SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. W PRZYPADKU, GDY ZARZĄD SKŁADA SIĘ Z JEDNEGO CZŁONKA DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST JEDYNY CZŁONEK ZARZĄDU.
Zarządzanie Lotniskiem Chopina oraz innymi portami lotniczymi w Polsce
Obsługa ruchu pasażerskiego, czarterowego oraz cargo
Projekty rozwoju i modernizacji infrastruktury lotniczej
Troska o środowisko, niepełnosprawnych i dziedzictwo Fryderyka Chopina
Polskie Porty Lotnicze S.A. to kluczowy podmiot zarządzający największymi portami lotniczymi w Polsce, w tym Lotniskiem Chopina najważniejszym i największym portem lotniczym w kraju, położonym około 8 kilometrów na południowy zachód od centrum Warszawy. Organizacja obsługuje różnorodne typy ruchu lotniczego, w tym regularne loty pasażerskie, czarterowe oraz cargo, co czyni ją niezwykle wszechstronną i istotną dla transportu lotniczego w Polsce.Polskie Porty Lotnicze są częścią większej grupy kapitałowej, która dba o rozwój infrastruktury lotniczej w kraju. Firma angażuje się w projekty związane z rozwojem i modernizacją lotnisk, tak aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku transportu powietrznego. Dążąc do bycia przyjaznym przedsiębiorstwem, PPL S.A. szczególny nacisk kładzie na ochronę środowiska, troskę o dobre imię Fryderyka Chopina i wsparcie dla osób niepełnosprawnych, czyniąc lotniska bardziej dostępnymi i otwartymi dla wszystkich podróżnych.Jednym z unikalnych aspektów działalności PPL S.A. jest zarządzanie zarówno dużymi, międzynarodowymi portami lotniczymi, jak i mniejszymi regionalnymi lotniskami, takimi jak Port Lotniczy Zielona Góra oraz nowo zmodernizowane Lotnisko Warszawa-Radom. Dzięki tak szerokiemu spektrum działania organizacja może skutecznie koordynować międzynarodowy ruch lotniczy oraz zapewniać regionalne połączenia lotnicze na najwyższym poziomie.PPL S.A. angażuje się także w szeroko pojęte relacje biznesowe, promując współpracę z różnymi podmiotami z branży lotniczej oraz handlowej. W ramach swojej działalności, firma oferuje różnorodne usługi związane z obsługą pasażerów, zapewniając wysoki standard ładowania, obsługi oraz opieki nad klientami korzystającymi z ich usług.Organizacja może pochwalić się licznymi inicjatywami oraz projektami, które mają na celu poprawę komfortu podróży pasażerów i zwiększenie efektywności operacyjnej lotnisk. PPL S.A. wyraźnie zaznacza swoją obecność na rynku jako lider w obsłudze lotnisk, co czyni ją nieocenionym elementem polskiego sektora lotniczego.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polskie Porty Lotnicze osiągnęła 3 626 958 211 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 543 404 251 zł. Pozostałe przychody to 83 553 960 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 723 512 986 zł.
Zysk netto wyniósł 819 891 265 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 721 726 815 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 626 958 211 zł w 2024 roku.
• 3 085 316 128 zł w 2023 roku.
• 2 365 355 162 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 329 903 452 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 819 891 265 zł w 2024 roku.
• 568 090 489 zł w 2023 roku.
• 91 886 556 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polskie Porty Lotnicze wynosi 935,93 mln zł.
EBITDA Polskie Porty Lotnicze wynosi 1,24 mld zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
351 073 993 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 935 925 657 zł w
2024 roku.
• 662 423 568 zł w
2023 roku.
• 217 302 071 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
364 603 715 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 243 129 764 zł w
2024 roku.
• 950 343 624 zł w
2023 roku.
• 486 296 034 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polskie Porty Lotnicze wynosi 11 772 044 835 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 440 437 316 zł a 32 397 374 047 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 804 912 999 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 11 772 044 835 zł w 2024 roku.
• 9 720 823 923 zł w 2023 roku.
• 4 503 109 183 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Polskie Porty Lotnicze wynosi 0,88%. To oznacza, że firma ma szansę 0,88% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,146% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 0,88% w 2024 roku.
• 1,01% w 2023 roku.
• 1,16% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polskie Porty Lotnicze wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,082% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2024 roku.
• 0,04% w 2023 roku.
• 0,07% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Polskie Porty Lotnicze charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności i zamknięcia działalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 2 poziomy w ciągu 3 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Polskie Porty Lotnicze wynosi 440,77 mln zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 108,81 mln zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 1,62 mld zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 108,81 mln zł a 1,62 mld zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
114,44 mln zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 440,77 mln zł w 2024 roku.
• 339,79 mln zł w 2023 roku.
• 148,65 mln zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 108,81 mln zł w 2024 roku.
• 92,56 mln zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 1,62 mld zł w 2024 roku.
• 1,44 mld zł w 2023 roku.
• 682,31 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 145 678 539
zł.
Koszty operacyjne Polskie Porty Lotnicze wyniosły 2 607 478 594
zł.
Wynagrodzenia stanowią 44%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
216 884 817 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 145 678 539 zł w 2024 roku
• 936 416 174 zł w 2023 roku
• 706 278 740 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
4.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
44% w 2024 roku
•
40% w 2023 roku
•
33% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polskie Porty Lotnicze wyniosła 9 482 517 467 zł.
a
ktywa trwałe to 6 756 909 518 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 725 607 949 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 9 482 517 467 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 7 596 757 898 zł.
k
apitały mniejszości to 502 585 614 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 383 173 955 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 668 140 289 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 9 482 517 467 zł w 2024 roku.
• 8 486 024 805 zł w 2023 roku.
• 4 661 241 136 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 9%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 10%.
Marża operacyjna wyniosła 26%.
Marża netto wyniosła 23%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 11.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 11.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polskie Porty Lotnicze wyniosły 1 383 173 955 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 9 482 517 467 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 15%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 27 375 708 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 383 173 955 zł w 2024 roku
• 1 297 245 406 zł w 2023 roku
• 1 249 695 111 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 15% w 2024 roku
• 15% w 2023 roku
• 27% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polskie Porty Lotnicze wykazała przychody na poziomie 3 626 958 211 zł.
Organizacja zarobiła 1 008 281 021 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 188 389 755 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 819 891 265 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 56 138 849 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 188 389 755 zł w 2024 roku
• 148 792 438 zł w 2023 roku
• 81 978 348 zł w 2022 roku