WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PUBLICZNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI PAŃSTWOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA I PODPISYWANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE LUB JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. SAMODZIELNIE W ZAKRESIE ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ MOŻE DZIAŁAĆ PREZES ZARZĄDU DO KWOTY STANOWIĄCEJ RÓWNOWARTOŚĆ W ZŁOTYCH 10.000 /DZIESIĘĆ TYSIĘCY/ EURO. SAMODZIELNIE W ZAKRESIE ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ MOŻE DZIAŁAĆ CZŁONEK ZARZĄDU DO KWOTY STANOWIĄCEJ RÓWNOWARTOŚĆ W ZŁOTYCH 5.000 /PIĘĆ TYSIĘCY/ EURO.
Produkcja elementów armatury hamulcowej dla rynku kolejowego
Obróbka metalu przy użyciu technologii CNC
Wdrożony System Zarządzania Jakością ISO 9001:2009
Długoterminowa współpraca z branżą kolejową i motoryzacyjną
Ciągłe inwestycje w nowoczesny park maszynowy
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Radom Sp. z o.o. to renomowany producent z długoletnią tradycją, który działa na polskim rynku kolejowym od 1887 roku. Firma specjalizuje się w wytwarzaniu elementów armatury hamulcowej oraz obróbce metalu, zwłaszcza w zakresie CNC. ZNTK Radom wyróżnia się wysoką jakością swoich produktów, co potwierdza wdrożony System Zarządzania Jakością ISO 9001:2009. Długofalowa współpraca z klientami z branży kolejowej i motoryzacyjnej oraz ciągłe inwestycje w nowoczesny park maszynowy przyczyniają się do ich sukcesów na rynku. Dzięki wyspecjalizowanemu zespołowi i wieloletniemu doświadczeniu, firma może realizować złożone projekty dostosowane do wymagań swoich partnerów. ZNTK Radom nieustannie dąży do zwiększenia konkurencyjności poprzez innowacje i rozwój, jednocześnie kładąc duży nacisk na satysfakcję klienta oraz spełnianie najwyższych standardów jakości.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom osiągnęła 15 511 515 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 15 503 123 zł. Pozostałe przychody to 8392 zł.
Całkowite koszty wyniosły 14 855 251 zł.
Zysk netto wyniósł 647 872 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 901 646 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 15 511 515 zł w 2024 roku.
• 18 841 866 zł w 2023 roku.
• 15 458 811 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 129 911 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 647 872 zł w 2024 roku.
• 1 737 946 zł w 2023 roku.
• 555 898 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wynosi 879 tys. zł.
EBITDA Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wynosi 914 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
150 769 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 878 801 zł w
2024 roku.
• 2 062 361 zł w
2023 roku.
• 728 830 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
126 884 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 913 770 zł w
2024 roku.
• 2 109 015 zł w
2023 roku.
• 888 275 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wynosi 19 417 288 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
6 478 722 zł a 38 778 788 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 419 086 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 19 417 288 zł w 2024 roku.
• 26 213 703 zł w 2023 roku.
• 17 965 799 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wynosi 2,86%. To oznacza, że firma ma szansę 2,86% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,86% w 2024 roku.
• 2,85% w 2023 roku.
• 2,86% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wynosi 0,10%. To oznacza, że firma ma szansę 0,10% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,022% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,10% w 2024 roku.
• 0,04% w 2023 roku.
• 0,10% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wynosi 829 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 130 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 1,9 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 130 tys. zł a 1,9 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
59 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 829 tys. zł w 2024 roku.
• 962 tys. zł w 2023 roku.
• 745 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 130 tys. zł w 2024 roku.
• 309 tys. zł w 2023 roku.
• 109 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 1,9 mln zł w 2024 roku.
• 2,01 mln zł w 2023 roku.
• 1,72 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 6 728 012
zł.
Koszty operacyjne Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wyniosły 14 624 322
zł.
Wynagrodzenia stanowią 46%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
444 238 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 6 728 012 zł w 2024 roku
• 6 468 867 zł w 2023 roku
• 5 405 764 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
46% w 2024 roku
•
39% w 2023 roku
•
37% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wyniosła 12 117 077 zł.
a
ktywa trwałe to 3 219 051 zł.
a
ktywa obrotowe to 8 898 026 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 12 117 077 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 8 646 385 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 470 692 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 765 084 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 12 117 077 zł w 2024 roku.
• 12 705 237 zł w 2023 roku.
• 10 416 726 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 5%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 7%.
Marża operacyjna wyniosła 6%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wyniosły 3 470 692 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 12 117 077 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 29%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 168 049 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 470 692 zł w 2024 roku
• 3 771 003 zł w 2023 roku
• 3 168 281 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 29% w 2024 roku
• 30% w 2023 roku
• 30% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wykazała przychody na poziomie 15 511 515 zł.
Organizacja zarobiła 647 872 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 647 872 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1169 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 73 247 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego-Radom wykazała zysk netto większy niż 56% organizacji z branży "Produkcja lokomotyw kolejowych oraz taboru szynowego".
Organizacja wykazała przychód większy niż 53% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 44% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 40% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 48% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 56% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 53% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 44% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 40% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 48% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 48% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Stasiak Damazy
posiada 9803 udziałów,
które stanowią 49.0% firmy.
Stasiak Miłosz
posiada 9802 udziałów,
które stanowią 49.0% firmy.
Największymi udziałowcami w organizacji są:
• Stasiak Miłosz (49% udziałów)
• Stasiak Damazy (49% udziałów)
Największym udziałowcem w okresie od 18.10.2018 do 18.05.2023
był Stasiak Makary
kontrolując 98% udziałów.
W okresie od 10.12.2007 do 18.10.2018 najwięcej udziałów posiadał Armada Capital . Jego udziały w tym czasie wynosiły 98%.
Podobne organizacje do
ZAKŁADY NAPRAWCZE TABORU KOLEJOWEGO-RADOM