PKP SZYBKA KOLEJ MIEJSKA W TRÓJMIEŚCIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS
0000076705
NIP
9581370512
REGON
192488478

Podsumowanie

icon cil:factory_____ffffff
aktywa
846,1 mln
icon uil:money-withdrawal_____ffffff
przychód
357,3 mln
icon fluent:money-hand-24-regular_____ffffff
zysk
13,6 mln
icon healthicons:money-bag-outline_____ffffff
wartość firmy
472,2 mln
Info
Województwo
POMORSKIE
Miejscowość
GDYNIA
Adres
MORSKA, 350 A
Kod pocztowy
81-002
Rejestracja
2002-03-01
Rozpoczęcie działalności
2001-04-01
Kapitał zakładowy
196558000,00 PLN
Organ reprezentujący
ZARZĄD SPÓŁKI
Strona www
Forma prawna
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Forma własności
WŁASNOŚĆ PAŃSTWOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
- DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE PREZESA I CZŁONKA ZARZĄDU ALBO DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO PREZESA LUB CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ALBO DWÓCH PROKURENTÓW ŁĄCZNIE, - JEŻELI SKŁAD ZARZĄDU JEST JEDNOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU ALBO CZŁONEK ZARZĄDU.
Organ nadzoru
RADA NADZORCZA
Opis
  • Przewozy pasażerskie w Trójmieście i okolicach
  • Obsługa osób z niepełnosprawnościami
  • Aplikacja SKM KomPas do planowania podróży
  • Dostosowywanie rozkładów jazdy do potrzeb pasażerów
  • Rozwój nowoczesnych technologii transportowych

Podstawowe wyniki finansowe

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście osiągnęła 357 249 204 zł przychodów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody operacyjne wyniosły 353 091 807 zł. Pozostałe przychody to 4 157 397 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite koszty wyniosły 339 515 815 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto wyniósł 13 575 992 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Spółka wykazuje rosnące przychody w czasie. Średni wzrost przychodów wynosi 19 402 048 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 357 249 204 zł w 2024 roku.
• 286 498 753 zł w 2023 roku.
• 272 985 425 zł w 2022 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zyski spółki mają również rosnącą tendencję w czasie. Średni wzrost zysków wynosi 1 563 291 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 13 575 992 zł w 2024 roku.
• 7 261 779 zł w 2023 roku.
• 2 351 888 zł w 2022 roku.

EBIT i EBITDA

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
EBIT PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wynosi 13,06 mln zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
EBITDA PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wynosi 41,16 mln zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
EBIT powiększa się w czasie. Przeciętny wzrost EBIT wynosi 1 266 507 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 13 062 514 zł w 2024 roku.
• 7 861 247 zł w 2023 roku.
• 3 061 754 zł w 2022 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
EBITDA powiększa się w czasie. Przeciętny wzrost EBITDA wynosi 2 264 750 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 41 162 051 zł w 2024 roku.
• 30 703 721 zł w 2023 roku.
• 25 105 346 zł w 2022 roku.

Wycena

icon ic:baseline-info Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Szacunkowa wycena organizacji PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wynosi 472 178 226 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy 135 759 921 zł a 958 443 317 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość organizacji powiększa się w czasie. Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 25 625 815 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 472 178 226 zł w 2024 roku.
• 389 572 414 zł w 2023 roku.
• 334 350 841 zł w 2022 roku.

Ryzyko zamknięcia

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wynosi 2,15%. To oznacza, że firma ma szansę 2,15% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko zamknięcia działalności rośnie w czasie. Przeciętny wzrost ryzyka w czasie wynosi 0,013% rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,15% w 2024 roku.
• 2,11% w 2023 roku.
• 2,09% w 2022 roku.

Ryzyko niewypłacalności

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wynosi 0,61%. To oznacza, że firma ma szansę 0,61% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności rośnie w czasie. Przeciętny wzrost ryzyka w czasie wynosi 0,010% rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,61% w 2024 roku.
• 0,56% w 2023 roku.
• 0,56% w 2022 roku.

Wiarygodność firmy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście charakteryzuje się umiarkowaną wiarygodnością płatniczą (ocena: C).
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko kredytowe znajduje się na przeciętnym poziomie. Zalecane jest stosowanie standardowych zabezpieczeń płatności.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Poziom wiarygodności organizacji pozostaje bez zmian w czasie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2022 roku.

