Sprzedaż nowych i używanych samochodów ciężarowych DAF i naczep KÖGEL.
Profesjonalny serwis pojazdów marek DAF, KÖGEL, WIELTON, KRONE oraz Schmitz Cargobull.
Oferowanie części zamiennych i podzespołów, w tym oryginalnych części PACCAR.
Dostęp do usług napraw powypadkowych oraz stacji kontroli pojazdów.
Możliwość finansowania i wynajmu pojazdów na korzystnych warunkach.
ESA Trucks Polska to autoryzowany dealer oraz serwis samochodów ciężarowych, specjalizujący się w sprzedaży pojazdów marek DAF, KÖGEL, WIELTON, KRONE i Schmitz Cargobull. Dzięki szerokiej ofercie, klienci mogą liczyć na najwyższej jakości usługi serwisowe oraz dostęp do oryginalnych części zamiennych. Firma działa w kilku lokalizacjach w Polsce, a także w Danii i Holandii, co pozwala na elastyczne podejście do potrzeb klientów. W ofercie ESA Trucks znajdują się zarówno nowe, jak i używane pojazdy ciężarowe, które spełniają różne potrzeby transportowe. Wysokiej jakości obsługa jest jednym z kluczowych atutów firmy, a każdy samochód серь laserowy zostaje przekazany klientowi z pełną gwarancją satysfakcji. Dodatkowo, ESA Trucks oferuje możliwość finansowania zakupów oraz wynajmu pojazdów na korzystnych warunkach. Współpraca z autoryzowanymi punktami serwisowymi oraz wizyty w punktach kontroli i legalizacji tachografów cyfrowych świadczą o profesjonalnym podejściu firmy do branży transportowej. Niezwykłym atutem jest możliwość konfiguracji pojazdu indywidualnie do potrzeb klienta, co podkreśla zaangażowanie firmy w pełne zaspokojenie oczekiwań swoich partnerów biznesowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja ESA Trucks Polska osiągnęła 803 673 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 801 992 000 zł. Pozostałe przychody to 1 681 000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 762 548 000 zł.
Zysk netto wyniósł 39 444 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 60 524 571 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 803 673 000 zł w 2024 roku.
• 818 462 000 zł w 2023 roku.
• 793 243 000 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 3 658 857 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 39 444 000 zł w 2024 roku.
• 34 678 000 zł w 2023 roku.
• 47 169 000 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT ESA Trucks Polska wynosi 53,03 mln zł.
EBITDA ESA Trucks Polska wynosi 60,13 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
5 183 429 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 53 033 000 zł w
2024 roku.
• 39 850 000 zł w
2023 roku.
• 57 475 000 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
5 330 857 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 60 133 000 zł w
2024 roku.
• 47 090 000 zł w
2023 roku.
• 64 579 000 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji ESA Trucks Polska wynosi 765 586 500 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
72 028 500 zł a 2 009 182 500 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 60 588 179 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 765 586 500 zł w 2024 roku.
• 765 048 833 zł w 2023 roku.
• 798 441 667 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji ESA Trucks Polska wynosi 0,18%. To oznacza, że firma ma szansę 0,18% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,18% w 2024 roku.
• 0,16% w 2023 roku.
• 0,08% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
ESA Trucks Polska charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 73 869 000
zł.
Koszty operacyjne ESA Trucks Polska wyniosły 748 959 000
zł.
Wynagrodzenia stanowią 10%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
8 476 000 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 73 869 000 zł w 2024 roku
• 58 485 000 zł w 2023 roku
• 45 099 000 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
10% w 2024 roku
•
8% w 2023 roku
•
6% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów ESA Trucks Polska wyniosła 280 463 000 zł.
a
ktywa trwałe to 52 147 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 228 316 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 280 463 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 96 038 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 184 425 000 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 22 000 429 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 280 463 000 zł w 2024 roku.
• 272 790 000 zł w 2023 roku.
• 226 132 000 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 14%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 41%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania ESA Trucks Polska wyniosły 184 425 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 280 463 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 66%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 14 529 714 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 184 425 000 zł w 2024 roku
• 165 196 000 zł w 2023 roku
• 118 216 000 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 66% w 2024 roku
• 61% w 2023 roku
• 52% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja ESA Trucks Polska wykazała przychody na poziomie 803 673 000 zł.
Organizacja zarobiła 49 136 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 9 692 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 39 444 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 20% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 905 286 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 9 692 000 zł w 2024 roku
• 8 418 000 zł w 2023 roku
• 11 560 000 zł w 2022 roku
Organizacja ESA Trucks Polska wykazała zysk netto większy niż 99% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 99% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 59% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 61% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 63% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 73% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 71% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 99% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 4%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 99% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 59% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 61% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 63% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 73% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 71% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 4%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Dajmar
posiada 14995 udziałów,
które stanowią 60.0% firmy.
Beheermaatschappij Klaas Elema B.v.
posiada 4997 udziałów,
które stanowią 20.0% firmy.
Tb Wo
posiada 2500 udziałów,
które stanowią 10.0% firmy.
Sigma Pi
posiada 2500 udziałów,
które stanowią 10.0% firmy.
Największym udziałowcem od 20.10.2022 jest
Dajmar
kontrolujący 60% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 18.10.2021 do 20.10.2022
był Dajmar
kontrolując 63% udziałów.
W okresie od 26.02.2018 do 18.10.2021 najwięcej udziałów posiadał Dajmar . Jego udziały w tym czasie wynosiły 63%.