WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
1. W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU - JEDNOOSOBOWO. 2. W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE ALBO DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM, NATOMIAST PRZY CZYNNOŚCIACH SKUTKUJĄCYCH ZACIĄGNIĘCIEM ZOBOWIĄZAŃ W WYSOKOŚCI POWYŻEJ 20% (DWADZIEŚCIA PROCENT) KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO SPÓŁKI DO REPREZENTACJI SPÓŁKI UPRAWNIONYCH JEST DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU (NIE WYŁĄCZAJĄC PREZESA ZARZĄDU) ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Inwestycje w nowoczesny tabor i infrastrukturę tramwajową
Realizacja projektów unijnych na rzecz rozwoju transportu
Wynajem wagonów tramwajowych oraz usługi reklamowe
Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. to spółka odpowiedzialna za transport tramwajowy w Szczecinie, obsługująca rozbudowaną sieć linii tramwajowych liczącą blisko 110 km. Co roku przewozi ponad 65 milionów pasażerów, oferując komfortowy i bezpieczny transport. Organizacja nieustannie dąży do poprawy jakości swoich usług poprzez inwestycje w nowoczesny tabor tramwajowy oraz rozwój infrastruktury. W ramach działalności, Tramwaje Szczecińskie angażują się w liczne projekty, w tym zakupy nowoczesnych pojazdów oraz przebudowy torowisk, często z wykorzystaniem funduszy unijnych. Istotnym aspektem działalności firmy jest również rozwój i ciągłe doskonalenie kompetencji pracowników, co przekłada się na wysoką jakość usług świadczonych dla mieszkańców Szczecina. Tramwaje Szczecińskie oferują również wynajem wagonów, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne, a także przeprowadzanie wizji lokalnych, co czyni je wszechstronnie rozwijającą się organizacją w obszarze usług transportowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Tramwaje Szczecińskie osiągnęła 149 630 783 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 149 361 918 zł. Pozostałe przychody to 268 864 zł.
Całkowite koszty wyniosły 164 331 837 zł.
Strata netto wyniosła 14 969 919 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 7 729 551 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 149 630 783 zł w 2024 roku.
• 143 001 786 zł w 2023 roku.
• 106 421 945 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -1 952 720 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -14 969 919 zł w 2024 roku.
• -6 957 082 zł w 2023 roku.
• -15 178 073 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Tramwaje Szczecińskie wynosi -15,2 mln zł.
EBITDA Tramwaje Szczecińskie wynosi 578 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
1 946 575 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -15 196 095 zł w
2024 roku.
• -4 863 847 zł w
2023 roku.
• -15 229 190 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
1 661 115 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 577 613 zł w
2024 roku.
• 10 425 905 zł w
2023 roku.
• -118 713 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Tramwaje Szczecińskie wynosi 195 682 554 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 511 619 726 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 683 374 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 195 682 554 zł w 2024 roku.
• 194 313 787 zł w 2023 roku.
• 175 145 038 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Tramwaje Szczecińskie wynosi 0,86%. To oznacza, że firma ma szansę 0,86% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,015% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,86% w 2024 roku.
• 0,74% w 2023 roku.
• 0,56% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Tramwaje Szczecińskie charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 83 805 197
zł.
Koszty operacyjne Tramwaje Szczecińskie wyniosły 164 558 013
zł.
Wynagrodzenia stanowią 51%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
5 148 223 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 83 805 197 zł w 2024 roku
• 67 886 695 zł w 2023 roku
• 58 347 824 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
51% w 2024 roku
•
46% w 2023 roku
•
48% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Tramwaje Szczecińskie wyniosła 295 472 650 zł.
a
ktywa trwałe to 263 357 617 zł.
a
ktywa obrotowe to 32 115 033 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 295 472 650 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 127 904 932 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 167 567 718 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -3 910 810 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 295 472 650 zł w 2024 roku.
• 297 630 832 zł w 2023 roku.
• 296 236 710 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -5%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -12%.
Marża operacyjna wyniosła -10%.
Marża netto wyniosła -10%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Tramwaje Szczecińskie wyniosły 167 567 718 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 295 472 650 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 57%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1 951 264 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 167 567 718 zł w 2024 roku
• 165 658 481 zł w 2023 roku
• 157 307 278 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 57% w 2024 roku
• 56% w 2023 roku
• 53% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Tramwaje Szczecińskie wykazała przychody na poziomie 149 630 783 zł.
Organizacja zarobiła -14 940 371 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 29 548 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -14 969 919 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -43 524 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 29 548 zł w 2024 roku
• 2 732 002 zł w 2023 roku
• 598 206 zł w 2022 roku