WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PUBLICZNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI PAŃSTWOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
PREZES ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z CZŁONKIEM ZARZĄDU LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO. PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO.
Siedziba HEMS – bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego
70 000 pasażerów rocznie
Współpraca z lokalnymi samorządami i instytucjami
Port Lotniczy Szczecin-Goleniów jest istotnym ośrodkiem transportu lotniczego w regionie Zachodniopomorskim, zlokalizowanym zaledwie 40 km od Szczecina. Lotnisko obsługuje zarówno krajowe, jak i międzynarodowe połączenia, w tym popularne trasy do Londynu, Dublina, Liverpoolu oraz Birminghamu. Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na loty, port lotniczy dynamicznie rozwija swoją powierzchnię oraz usługi, co czyni go jednym z kluczowych punktów komunikacyjnych na mapie Polski. Warto również podkreślić, że port pełni ważną rolę w systemie ratownictwa medycznego, będąc bazą dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (HEMS) w regionie. Dzięki nowoczesnym śmigłowcom, które są w użyciu, możliwe jest szybkie i efektywne udzielanie pomocy medycznej w nagłych przypadkach, co podkreśla istotę tego miejsca także w kontekście służby zdrowia.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Port Lotniczy Szczecin-Goleniów osiągnęła 19 188 716 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 18 771 486 zł. Pozostałe przychody to 417 230 zł.
Całkowite koszty wyniosły 29 894 261 zł.
Strata netto wyniosła 11 122 775 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 424 441 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 19 188 716 zł w 2024 roku.
• 19 692 671 zł w 2023 roku.
• 16 365 400 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -427 778 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -11 122 775 zł w 2024 roku.
• -10 089 887 zł w 2023 roku.
• -10 696 007 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wynosi -8,18 mln zł.
EBITDA Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wynosi -2,92 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
423 936 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -8 181 192 zł w
2024 roku.
• -7 829 064 zł w
2023 roku.
• -7 591 150 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
456 942 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• -2 918 404 zł w
2024 roku.
• -2 660 593 zł w
2023 roku.
• -2 541 735 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wynosi 73 205 088 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 322 200 589 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 264 886 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 73 205 088 zł w 2024 roku.
• 65 007 389 zł w 2023 roku.
• 63 524 124 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wynosi 2,15%. To oznacza, że firma ma szansę 2,15% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,063% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 2,15% w 2024 roku.
• 2,60% w 2023 roku.
• 2,60% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Port Lotniczy Szczecin-Goleniów charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 14 760 541
zł.
Koszty operacyjne Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wyniosły 26 952 678
zł.
Wynagrodzenia stanowią 55%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
754 285 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 14 760 541 zł w 2024 roku
• 12 683 857 zł w 2023 roku
• 10 552 889 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
55% w 2024 roku
•
49% w 2023 roku
•
44% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wyniosła 191 241 547 zł.
a
ktywa trwałe to 181 877 703 zł.
a
ktywa obrotowe to 9 363 844 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 191 241 547 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 80 550 147 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 110 691 399 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -2 346 567 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 191 241 547 zł w 2024 roku.
• 183 581 823 zł w 2023 roku.
• 190 731 542 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -6%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -14%.
Marża operacyjna wyniosła -44%.
Marża netto wyniosła -58%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wyniosły 110 691 399 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 191 241 547 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 58%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -2 322 468 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 110 691 399 zł w 2024 roku
• 114 409 901 zł w 2023 roku
• 120 579 732 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 58% w 2024 roku
• 62% w 2023 roku
• 63% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wykazała przychody na poziomie 19 188 716 zł.
Organizacja zarobiła -11 122 775 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -11 122 775 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Port Lotniczy Szczecin-Goleniów wykazała zysk netto większy niż 4% organizacji z branży "Działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy".
Organizacja wykazała przychód większy niż 73% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 58% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 8% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 7% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 23% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 16% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 4% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 73% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 81% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 58% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 8% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 7% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 23% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 16% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.