Transport regionalny i przejazdy między miejscowościami
Wynajem autobusów dla klientów prywatnych i firm
Obsługa i kontrola pojazdów w stacjach usługowych
Handel paliwami i myjnia
Aktualizacja rozkładów jazdy i monitorowanie potrzeb pasażerów
Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova, znana jako PKS Nova, to przedsiębiorstwo transportowe, które oferuje kompleksowe usługi przewozu osób w regionie Podlasia. Obsługując szereg tras regionalnych oraz łącząc mniejsze miejscowości z większymi ośrodkami, PKS Nova stanowi kluczowy element lokalnej infrastruktury transportowej. Firma nie tylko koncentruje się na przewozach regularnych, ale również oferuje możliwość wynajmu autobusów dla klientów prywatnych oraz firm. Dodatkowo, w ramach szerokiej gamy usług, PKS Nova zapewnia obsługę techniczną pojazdów w swoich stacjach obsługi i kontroli pojazdów, a także prowadzi myjnie i stacje paliw, co wyróżnia ją na tle innych firm transportowych. Organizacja stara się dostosować do potrzeb swoich pasażerów, regularnie aktualizując rozkłady jazdy oraz poszukując informacji o potrzebach komunikacyjnych społeczności, w której działa. Ponadto, PKS Nova angażuje się w procesy rekrutacyjne, poszukując kierowców kat. D, co podkreśla rozwój firmy i jej chęć rozbudowy floty. Historia firmy sięga czasów, gdy komunikacja samochodowa w regionie zaczynała nabierać tempa, a PKS Nova jest jej integralną częścią, wspierając transport w Podlasiu przez wiele lat.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova osiągnęła 82 175 696 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 82 167 224 zł. Pozostałe przychody to 8471 zł.
Całkowite koszty wyniosły 86 623 884 zł.
Strata netto wyniosła 4 456 659 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -376 698 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 82 175 696 zł w 2024 roku.
• 79 666 836 zł w 2023 roku.
• 79 738 881 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -1 366 611 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -4 456 659 zł w 2024 roku.
• -439 407 zł w 2023 roku.
• -2 924 689 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wynosi -3,81 mln zł.
EBITDA Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wynosi 1,05 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
1 367 810 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -3 810 647 zł w
2024 roku.
• 211 990 zł w
2023 roku.
• -2 546 920 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
1 312 791 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 051 014 zł w
2024 roku.
• 4 211 073 zł w
2023 roku.
• 806 850 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wynosi 70 007 692 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 205 439 239 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -996 070 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 70 007 692 zł w 2024 roku.
• 71 677 613 zł w 2023 roku.
• 68 689 798 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wynosi 2,17%. To oznacza, że firma ma szansę 2,17% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -1,324% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 2,17% w 2024 roku.
• 0,31% w 2023 roku.
• 1,43% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 46 358 531
zł.
Koszty operacyjne Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wyniosły 85 977 871
zł.
Wynagrodzenia stanowią 54%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 937 272 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 46 358 531 zł w 2024 roku
• 38 913 904 zł w 2023 roku
• 36 501 946 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
54% w 2024 roku
•
49% w 2023 roku
•
44% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wyniosła 42 868 937 zł.
a
ktywa trwałe to 33 517 429 zł.
a
ktywa obrotowe to 9 351 508 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 42 868 937 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 20 298 526 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 22 570 411 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 6 124 134 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 42 868 937 zł w 2024 roku.
• 38 481 135 zł w 2023 roku.
• 34 772 985 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -10%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -22%.
Marża operacyjna wyniosła -5%.
Marża netto wyniosła -5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wyniosły 22 570 411 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 42 868 937 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 53%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3 224 344 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 22 570 411 zł w 2024 roku
• 13 725 950 zł w 2023 roku
• 14 065 592 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 53% w 2024 roku
• 36% w 2023 roku
• 40% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wykazała przychody na poziomie 82 175 696 zł.
Organizacja zarobiła -4 456 659 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -4 456 659 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 256 249 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova wykazała zysk netto większy niż 4% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 91% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 87% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 55% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 24% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 22% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 19% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 13% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.5%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 4% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 91% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 87% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 55% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 24% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 22% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 19% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 13% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.5%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Województwo Podlaskie
posiada b.d. udziałów,
które stanowią 0.0% firmy.
Największym udziałowcem od 12.09.2011 jest
Województwo Podlaskie
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 05.12.2005 do 12.09.2011
była Skarb Państwa Minister Skarbu Państwa
kontrolująca 100% udziałów.
Podobne organizacje do
PODLASKA KOMUNIKACJA SAMOCHODOWA NOVA