GDAŃSKIE AUTOBUSY I TRAMWAJE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ / GDAŃSKIE AUTOBUSY I TRAMWAJE SP. Z O.O.KRS
0000186615NIP
2040000711REGON
192993561
WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIONY JEST PREZES ZARZĄDU SPÓŁKI SAMODZIELNIE - W PRZYPADKU JEDNOOSOBOWEGO SKŁADU ZARZĄDU, A W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ OD DWÓCH DO CZTERECH OSÓB - DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB CZŁONEK ZARZĄDU WRAZ Z PROKURENTEM.
Zapewnianie usług transportu publicznego w Gdańsku
Obsługa floty 253 autobusów i 141 tramwajów
Wprowadzenie wodorowych autobusów do komunikacji miejskiej
Organizacja sezonowych linii oraz wydarzeń dla dzieci
Szkolenia z zakresu zawodowego dla kierowców i motorniczych
Gdańskie Autobusy i Tramwaje to przedsiębiorstwo zajmujące się organizacją i obsługą publicznego transportu pasażerskiego w Gdańsku. Dzięki flotom autobusów i tramwajów, firma zapewnia mieszkańcom oraz turystom wygodne i efektywne połączenia komunikacyjne w mieście. W ramach swojej działalności, Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie tylko obsługują codzienne kursy, ale również wprowadzają nowoczesne rozwiązania, takie jak wodorowe autobusy, które przyczyniają się do ochrony środowiska. Historia komunikacji w Gdańsku ma swoje korzenie w wielu innowacjach, a dzisiejsza oferta obejmuje zarówno linie sezonowe, jak i oparte na regularnym rozkładzie jazdy. Dodatkowo, przedsiębiorstwo angażuje się w edukację i rozwój zawodowy swoich pracowników, organizując kursy dla kierowców i motorniczych, co podkreśla ich dążenie do ciągłej poprawy usług oraz wspieranie lokalnej społeczności.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie osiągnęła 531 277 446 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 526 788 256 zł. Pozostałe przychody to 4 489 190 zł.
Całkowite koszty wyniosły 567 592 322 zł.
Strata netto wyniosła 40 804 066 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 36 887 271 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 531 277 446 zł w 2024 roku.
• 445 067 258 zł w 2023 roku.
• 470 363 338 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -6 478 946 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -40 804 066 zł w 2024 roku.
• -28 198 865 zł w 2023 roku.
• 575 098 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wynosi -20,51 mln zł.
EBITDA Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wynosi 23,05 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
4 783 375 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -20 506 669 zł w
2024 roku.
• -27 220 304 zł w
2023 roku.
• 10 490 772 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
1 684 158 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 23 050 494 zł w
2024 roku.
• 11 086 800 zł w
2023 roku.
• 48 348 031 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wynosi 446 822 524 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 1 328 193 616 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 22 844 260 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 446 822 524 zł w 2024 roku.
• 398 347 811 zł w 2023 roku.
• 416 161 406 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wynosi 6,2%. To oznacza, że firma ma szansę 6,2% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,813% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 6,2% w 2024 roku.
• 6,2% w 2023 roku.
• 0,64% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie charakteryzuje się umiarkowaną wiarygodnością płatniczą (ocena: C).
Ryzyko kredytowe znajduje się na przeciętnym poziomie. Zalecane jest stosowanie standardowych zabezpieczeń płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 2 poziomy w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 208 570 925
zł.
Koszty operacyjne Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wyniosły 547 294 925
zł.
Wynagrodzenia stanowią 38%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
15 363 157 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 208 570 925 zł w 2024 roku
• 180 394 598 zł w 2023 roku
• 152 919 998 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
38% w 2024 roku
•
39% w 2023 roku
•
33% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wyniosła 732 271 353 zł.
a
ktywa trwałe to 571 862 052 zł.
a
ktywa obrotowe to 160 409 300 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 732 271 353 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 123 516 747 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 608 754 606 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 26 850 334 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 732 271 353 zł w 2024 roku.
• 753 784 605 zł w 2023 roku.
• 698 000 727 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -6%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -33%.
Marża operacyjna wyniosła -4%.
Marża netto wyniosła -8%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wyniosły 608 754 606 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 732 271 353 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 83%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 25 714 438 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 608 754 606 zł w 2024 roku
• 618 269 531 zł w 2023 roku
• 564 286 788 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 83% w 2024 roku
• 82% w 2023 roku
• 81% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wykazała przychody na poziomie 531 277 446 zł.
Organizacja zarobiła -35 109 888 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 5 694 178 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -40 804 066 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -16% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 511 344 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 5 694 178 zł w 2024 roku
• 6 540 729 zł w 2023 roku
• 354 607 zł w 2022 roku
Organizacja Gdańskie Autobusy I Tramwaje / Gdańskie wykazała zysk netto większy niż 0% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 97% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 80% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 21% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 23% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 22% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 12% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 99% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 3%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 97% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 80% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 21% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 23% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 22% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 12% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miasta Gdańska
posiada 139171 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 22.07.2025 jest
Gmina Miasta Gdańska
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 07.01.2025 do 22.07.2025
była Gmina Miasta Gdańska
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 06.08.2024 do 07.01.2025 najwięcej udziałów posiadała Gmina Miasta Gdańska. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
GDAŃSKIE AUTOBUSY I TRAMWAJE