WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PRYWATNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
SPÓŁKĘ REPREZENTUJE KOMPLEMENTARIUSZ - PRZEWOZY AUTOKAROWE GRYF SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ REPREZENTOWANA PRZEZ PREZESA ZARZĄDU MARIANA KOTECKIEGO.
Oferowanie regularnych linii autobusowych w regionie Kaszub.
Obsluga komunikacji miejskiej z Gdyni i Tczewa.
Sprzedaż używanych autobusów i części zamiennych.
Profesjonalne usługi serwisowe dla floty autobusowej.
Kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży transportowej.
Przewozy Autobusowe GRYF sp. z o.o. sp.k. to firma, która rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1991 roku, zakładając ją z wielką ambicją przez Mariana Koteckiego. Z początkowych dwóch wysłużonych autobusów, firma rozwinęła się w prężnie działający przewoźnik dysponujący flotą ponad 120 nowoczesnych pojazdów marki MAN, Mercedes, Setra oraz Solaris. Przez lata działalności, firma zyskała reputację solidnego operatora transportowego, obsługując linie miejskie w Gdyni od 1996 roku oraz oferując kompleksową obsługę komunikacji lokalnej na Kaszubach. Przewozy Autobusowe GRYF stały się znane z niezawodności oraz wysokiej jakości świadczonych usług, co potwierdzają liczne przetargi, w których firma regularnie uczestniczy. Oferując przewozy dla ZKM w Gdyni oraz MZK Wejherowo, a także komunikację miejską w Tczewie, Gryf jakość usług zapewnia na każdym etapie. W 2008 roku otworzyła nową bazę w Żukowie, co umożliwiło profesjonalną obsługę serwisową floty. Kluczowym wydarzeniem było przejęcie PKS Gdańsk, co pozwoliło poszerzyć obszar działalności o powiaty gdański, kościerski i nowodworski. Oprócz przewozów autobusowych, firma prowadzi działalność handlową, w tym sprzedaż używanych autobusów oraz części zamiennych, a także świadczy usługi warsztatowe. Dziś Przewozy Autobusowe GRYF kontynuują swoją misję, zapewniając mieszkańcom Kaszub i Gdańska niezawodną komunikację i transport.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Przewozy Autobusowe Gryf osiągnęła 66 908 973 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 66 903 660 zł. Pozostałe przychody to 5313 zł.
Całkowite koszty wyniosły 62 991 159 zł.
Zysk netto wyniósł 3 912 501 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 5 621 837 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 66 908 973 zł w 2024 roku.
• 55 774 594 zł w 2023 roku.
• 49 285 866 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 519 036 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 3 912 501 zł w 2024 roku.
• 3 302 574 zł w 2023 roku.
• 855 336 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Przewozy Autobusowe Gryf wynosi 5,07 mln zł.
EBITDA Przewozy Autobusowe Gryf wynosi 8,34 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
683 739 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 5 067 919 zł w
2024 roku.
• 3 892 350 zł w
2023 roku.
• 1 177 856 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
948 517 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 8 342 311 zł w
2024 roku.
• 6 697 634 zł w
2023 roku.
• 3 900 457 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Przewozy Autobusowe Gryf wynosi 72 479 758 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
12 223 773 zł a 167 272 432 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 6 665 481 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 72 479 758 zł w 2024 roku.
• 59 682 756 zł w 2023 roku.
• 43 714 637 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Przewozy Autobusowe Gryf wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,017% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2024 roku.
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,18% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Przewozy Autobusowe Gryf charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 27 527 573
zł.
Koszty operacyjne Przewozy Autobusowe Gryf wyniosły 61 835 741
zł.
Wynagrodzenia stanowią 45%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
2 641 809 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 27 527 573 zł w 2024 roku
• 23 512 585 zł w 2023 roku
• 19 196 773 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
45% w 2024 roku
•
45% w 2023 roku
•
40% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Przewozy Autobusowe Gryf wyniosła 24 694 460 zł.
a
ktywa trwałe to 8 835 168 zł.
a
ktywa obrotowe to 15 859 292 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 24 694 460 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 16 298 364 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 8 396 096 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 2 078 808 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 24 694 460 zł w 2024 roku.
• 20 700 904 zł w 2023 roku.
• 19 289 075 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 16%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 24%.
Marża operacyjna wyniosła 8%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Przewozy Autobusowe Gryf wyniosły 8 396 096 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 24 694 460 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 34%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 956 883 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 8 396 096 zł w 2024 roku
• 8 315 041 zł w 2023 roku
• 9 374 343 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 34% w 2024 roku
• 40% w 2023 roku
• 49% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Przewozy Autobusowe Gryf wykazała przychody na poziomie 66 908 973 zł.
Organizacja zarobiła 4 959 732 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 047 231 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 3 912 501 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 21% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 149 604 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 047 231 zł w 2024 roku
• 458 875 zł w 2023 roku
• 281 275 zł w 2022 roku
Organizacja Przewozy Autobusowe Gryf wykazała zysk netto większy niż 96% organizacji z branży "Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 97% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 41% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 63% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 54% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 98% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 1%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 96% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 97% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 41% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 63% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki