WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU.
Transport kolejowy na linii Warszawa-okoliczne miejscowości
Modernizacja stacji, np. Warszawa Zachodnia
Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
Informowanie o utrudnieniach i zmianach w rozkładzie
Warszawska Kolej Dojazdowa (WKD) jest spółką zajmującą się transportem kolejowym, a jednocześnie zarządzającą swoją infrastrukturą. Firma ta działa na linii kolejowej łączącej Warszawę z jej okolicami, obejmując stacje m.in. w Grodzisku Mazowieckim, Milanówku, Podkowie Leśnej, Pruszkowie oraz kilku przystankach w obrębie stolicy. WKD zapewnia szybki, bezpieczny i punktualny transport, oferując regularne połączenia dla pasażerów dojeżdżających do pracy, szkoły, czy też podróżujących w celach rekreacyjnych.Ponadto, WKD angażuje się w modernizację swoich stacji, czego przykładem jest stacja Warszawa Zachodnia, której modernizacja ma na celu polepszenie jakości usług oraz wygody podróżnych. Firma również wprowadza różnorodne udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, jak chociażby ścieżki prowadzące dla osób z dysfunkcjami wzroku na wybranych peronach. Polityka WKD obejmuje także informacje o bieżących utrudnieniach w ruchu i przeprowadzanych akcjach, takich jak prace modernizacyjne czy strajki ostrzegawcze. Dbałość o pasażerów przejawia się w systematycznych aktualizacjach oraz informowaniu o ewentualnych zmianach w rozkładach jazdy. Warszawska Kolej Dojazdowa jest więc kluczowym elementem miejskiej sieci transportowej, przyczyniając się do większej mobilności mieszkańców stolicy i okolic.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Warszawska Kolej Dojazdowa osiągnęła 134 955 280 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 134 098 814 zł. Pozostałe przychody to 856 466 zł.
Całkowite koszty wyniosły 129 085 066 zł.
Zysk netto wyniósł 5 013 748 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 7 459 261 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 134 955 280 zł w 2024 roku.
• 112 340 143 zł w 2023 roku.
• 109 125 715 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 221 041 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 5 013 748 zł w 2024 roku.
• 5 062 887 zł w 2023 roku.
• 5 112 595 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Warszawska Kolej Dojazdowa wynosi 7,68 mln zł.
EBITDA Warszawska Kolej Dojazdowa wynosi 48,61 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
83 136 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 7 680 175 zł w
2024 roku.
• 6 175 417 zł w
2023 roku.
• 6 703 566 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
1 459 549 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 48 608 368 zł w
2024 roku.
• 38 570 062 zł w
2023 roku.
• 37 642 020 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Warszawska Kolej Dojazdowa wynosi 328 392 905 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
50 137 484 zł a 1 164 627 865 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 22 968 839 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 328 392 905 zł w 2024 roku.
• 309 752 389 zł w 2023 roku.
• 304 011 104 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Warszawska Kolej Dojazdowa wynosi 0,14%. To oznacza, że firma ma szansę 0,14% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,070% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,14% w 2024 roku.
• 0,14% w 2023 roku.
• 0,14% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Warszawska Kolej Dojazdowa charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 43 329 950
zł.
Koszty operacyjne Warszawska Kolej Dojazdowa wyniosły 126 418 639
zł.
Wynagrodzenia stanowią 34%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
3 089 565 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 43 329 950 zł w 2024 roku
• 35 736 301 zł w 2023 roku
• 31 384 696 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
34% w 2024 roku
•
34% w 2023 roku
•
31% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Warszawska Kolej Dojazdowa wyniosła 466 168 149 zł.
a
ktywa trwałe to 433 445 845 zł.
a
ktywa obrotowe to 32 722 303 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 466 168 149 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 291 156 966 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 175 011 182 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 6 969 531 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 466 168 149 zł w 2024 roku.
• 485 353 992 zł w 2023 roku.
• 450 076 367 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 2%.
Marża operacyjna wyniosła 6%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
nie zmienia się w czasie.
Zadłużenie
Zobowiązania Warszawska Kolej Dojazdowa wyniosły 175 011 182 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 466 168 149 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 38%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -15 846 246 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 175 011 182 zł w 2024 roku
• 199 210 774 zł w 2023 roku
• 168 996 035 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 38% w 2024 roku
• 41% w 2023 roku
• 38% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Warszawska Kolej Dojazdowa wykazała przychody na poziomie 134 955 280 zł.
Organizacja zarobiła 6 383 795 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 370 047 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 5 013 748 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 21% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 72 561 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 370 047 zł w 2024 roku
• 1 497 790 zł w 2023 roku
• 1 284 237 zł w 2022 roku