub nagłego zaprzestania działalności. Rekomendowane są wyłącznie transakcje przedpłacone lub zabezpieczone.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 2 poziomy w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena E (bardzo niska wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena E (bardzo niska wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena E (bardzo niska wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wynosi 0 zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 0 zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 18,43 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 0 zł a 18,43 mln zł.
Nie zaleca się udzielania kredytu kupieckiego tej organizacji.
Standardowy kredyt kupiecki
maleje w czasie. Przeciętna zmiana spadkowa wynosi
753 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 19,43 mln zł w 2023 roku.
• 9,32 mln zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 8,31 mln zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 18,43 mln zł w 2024 roku.
• 34,74 mln zł w 2023 roku.
• 24,32 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 217 187 628
zł.
Koszty operacyjne PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wyniosły 612 003 168
zł.
Wynagrodzenia stanowią 35%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
7 146 947 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 217 187 628 zł w 2024 roku
• 285 895 330 zł w 2023 roku
• 212 309 531 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
35% w 2024 roku
•
35% w 2023 roku
•
35% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wyniosła 341 312 475 zł.
a
ktywa trwałe to 128 923 800 zł.
a
ktywa obrotowe to 212 388 675 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 341 312 475 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 12 956 753 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 328 355 722 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 15 979 925 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 341 312 475 zł w 2024 roku.
• 452 439 213 zł w 2023 roku.
• 328 037 184 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -38%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -991%.
Marża operacyjna wyniosła -33%.
Marża netto wyniosła -27%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -143.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wyniosły 328 355 722 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 341 312 475 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 96%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 21 672 389 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 328 355 722 zł w 2024 roku
• 311 019 223 zł w 2023 roku
• 241 656 991 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 96% w 2024 roku
• 69% w 2023 roku
• 74% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wykazała przychody na poziomie 469 307 837 zł.
Organizacja zarobiła -99 210 590 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 29 252 646 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -128 463 237 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -29% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 3 901 949 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 29 252 646 zł w 2024 roku
• 11 022 808 zł w 2023 roku
• 1 515 144 zł w 2022 roku
Organizacja PKP Cargotabor W Restrukturyzacji wykazała zysk netto większy niż 0% organizacji z branży "Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu transportowego".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 88% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 7% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 5% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 6% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 0% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 99% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 20%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 88% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 7% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 5% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 6% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 0% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 20%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Pkp Cargo
posiada 105764 udziałów,
które stanowią 100.0% firmy.
Największym udziałowcem od 16.02.2023 jest
Pkp Cargo
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 17.12.2020 do 16.02.2023
był Pkp Cargo
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 14.12.2017 do 17.12.2020 najwięcej udziałów posiadał Pkp Cargo . Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.