SĄD REJONOWY W BYDGOSZCZY, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
1. W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO: - PREZES LUB - DWAJ PROKURENCI ŁĄCZNIE 2. W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO: - DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB - CZŁONEK ZARZĄDU WSPÓLNIE Z PROKURENTEM
Usługi transportu zbiorowego w regionie Bydgoszczy
Wynajem autobusów na różne okazje
Możliwość reklamy na autobusach
Współpraca z serwisem FLiXBUS
Elektroniczne bilety i strefa pasażera
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Bydgoszczy Sp. z o.o. jest jednym z największych przewoźników w regionie, oferującym szeroki wachlarz usług transportu zbiorowego. Od ponad 80 lat angażuje się w zapewnienie bezpiecznych i punktualnych połączeń dla pasażerów, co czyni go zaufanym partnerem w podróżach. PKS w Bydgoszczy obsługuje różnorodne linie autobusowe, umożliwiając wygodne podróżowanie między miastami oraz w obrębie regionu. Dodatkowo, firma oferuje usługi wynajmu autobusów, dysponując zróżnicowaną flotą dostosowaną do różnych okazji, takich jak wyjazdy szkolne, wycieczki czy transport na wydarzenia. Ciekawym aspektem działalności PKS jest również możliwość reklamy na autobusach oraz w punktach sprzedaży, co pozwala innym firmom na efektywne promowanie swoich usług. Oprócz standardowych połączeń, przewoźnik współpracuje z serwisem FLiXBUS, co zwiększa dostępność połączeń długodystansowych. PKS oferuje również nowoczesne rozwiązania dla pasażerów, takie jak EM Karta, umożliwiająca wygodne korzystanie z transportu zbiorowego. Organizacja regularnie aktualizuje rozkłady jazdy i zapewnia pasażerom ważne informacje dotyczące połączeń oraz wszelkich zmian. Dzięki długoletniej obecności na rynku i wsparciu profesjonalnego zespołu, PKS w Bydgoszczy cieszy się dobrą reputacją i zaufaniem swoich pasażerów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy osiągnęła 68 918 543 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 68 712 443 zł. Pozostałe przychody to 206 100 zł.
Całkowite koszty wyniosły 68 686 307 zł.
Zysk netto wyniósł 26 136 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 340 962 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 68 918 543 zł w 2024 roku.
• 64 036 397 zł w 2023 roku.
• 60 077 369 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 45 472 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 26 136 zł w 2024 roku.
• 2 098 110 zł w 2023 roku.
• 989 676 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wynosi 771 tys. zł.
EBITDA Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wynosi 6,79 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
127 508 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 770 559 zł w
2024 roku.
• 2 995 412 zł w
2023 roku.
• 1 851 291 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
432 579 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 6 793 028 zł w
2024 roku.
• 7 946 538 zł w
2023 roku.
• 6 236 099 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wynosi 58 310 538 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
261 363 zł a 172 296 357 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 620 243 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 58 310 538 zł w 2024 roku.
• 64 010 971 zł w 2023 roku.
• 55 364 299 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wynosi 0,30%. To oznacza, że firma ma szansę 0,30% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,038% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,30% w 2024 roku.
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,23% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 29 891 254
zł.
Koszty operacyjne Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wyniosły 67 941 884
zł.
Wynagrodzenia stanowią 44%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 036 547 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 29 891 254 zł w 2024 roku
• 25 632 986 zł w 2023 roku
• 21 388 585 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
44% w 2024 roku
•
42% w 2023 roku
•
37% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wyniosła 33 970 071 zł.
a
ktywa trwałe to 24 856 722 zł.
a
ktywa obrotowe to 9 113 348 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 33 970 071 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 16 347 063 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 17 623 008 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 484 418 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 33 970 071 zł w 2024 roku.
• 34 941 645 zł w 2023 roku.
• 28 836 135 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 0%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 0%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
nie zmienia się w czasie.
Zadłużenie
Zobowiązania Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wyniosły 17 623 008 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 33 970 071 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 52%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 980 417 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 17 623 008 zł w 2024 roku
• 17 704 848 zł w 2023 roku
• 13 697 448 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 52% w 2024 roku
• 51% w 2023 roku
• 47% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wykazała przychody na poziomie 68 918 543 zł.
Organizacja zarobiła 98 063 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 71 927 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 26 136 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 73% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -406 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 71 927 zł w 2024 roku
• 587 471 zł w 2023 roku
• 223 976 zł w 2022 roku
Organizacja Komunikacji Samochodowej W Bydgoszczy wykazała zysk netto większy niż 49% organizacji z branży "Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany".
Organizacja wykazała przychód większy niż 99% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 24% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 30% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 27% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 20% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 85% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 1%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 49% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 99% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 56% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 24% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 30% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 27% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 20% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 85% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 1%.