Organizacja konferencji AV-POLAND poświęconej pojazdom autonomicznym.
Realizacja projektu AV-PL-ROAD w zakresie automatyzacji transportu.
Współpraca z instytucjami naukowymi oraz przemysłowymi.
Edukacja społeczeństwa na temat autonomicznych systemów transportowych.
Badania nad regulacjami prawnymi dla autonomicznych pojazdów.
Instytut Transportu Samochodowego, działający w Polsce od 70 lat, jest instytucją naukowo-badawczą skoncentrowaną na tematyce transportu drogowego oraz innowacji związanych z automatyzacją. Celem Instytutu jest rozwijanie wiedzy i technologii w obszarze motoryzacji, co realizowane jest poprzez organizację konferencji, prowadzenie badań oraz współpracę z różnymi instytucjami. Instytut angażuje się w popularyzację pojazdów autonomicznych, organizując wydarzenia takie jak AV-POLAND, które łączą przedstawicieli nauki, przemysłu oraz administracji. W ramach strategicznego projektu AV-PL-ROAD, Instytut współprace z Ministerstwem Infrastruktury i Politechniką Warszawską, dążąc do opracowania regulacji prawnych dotyczących autonomicznych pojazdów w Polsce. Instytut nie tylko prowadzi badania, ale także edukuje społeczeństwo na temat zmian w transporcie, organizując panele dyskusyjne oraz prezentując innowacje na różnych wydarzeniach. Dzięki ścisłej współpracy z kluczowymi podmiotami w branży, Instytut ma istotny wkład w rozwój i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w transporcie drogowym, co wpływa na bezpieczeństwo i efektywność systemów transportowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut Transportu Samochodowego osiągnęła 34 577 088 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 33 673 600 zł. Pozostałe przychody to 903 488 zł.
Całkowite koszty wyniosły 32 404 041 zł.
Zysk netto wyniósł 1 269 559 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 991 252 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 34 577 088 zł w 2024 roku.
• 30 787 340 zł w 2023 roku.
• 31 752 962 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 179 355 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 269 559 zł w 2024 roku.
• 1 095 050 zł w 2023 roku.
• 813 942 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Instytut Transportu Samochodowego wynosi 427 tys. zł.
EBITDA Instytut Transportu Samochodowego wynosi 3,07 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
108 009 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 427 440 zł w
2024 roku.
• 195 083 zł w
2023 roku.
• 375 430 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
100 060 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 3 065 461 zł w
2024 roku.
• 2 368 808 zł w
2023 roku.
• 3 384 493 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut Transportu Samochodowego wynosi 64 619 910 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
12 695 592 zł a 194 614 832 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 318 891 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 64 619 910 zł w 2024 roku.
• 61 763 932 zł w 2023 roku.
• 61 085 948 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut Transportu Samochodowego wynosi 0,17%. To oznacza, że firma ma szansę 0,17% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,006% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,17% w 2024 roku.
• 0,14% w 2023 roku.
• 0,10% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Instytut Transportu Samochodowego charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 21 290 494
zł.
Koszty operacyjne Instytut Transportu Samochodowego wyniosły 33 246 160
zł.
Wynagrodzenia stanowią 64%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
639 724 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 21 290 494 zł w 2024 roku
• 18 735 197 zł w 2023 roku
• 18 552 593 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
64% w 2024 roku
•
63% w 2023 roku
•
60% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut Transportu Samochodowego wyniosła 86 423 315 zł.
a
ktywa trwałe to 51 183 939 zł.
a
ktywa obrotowe to 35 239 376 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 86 423 315 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 48 653 708 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 37 769 607 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 3 407 687 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 86 423 315 zł w 2024 roku.
• 75 446 133 zł w 2023 roku.
• 69 657 060 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut Transportu Samochodowego wyniosły 37 769 607 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 86 423 315 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 44%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3 486 835 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 37 769 607 zł w 2024 roku
• 26 301 016 zł w 2023 roku
• 20 775 006 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 44% w 2024 roku
• 35% w 2023 roku
• 30% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut Transportu Samochodowego wykazała przychody na poziomie 34 577 088 zł.
Organizacja zarobiła 1 292 887 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 23 328 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 269 559 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 2% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -8204 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 23 328 zł w 2024 roku
• 22 505 zł w 2023 roku
• 34 862 zł w 2022 roku
Organizacja Instytut Transportu Samochodowego wykazała zysk netto większy niż 93% organizacji z branży "Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 94% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 58% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 60% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 48% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 84% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 93% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 94% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 96% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 51% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 58% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 48% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 84% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
INSTYTUT TRANSPORTU SAMOCHODOWEG