SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO SPÓŁKĘ REPREZENTUJĄ DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO JEDYNY CZŁONEK ZARZĄDU JEST UPOWAŻNIONY DO SAMODZIELNEGO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI.
Sprzedaż nowych, demonstracyjnych i używanych samochodów dostawczych Mercedes-Benz.
Obsługa serwisowa obejmująca konserwację i naprawy pojazdów.
Dostęp do narzędzi online, takich jak konfigurator samochodów i rezerwacja jazdy testowej.
Wsparcie dla klientów na każdym etapie zakupu i użytkowania pojazdów.
Daimler Truck Retail Polska to firma oferująca kompleksowe usługi związane z samochodami dostawczymi marki Mercedes-Benz. W jej portfolio znajdują się nowe, demonstracyjne oraz używane pojazdy, a także szeroki wachlarz usług serwisowych. Celem firmy jest zapewnienie klientom najwyższej jakości samochodów dostawczych oraz profesjonalnego wsparcia na każdym etapie zakupu i użytkowania. Dzięki zorganizowanej strukturze, Daimler Truck Retail Polska umożliwia łatwy dostęp do informacji o dostępnych modelach, co znacząco ułatwia proces zakupu. Warto podkreślić, że firma dysponuje zaawansowanymi narzędziami online, takimi jak konfigurator samochodów oraz możliwość rezerwacji jazdy testowej, co pozwala na pełne dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów. Wspierając użytkowników poprzez wszelkie aspekty eksploatacji pojazdów, firma zapewnia, że klienci czują się komfortowo i mają pełne zaufanie do jakości świadczonych usług.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Daimler Truck Retail Polska osiągnęła 440 067 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 439 982 000 zł. Pozostałe przychody to 85 000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 451 730 000 zł.
Strata netto wyniosła 11 748 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 146 689 000 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 440 067 000 zł w 2024 roku.
• 689 773 000 zł w 2023 roku.
• 94 000 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -3 916 000 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -11 748 000 zł w 2024 roku.
• 13 982 000 zł w 2023 roku.
• -3 072 000 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Daimler Truck Retail Polska wynosi -11,51 mln zł.
EBITDA Daimler Truck Retail Polska wynosi -16,38 mln zł.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Daimler Truck Retail Polska wynosi 346 797 500 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 1 100 167 500 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 115 599 167 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 346 797 500 zł w 2024 roku.
• 583 959 167 zł w 2023 roku.
• 57 758 667 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Daimler Truck Retail Polska wynosi 0,33%. To oznacza, że firma ma szansę 0,33% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,089% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,33% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,21% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Daimler Truck Retail Polska charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła -23 169 000
zł.
Koszty operacyjne Daimler Truck Retail Polska wyniosły -451 491 000
zł.
Wynagrodzenia stanowią 5%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-7 723 000 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• -23 169 000 zł w 2024 roku
• -23 554 000 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
5% w 2024 roku
•
4% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Daimler Truck Retail Polska wyniosła 143 765 000 zł.
a
ktywa trwałe to 56 452 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 87 313 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 143 765 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 71 226 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 72 539 000 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 47 921 667 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 143 765 000 zł w 2024 roku.
• 150 596 000 zł w 2023 roku.
• 80 261 000 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -8%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -16%.
Marża operacyjna wyniosła -3%.
Marża netto wyniosła -3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Daimler Truck Retail Polska wyniosły 72 539 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 143 765 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 50%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 24 179 667 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 72 539 000 zł w 2024 roku
• 59 686 000 zł w 2023 roku
• 3 333 000 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 50% w 2024 roku
• 40% w 2023 roku
• 4% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Daimler Truck Retail Polska wykazała przychody na poziomie 440 067 000 zł.
Organizacja zarobiła -9 667 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 081 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -11 748 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -22% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 693 667 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 081 000 zł w 2024 roku
• 756 000 zł w 2023 roku
• 632 000 zł w 2022 roku
Organizacja Daimler Truck Retail Polska wykazała zysk netto większy niż 0% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 97% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 97% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 23% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 20% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 16% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 9% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 96% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 97% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 97% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 48% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 23% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 20% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 16% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 9% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 96% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 2%.