Obszary badań: bezpieczeństwo pojazdów, elektromobilność, biopaliwa.
Świadczenie usług homologacji oraz certyfikacji pojazdów.
Laboratoria do badań symulacyjnych i analiz spalin.
Rzeczoznawstwo samochodowe oraz szkolenia dla specjalistów.
Przeprowadzanie testów pojazdów autonomicznych na drogach publicznych.
Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) to instytucja badawcza w Polsce, skoncentrowana na wsparciu rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Posiada bogate zaplecze laboratoriów oraz zespołów specjalistów w różnych obszarach badawczych, takich jak bezpieczeństwo pojazdów, elektromobilność, projektowanie i prototypowanie oraz homologacja. Instytut dużą wagę przykłada do badań związanych z nowymi technologiami, takimi jak biopaliwa i alternatywne źródła energii, co wyróżnia go na tle innych instytucji badawczych. Dodatkowo, PIMOT oferuje szeroki zakres usług, w tym certyfikację, homologację pojazdów oraz rzeczoznawstwo samochodowe, co przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa i jakości pojazdów na rynku. Instytut uczestniczy również w projektach krajowych i międzynarodowych, co podkreśla jego zaangażowanie w rozwój innowacyjnych technologii i produktów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji osiągnęła 35 491 575 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 35 124 438 zł. Pozostałe przychody to 367 138 zł.
Całkowite koszty wyniosły 34 221 286 zł.
Zysk netto wyniósł 903 152 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 369 296 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 35 491 575 zł w 2024 roku.
• 36 138 856 zł w 2023 roku.
• 30 174 759 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -180 456 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 903 152 zł w 2024 roku.
• 939 059 zł w 2023 roku.
• 823 878 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wynosi 871 tys. zł.
EBITDA Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wynosi 9,33 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
250 343 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 870 647 zł w
2024 roku.
• 1 209 430 zł w
2023 roku.
• 981 679 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
1 316 462 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 9 327 183 zł w
2024 roku.
• 8 239 442 zł w
2023 roku.
• 6 272 184 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wynosi 49 392 987 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
9 031 521 zł a 117 969 754 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 519 113 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 49 392 987 zł w 2024 roku.
• 49 938 021 zł w 2023 roku.
• 45 019 687 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wynosi 0,65%. To oznacza, że firma ma szansę 0,65% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,089% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,65% w 2024 roku.
• 0,57% w 2023 roku.
• 0,57% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 18 198 536
zł.
Koszty operacyjne Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wyniosły 34 253 790
zł.
Wynagrodzenia stanowią 53%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 676 366 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 18 198 536 zł w 2024 roku
• 16 882 049 zł w 2023 roku
• 13 702 497 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
53% w 2024 roku
•
49% w 2023 roku
•
47% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wyniosła 113 952 204 zł.
a
ktywa trwałe to 86 301 633 zł.
a
ktywa obrotowe to 27 650 571 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 113 952 204 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 29 492 438 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 84 459 766 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 7 298 910 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 113 952 204 zł w 2024 roku.
• 110 500 964 zł w 2023 roku.
• 101 033 865 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.8 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wyniosły 84 459 766 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 113 952 204 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 74%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 7 305 925 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 84 459 766 zł w 2024 roku
• 81 048 677 zł w 2023 roku
• 72 223 638 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 74% w 2024 roku
• 73% w 2023 roku
• 71% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wykazała przychody na poziomie 35 491 575 zł.
Organizacja zarobiła 1 004 226 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 101 074 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 903 152 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 15 664 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 101 074 zł w 2024 roku
• 87 183 zł w 2023 roku
• 60 246 zł w 2022 roku
Organizacja Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji wykazała zysk netto większy niż 92% organizacji z branży "Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 94% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 65% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 49% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 60% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 48% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 93% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 92% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 94% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 96% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 65% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 49% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 48% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 93% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - PRZEMYSŁOWY INSTYTUT MOTORYZACJ