WŁASNOŚĆ MIESZANA MIĘDZY SEKTORAMI Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SEKTORA PUBLICZNEGO, W TYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SKARBU PAŃSTWA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
1) DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. 2) W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI ORAZ DO JEJ REPREZENTOWANIA UPOWAŻNIONY JEST JEDYNY CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście to kluczowy gracz w międzynarodowej żegludze na Bałtyku, zarządzający dwoma strategicznie usytuowanymi portami. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu stanowią kompleks portowy oferujący szerokie możliwości dla operatorów transportowych, inwestorów oraz najemców. Infrastruktura portowa obejmuje nowoczesne nabrzeża i specjalistyczny sprzęt, co umożliwia obsługę jednostek o dużym zanurzeniu i długości. Port w Świnoujściu może przyjmować statki o zanurzeniu do 13,5 m i długości do 270 metrów. W 2022 roku obsłużono tu ponad 36 milionów ton ładunków, w tym znaczną część drobnicy oraz kontenerów. Porty te są nie tylko miejscem obsługi ładunków, ale także istotnym punktem tranzytowym dla przepraw promowych, z wykonywanymi 3 651 kursami promów rocznie. Działalność portów jest wspierana przez nowoczesną infrastrukturę, która nieustannie jest rozwijana i modernizowana, jak na przykład instalacja nowego dźwigu w porcie Szczecin. Ponadto, porty mają strategiczne znaczenie dla lokalnej gospodarki, co potwierdza budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu oraz bliska współpraca z lokalnymi władzami. Pracownicy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście są regularnie nagradzani za swoje osiągnięcia, co świadczy o wysokim poziomie profesjonalizmu i zaangażowania w rozwój tych istotnych dla regionu obiektów. Historia portów sięga daleko w przeszłość, a ich rozwój jest wynikiem ciągłej adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych, co czyni je jednym z najważniejszych punktów na mapie morskiej Polski.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zarząd Morskich Portów osiągnęła 453 890 679 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 424 118 594 zł. Pozostałe przychody to 29 772 085 zł.
Całkowite koszty wyniosły 260 878 398 zł.
Zysk netto wyniósł 163 240 195 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 33 068 733 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 453 890 679 zł w 2024 roku.
• 430 654 617 zł w 2023 roku.
• 336 811 046 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 14 388 887 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 163 240 195 zł w 2024 roku.
• 69 692 921 zł w 2023 roku.
• 96 725 976 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Zarząd Morskich Portów wynosi 158,29 mln zł.
EBITDA Zarząd Morskich Portów wynosi 213,68 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
13 658 609 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 158 294 114 zł w
2024 roku.
• 25 991 665 zł w
2023 roku.
• 56 601 526 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
14 445 563 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 213 678 990 zł w
2024 roku.
• 81 036 046 zł w
2023 roku.
• 105 789 687 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zarząd Morskich Portów wynosi 2 005 715 293 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
680 836 018 zł a 5 600 857 202 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 131 135 231 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 2 005 715 293 zł w 2024 roku.
• 1 483 600 131 zł w 2023 roku.
• 1 492 739 151 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zarząd Morskich Portów wynosi 0,27%. To oznacza, że firma ma szansę 0,27% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,030% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,27% w 2024 roku.
• 0,35% w 2023 roku.
• 0,34% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Zarząd Morskich Portów charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Zarząd Morskich Portów wyniosły 265 824 479
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zarząd Morskich Portów wyniosła 3 801 480 666 zł.
a
ktywa trwałe to 2 987 720 200 zł.
a
ktywa obrotowe to 813 760 466 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 3 801 480 666 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 400 328 251 zł.
k
apitały mniejszości to -125 514 zł.
u
jemna wartość jednostek podporządkowanych to 11 563 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 401 266 365 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 347 317 601 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 3 801 480 666 zł w 2024 roku.
• 3 495 368 715 zł w 2023 roku.
• 3 076 443 176 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 12%.
Marża operacyjna wyniosła 37%.
Marża netto wyniosła 36%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zarząd Morskich Portów wyniosły 2 401 266 365 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 3 801 480 666 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 63%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 278 605 787 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 401 266 365 zł w 2024 roku
• 2 271 734 889 zł w 2023 roku
• 1 901 383 776 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 63% w 2024 roku
• 65% w 2023 roku
• 62% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zarząd Morskich Portów wykazała przychody na poziomie 453 890 679 zł.
Organizacja zarobiła 173 123 895 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 9 883 700 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 163 240 195 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 6% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 1 216 192 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 9 883 700 zł w 2024 roku
• 1 661 696 zł w 2023 roku
• 1 005 166 zł w 2022 roku