SĄD REJONOWY W ZIELONEJ GÓRZE, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ: PREZES JEDNOOSOBOWO, WICEPREZES JEDNOOSOBOWO W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH SPÓŁKI DO KWOTY 5.000.000,00 ZŁ, DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, W TYM WICEPREZES, ŁĄCZNIE W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH SPÓŁKI PRZEKRACZAJĄCYCH KWOTĘ 5.000.000,00 ZŁ, PROKURENT JEDNOOSOBOWO
Wyłączny dystrybutor pojazdów dostawczych Piaggio w Polsce
Specjalizacja w modelach miejskich ciężarówek dostosowanych do wąskich ulic
Oferta obejmująca ramy, skrzynie i wywrotki z możliwością konfiguracji
Przeznaczenie dla firm potrzebujących efektywnego transportu na krótkich dystansach
Sieć serwisowa w wielu lokalizacjach w Polsce
Uni-Truck Sp. z o.o. jest wyłącznym dystrybutorem pojazdów dostawczych marki Piaggio w Polsce. Specjalizuje się w dostarczaniu różnorodnych modeli samochodów dostawczych, w tym wyjątkowej ciężarówki miejskiej Porter NP6, która została zaprojektowana z myślą o specyficznych wymaganiach transportowych w obszarach z dużym natężeniem ruchu oraz restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi emisji spalin. Porter NP6 łączy w sobie kompaktowe wymiary, znakomitą zwrotność oraz dużą ładowność wynoszącą do 1,6 tony, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla firm potrzebujących efektywnego transportu towarów na krótkich dystansach. Dzięki stalowej konstrukcji oraz nowoczesnemu układowi napędowemu, pojazd ten zapewnia niezawodność i wydajność, a także możliwość indywidualnej konfiguracji według potrzeb klienta. Uni-Truck oferuje różne warianty nadwozia, takie jak ramy, skrzynie oraz wywrotki, co dodatkowo poszerza możliwości adaptacji pojazdu do zróżnicowanych zadań transportowych. Oferowanie elastycznych rozwiązań oraz szeroki wachlarz usług serwisowych dostępnych w wielu lokalizacjach w Polsce, pozwalają firmie Uni-Truck na utrzymanie wysokiego standardu obsługi oraz zadowolenia klientów. Kompetencje zespołu i koncentracja na dostosowywaniu oferty do potrzeb rynku wyróżniają Uni-Truck na tle innych firm branży transportowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Uni-Truck osiągnęła 744 861 056 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 743 526 930 zł. Pozostałe przychody to 1 334 127 zł.
Całkowite koszty wyniosły 731 606 066 zł.
Zysk netto wyniósł 11 920 863 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 53 579 712 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 744 861 056 zł w 2024 roku.
• 670 788 066 zł w 2023 roku.
• 563 592 938 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 994 317 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 11 920 863 zł w 2024 roku.
• 18 170 769 zł w 2023 roku.
• 21 105 244 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Uni-Truck wynosi 25,39 mln zł.
EBITDA Uni-Truck wynosi 30,34 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
2 328 949 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 25 390 124 zł w
2024 roku.
• 28 531 740 zł w
2023 roku.
• 31 720 276 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
2 740 908 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 30 344 985 zł w
2024 roku.
• 32 774 970 zł w
2023 roku.
• 35 059 303 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Uni-Truck wynosi 596 984 025 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
52 726 535 zł a 1 862 152 641 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 45 011 379 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 596 984 025 zł w 2024 roku.
• 565 536 009 zł w 2023 roku.
• 500 807 413 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Uni-Truck wynosi 0,36%. To oznacza, że firma ma szansę 0,36% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,016% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,36% w 2024 roku.
• 0,26% w 2023 roku.
• 0,26% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Uni-Truck charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 56 923 853
zł.
Koszty operacyjne Uni-Truck wyniosły 718 136 805
zł.
Wynagrodzenia stanowią 8%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
3 939 766 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 56 923 853 zł w 2024 roku
• 50 341 526 zł w 2023 roku
• 39 394 522 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
8% w 2024 roku
•
8% w 2023 roku
•
7% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Uni-Truck wyniosła 345 894 308 zł.
a
ktywa trwałe to 94 030 270 zł.
a
ktywa obrotowe to 251 864 038 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 345 894 308 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 70 302 047 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 275 592 261 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 30 966 747 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 345 894 308 zł w 2024 roku.
• 333 662 369 zł w 2023 roku.
• 198 010 175 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 17%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Uni-Truck wyniosły 275 592 261 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 345 894 308 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 80%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 23 881 011 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 275 592 261 zł w 2024 roku
• 272 781 186 zł w 2023 roku
• 143 799 760 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 80% w 2024 roku
• 82% w 2023 roku
• 73% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Uni-Truck wykazała przychody na poziomie 744 861 056 zł.
Organizacja zarobiła 14 774 480 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 853 617 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 11 920 863 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 179 244 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 853 617 zł w 2024 roku
• 4 357 151 zł w 2023 roku
• 5 351 856 zł w 2022 roku
Organizacja Uni-Truck wykazała zysk netto większy niż 97% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 99% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 99% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 69% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 41% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 51% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 97% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 4%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 99% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 99% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 69% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 41% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 51% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 4%.