SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. W PRZYPADKU, GDY ZARZĄD SKŁADA SIĘ Z JEDNEGO CZŁONKA DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST JEDYNY CZŁONEK ZARZĄDU.
Zarządzanie Lotniskiem Chopina oraz innymi portami lotniczymi w Polsce
Obsługa ruchu pasażerskiego, czarterowego oraz cargo
Projekty rozwoju i modernizacji infrastruktury lotniczej
Troska o środowisko, niepełnosprawnych i dziedzictwo Fryderyka Chopina
Polskie Porty Lotnicze S.A. to kluczowy podmiot zarządzający największymi portami lotniczymi w Polsce, w tym Lotniskiem Chopina najważniejszym i największym portem lotniczym w kraju, położonym około 8 kilometrów na południowy zachód od centrum Warszawy. Organizacja obsługuje różnorodne typy ruchu lotniczego, w tym regularne loty pasażerskie, czarterowe oraz cargo, co czyni ją niezwykle wszechstronną i istotną dla transportu lotniczego w Polsce.Polskie Porty Lotnicze są częścią większej grupy kapitałowej, która dba o rozwój infrastruktury lotniczej w kraju. Firma angażuje się w projekty związane z rozwojem i modernizacją lotnisk, tak aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku transportu powietrznego. Dążąc do bycia przyjaznym przedsiębiorstwem, PPL S.A. szczególny nacisk kładzie na ochronę środowiska, troskę o dobre imię Fryderyka Chopina i wsparcie dla osób niepełnosprawnych, czyniąc lotniska bardziej dostępnymi i otwartymi dla wszystkich podróżnych.Jednym z unikalnych aspektów działalności PPL S.A. jest zarządzanie zarówno dużymi, międzynarodowymi portami lotniczymi, jak i mniejszymi regionalnymi lotniskami, takimi jak Port Lotniczy Zielona Góra oraz nowo zmodernizowane Lotnisko Warszawa-Radom. Dzięki tak szerokiemu spektrum działania organizacja może skutecznie koordynować międzynarodowy ruch lotniczy oraz zapewniać regionalne połączenia lotnicze na najwyższym poziomie.PPL S.A. angażuje się także w szeroko pojęte relacje biznesowe, promując współpracę z różnymi podmiotami z branży lotniczej oraz handlowej. W ramach swojej działalności, firma oferuje różnorodne usługi związane z obsługą pasażerów, zapewniając wysoki standard ładowania, obsługi oraz opieki nad klientami korzystającymi z ich usług.Organizacja może pochwalić się licznymi inicjatywami oraz projektami, które mają na celu poprawę komfortu podróży pasażerów i zwiększenie efektywności operacyjnej lotnisk. PPL S.A. wyraźnie zaznacza swoją obecność na rynku jako lider w obsłudze lotnisk, co czyni ją nieocenionym elementem polskiego sektora lotniczego.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polskie Porty Lotnicze osiągnęła 3 626 958 211 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 543 404 251 zł. Pozostałe przychody to 83 553 960 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 723 512 986 zł.
Zysk netto wyniósł 819 891 265 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 721 726 815 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 626 958 211 zł w 2024 roku.
• 3 085 316 128 zł w 2023 roku.
• 2 365 355 162 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 329 903 452 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 819 891 265 zł w 2024 roku.
• 568 090 489 zł w 2023 roku.
• 91 886 556 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polskie Porty Lotnicze wynosi 935,93 mln zł.
EBITDA Polskie Porty Lotnicze wynosi 1,24 mld zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
351 073 993 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 935 925 657 zł w
2024 roku.
• 662 423 568 zł w
2023 roku.
• 217 302 071 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
364 603 715 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 243 129 764 zł w
2024 roku.
• 950 343 624 zł w
2023 roku.
• 486 296 034 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polskie Porty Lotnicze wynosi 11 772 044 835 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 440 437 316 zł a 32 397 374 047 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 804 912 999 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 11 772 044 835 zł w 2024 roku.
• 9 720 823 923 zł w 2023 roku.
• 4 503 109 183 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polskie Porty Lotnicze wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,068% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2024 roku.
• 0,04% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Polskie Porty Lotnicze charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 145 678 539
zł.
Koszty operacyjne Polskie Porty Lotnicze wyniosły 2 607 478 594
zł.
Wynagrodzenia stanowią 44%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
216 884 817 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 145 678 539 zł w 2024 roku
• 936 416 174 zł w 2023 roku
• 706 278 740 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
4.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
44% w 2024 roku
•
40% w 2023 roku
•
33% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polskie Porty Lotnicze wyniosła 9 482 517 467 zł.
a
ktywa trwałe to 6 756 909 518 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 725 607 949 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 9 482 517 467 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 7 596 757 898 zł.
k
apitały mniejszości to 502 585 614 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 383 173 955 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 668 140 289 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 9 482 517 467 zł w 2024 roku.
• 8 486 024 805 zł w 2023 roku.
• 4 661 241 136 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 9%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 10%.
Marża operacyjna wyniosła 26%.
Marża netto wyniosła 23%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 11.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 11.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polskie Porty Lotnicze wyniosły 1 383 173 955 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 9 482 517 467 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 15%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 27 375 708 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 383 173 955 zł w 2024 roku
• 1 297 245 406 zł w 2023 roku
• 1 249 695 111 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 15% w 2024 roku
• 15% w 2023 roku
• 27% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polskie Porty Lotnicze wykazała przychody na poziomie 3 626 958 211 zł.
Organizacja zarobiła 1 008 281 021 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 188 389 755 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 819 891 265 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 56 138 849 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 188 389 755 zł w 2024 roku
• 148 792 438 zł w 2023 roku
• 81 978 348 zł w 2022 roku