SĄD REJONOWY DLA ŁODZI ŚRÓDMIEŚCIA W ŁODZI, XX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU POWOŁANIA ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI OŚWIADCZEŃ O CHARAKTERZE ZOBOWIĄZANIOWYM I FINANSOWYM DO KWOTY 5.000 ZŁ UPOWAŻNIONY JEST KAŻDY CZŁONEK SAMODZIELNIE, A JEŻELI ZOBOWIĄZANIE LUB ROZPORZĄDZENIE PRAWEM PRZEKRACZA 5.000 ZŁ WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Sprzedaż biletów na połączenia krajowe i międzynarodowe
Wynajem powierzchni reklamowej
Badania techniczne pojazdów
Sprzedaż paliw na stacji automatycznej
E-usługi wspierające podróżnych
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Łodzi, działające jako PKS Łódź sp. z o.o., zostało założone w wyniku prywatyzacji pracowniczej w maju 1999 roku. Stanowi kontynuację PKS, który został utworzony w latach powojennych. Firma dostosowuje swoją ofertę do dynamicznie zmieniającego się rynku transportowego, co pozwala jej utrzymać konkurencyjność. PKS Łódź obsługuje różnorodne trasy krajowe i międzynarodowe, oferując wygodne połączenia dla podróżnych. W ofercie przedsiębiorstwa znajduje się także możliwość zakupu biletów online, co ułatwia planowanie podróży. Dodatkowo, PKS Łódź zajmuje się wynajmem powierzchni reklamowej na autobusach oraz dworcach, co stanowi dodatkowy element działalności firmy. Kolejnym aspektem działalności jest Stacja Diagnostyczna oferująca badania techniczne pojazdów, a także sprzedaż paliw na automatycznej stacji paliw, co zwiększa wszechstronność oferty przedsiębiorstwa. Dzięki dofinansowaniu w ramach Dotacji na Kapitał Obrotowy, PKS Łódź może inwestować w rozwój swoich usług oraz infrastruktury.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Łodzi osiągnęła 9 351 031 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 8 788 589 zł. Pozostałe przychody to 562 442 zł.
Całkowite koszty wyniosły 8 106 739 zł.
Zysk netto wyniósł 681 850 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -1 565 994 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 9 351 031 zł w 2024 roku.
• 50 768 174 zł w 2023 roku.
• 8 878 810 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 90 255 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 681 850 zł w 2024 roku.
• 33 496 515 zł w 2023 roku.
• 530 145 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Komunikacji Samochodowej W Łodzi wynosi 203 tys. zł.
EBITDA Komunikacji Samochodowej W Łodzi wynosi 1,21 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
5722 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 203 269 zł w
2024 roku.
• 41 257 133 zł w
2023 roku.
• 676 457 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
87 699 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 213 853 zł w
2024 roku.
• 42 228 735 zł w
2023 roku.
• 1 671 406 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Komunikacji Samochodowej W Łodzi wynosi 57 865 007 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
6 818 500 zł a 260 819 127 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 582 380 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 57 865 007 zł w 2024 roku.
• 218 503 708 zł w 2023 roku.
• 33 589 600 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Komunikacji Samochodowej W Łodzi wynosi 0,08%. To oznacza, że firma ma szansę 0,08% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,006% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,08% w 2024 roku.
• 0,08% w 2023 roku.
• 0,10% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Komunikacji Samochodowej W Łodzi charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Komunikacji Samochodowej W Łodzi wyniosły 8 585 320
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Komunikacji Samochodowej W Łodzi wyniosła 67 713 261 zł.
a
ktywa trwałe to 44 147 124 zł.
a
ktywa obrotowe to 23 566 137 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 67 713 261 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 65 204 782 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 508 479 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 3 485 544 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 67 713 261 zł w 2024 roku.
• 86 852 069 zł w 2023 roku.
• 41 990 408 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 1%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 7%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Komunikacji Samochodowej W Łodzi wyniosły 2 508 479 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 67 713 261 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 4%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -868 264 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 508 479 zł w 2024 roku
• 19 289 137 zł w 2023 roku
• 7 923 991 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 4% w 2024 roku
• 22% w 2023 roku
• 19% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Łodzi wykazała przychody na poziomie 9 351 031 zł.
Organizacja zarobiła 756 969 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 75 119 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 681 850 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -13 412 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 75 119 zł w 2024 roku
• 7 755 878 zł w 2023 roku
• 24 065 zł w 2022 roku
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Łodzi wykazała zysk netto większy niż 84% organizacji z branży "Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany".
Organizacja wykazała przychód większy niż 83% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 99% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 12% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 54% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 35% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 37% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 28% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 85% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 84% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 83% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 99% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 12% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 35% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 37% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 28% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 85% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.