Kredyt kupiecki

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Standardowy kredyt kupiecki dla PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wynosi 0 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 0 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 47,92 mln zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przedział standardowego kredytu mieści się między 0 zł a 47,92 mln zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Nie zaleca się udzielania kredytu kupieckiego tej organizacji.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Standardowy kredyt kupiecki nie zmienia się w czasie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Standardowy kredyt kupiecki w ostatnich latach wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Maksymalny kredyt wynosił:
• 47,92 mln zł w 2024 roku.
• 45,21 mln zł w 2023 roku.
• 38,12 mln zł w 2022 roku.

Wynagrodzenia

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 124 769 739 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Koszty operacyjne PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wyniosły 340 029 293 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wynagrodzenia stanowią 37% kosztów operacyjnych.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite wynagrodzenia w organizacji rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi 7 576 648 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 124 769 739 zł w 2024 roku
• 97 879 497 zł w 2023 roku
• 94 451 749 zł w 2022 roku
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
• 37% w 2024 roku
• 35% w 2023 roku
• 35% w 2022 roku

Bilans

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość aktywów PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wyniosła 846 078 415 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa trwałe to 648 476 087 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa obrotowe to 197 602 329 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość pasywów wyniosła 846 078 415 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
k
apitał (fundusz) własny to 239 610 829 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 606 467 586 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja powiększa całkowitą wartość aktywów w czasie. Średni wzrost wartości aktywów wynosi 45 424 800 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 846 078 415 zł w 2024 roku.
• 753 145 574 zł w 2023 roku.
• 632 129 392 zł w 2022 roku.

Rentowność

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 6%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna wyniosła 4%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto wyniosła 4%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.

Zadłużenie

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wyniosły 606 467 586 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 846 078 415 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 72%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite zobowiązania organizacji rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 36 840 866 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 606 467 586 zł w 2024 roku
• 527 110 737 zł w 2023 roku
• 441 525 385 zł w 2022 roku
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 72% w 2024 roku
• 70% w 2023 roku
• 70% w 2022 roku

Podatek dochodowy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wykazała przychody na poziomie 357 249 204 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zarobiła 15 819 561 zł brutto (przed opodatkowaniem).
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy wyniósł 2 243 569 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 13 575 992 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy odpowiadał za 14% zysku brutto.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy obciążający organizację rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 191 913 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 243 569 zł w 2024 roku
• 1 093 254 zł w 2023 roku
• 944 900 zł w 2022 roku

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja PKP Szybka Kolej Miejska W Trójmieście wykazała zysk netto większy niż 98% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 71% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 64% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 60% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 54% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 53% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 97% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział organizacji w rynku wyniósł 2%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2024 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody na tle rynku powiększają się w czasie. W 2024 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość aktywów na tle rynku powiększa się w czasie. W 2024 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku powiększa się w czasie. W 2024 był wyższy niż 71% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2024 była wyższa niż 64% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2024 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2024 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku powiększa się w czasie. W 2024 była wyższa niż 53% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy na tle rynku powiększa się w czasie. W 2024 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział w rynku zmniejsza się w czasie. W 2024 wynosił on 2%.


Historia powiązań


Udziałowcy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Polskie Koleje Państwowe posiada 278556 udziałów, które stanowią 70.9% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Gmina Miasta Gdańsk posiada 42000 udziałów, które stanowią 10.7% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Województwo Pomorskie posiada 34000 udziałów, które stanowią 8.6% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Największym udziałowcem od 20.08.2025 jest Polskie Koleje Państwowe kontrolujący 71% udziałów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Największym udziałowcem w okresie od 21.04.2017 do 20.08.2025 był Polskie Koleje Państwowe kontrolując 66% udziałów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W okresie od 14.02.2017 do 21.04.2017 najwięcej udziałów posiadał Polskie Koleje Państwowe . Jego udziały w tym czasie wynosiły 51%.

Podobne organizacje do PKP SZYBKA KOLEJ MIEJSKA W TRÓJMIEŚCIE

Organizacja Numer KRS
1
0000186615
2
0000206762
3
0000145278
4
0000406721
5
0000116702
6
0000323389
7
0000013941
8
0000044561
9
0000027173
10
0000067900
11
0000077474
12
0000058568
13
0000146125
14
0000076836
15
0000323711
16
0001000485
17
0000025692
18
0000044200
19
0000067030
20
0000146121
21
0000021693
22
0000102832
23
0000035725
24
0000111252
25
0000511858
26
0000357114
27
0000145910
28
0000459017
29
0000446109
30
0000165404