SĄD REJONOWY KATOWICE-WSCHÓD W KATOWICACH, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO SPÓŁKA REPREZENTOWANA JEST PRZEZ PREZESA ZARZĄDU DZIAŁAJĄCEGO SAMODZIELNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU, KTÓRY BĘDZIE SIĘ SKŁADAŁ Z 2 (DWÓCH) LUB WIĘCEJ CZŁONKÓW, DO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU SAMODZIELNIE.
SP Marketing to profesjonalna agencja marketingowa z siedzibą w Polsce, wcześniej znana jako Silesia Promotion, która posiada wieloletnie doświadczenie w branży. Specjalizuje się w szerokim zakresie usług marketingowych, które obejmują wszystko, co jest potrzebne do promocji i zwiększenia efektywności sprzedaży produktów i usług swoich klientów. Jej misją jest budowanie rozpoznawalności marki, a także wspieranie klientów w realizacji ich celów sprzedażowych. W ofercie SP Marketing znajdują się usługi outsourcingu pracowniczego, doradztwa sprzedaży, merchandisingu, organizacji eventów, a także specjalistycznych szkoleń produktowych oraz sprzedażowych. Firma charakteryzuje się elastycznością oraz zdolnością dopasowywania się do wymagań klientów, oferując kompleksowe rozwiązania, takie jak platforma e-learningowa, system wsparcia sprzedaży oraz usługi związane z montażem i materiałami POS. Dodatkowo, agencja angażuje się w organizację promocji, konkursów i loterii, co czyni ją wszechstronnym partnerem marketingowym na polskim rynku.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Spmarketing osiągnęła 16 828 900 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 16 828 900 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 16 001 785 zł.
Zysk netto wyniósł 827 116 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 090 211 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 16 828 900 zł w 2024 roku.
• 14 705 911 zł w 2023 roku.
• 12 052 379 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 172 976 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 827 116 zł w 2024 roku.
• 742 336 zł w 2023 roku.
• 700 232 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Spmarketing wynosi 1,16 mln zł.
EBITDA Spmarketing wynosi 1,19 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
297 640 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 160 336 zł w
2024 roku.
• 1 054 644 zł w
2023 roku.
• 980 791 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
280 183 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 185 553 zł w
2024 roku.
• 1 129 830 zł w
2023 roku.
• 1 117 381 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Spmarketing wynosi 15 819 219 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 291 490 zł a 42 072 250 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 376 682 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 15 819 219 zł w 2024 roku.
• 13 583 328 zł w 2023 roku.
• 11 621 829 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Spmarketing wynosi 2,95%. To oznacza, że firma ma szansę 2,95% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,018% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,95% w 2024 roku.
• 2,97% w 2023 roku.
• 2,99% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Spmarketing wynosi 0,12%. To oznacza, że firma ma szansę 0,12% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,043% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,12% w 2024 roku.
• 0,22% w 2023 roku.
• 0,17% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Spmarketing charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 3 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Spmarketing wynosi 377 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 165 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 673 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 165 tys. zł a 673 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
68 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 377 tys. zł w 2024 roku.
• 299 tys. zł w 2023 roku.
• 264 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 165 tys. zł w 2024 roku.
• 148 tys. zł w 2023 roku.
• 140 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 673 tys. zł w 2024 roku.
• 588 tys. zł w 2023 roku.
• 482 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 8 151 348
zł.
Koszty operacyjne Spmarketing wyniosły 15 668 564
zł.
Wynagrodzenia stanowią 52%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 019 481 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 8 151 348 zł w 2024 roku
• 6 691 287 zł w 2023 roku
• 5 465 850 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
52% w 2024 roku
•
49% w 2023 roku
•
49% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Spmarketing wyniosła 3 803 202 zł.
a
ktywa trwałe to 531 661 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 223 541 zł.
n
ależne wpłaty na kapitał (fundusz) podstawowy to 48 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 3 803 202 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 721 987 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 081 215 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 528 637 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 3 803 202 zł w 2024 roku.
• 3 808 050 zł w 2023 roku.
• 2 985 589 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 22%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 48%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Spmarketing wyniosły 2 081 215 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 3 803 202 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 55%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 140 231 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 081 215 zł w 2024 roku
• 2 727 993 zł w 2023 roku
• 1 937 612 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 6.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 55% w 2024 roku
• 72% w 2023 roku
• 65% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Spmarketing wykazała przychody na poziomie 16 828 900 zł.
Organizacja zarobiła 1 076 271 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 249 155 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 827 116 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 23% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 60 789 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 249 155 zł w 2024 roku
• 231 042 zł w 2023 roku
• 209 262 zł w 2022 roku