AL.TO to dynamiczny sklep internetowy, który rozpoczął swoją działalność w 2012 rokujako satysfakcja.pl, a obecnie działa pod marką al.to. Należy do grupy x-kom i zatrudnia się w sprzedaży wielobranżowej. Klientom oferuje ponad 30 000 produktów rozdzielonych na dziewięć grup, w tym m.in. sprzęt RTV, AGD, zabawki, gry planszowe, akcesoria dla dzieci oraz elektronikę. Sklep jest znany z wyjątkowej filozofii, która koncentruje się na tzw. kulturze zakupów, co oznacza, że nie tylko umożliwia zakupy, ale i zapewnia pełne wsparcie posprzedażowe. AL.TO wyróżnia się również profesjonalnym doradztwem, które umożliwia klientów podejmowanie najlepszych wyborów oraz pomoc w kwestiach reklamacyjnych. Dynamiczna oferta, promocyjne okazje i szybka dostawa są kluczowymi elementami strategii al.to, a zadowolenie klientów jest najwyższym priorytetem. Dodatkowo, sklep posiada intuicyjną aplikację mobilną, która ułatwia zakupy oraz dostęp do promocji.
W skrócie
Sprzedaż ponad 30 000 produktów w różnych kategoriach, w tym RTV, AGD i zabawki.
Wsparcie posprzedażowe, w tym pomoc w reklamacji i zwrotach.
Elastyczna polityka zwrotów - 21 dni na zwrot produktów.
Intuicyjna aplikacja mobilna do zarządzania zakupami i promocjami.
Szybka dostawa z możliwością wniesienia i montażu produktów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Al.to osiągnęła 147 639 442 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 147 622 720 zł. Pozostałe przychody to 16 722 zł.
Całkowite koszty wyniosły 152 373 302 zł.
Strata netto wyniosła 4 750 583 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 681 700 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 147 639 442 zł w 2023 roku.
• 169 735 249 zł w 2022 roku.
• 141 261 667 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -248 101 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -4 750 583 zł w 2023 roku.
• -3 445 074 zł w 2022 roku.
• 1 198 815 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Al.to wynosi 98 426 294 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 369 098 604 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 454 467 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 98 426 294 zł w 2023 roku.
• 113 156 833 zł w 2022 roku.
• 98 969 704 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Al.to wynosi 0,46%. To oznacza, że firma ma szansę 0,46% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,031% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,46% w 2023 roku.
• 0,28% w 2022 roku.
• 0,12% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Al.to wyniosła 46 698 853 zł.
a
ktywa trwałe to 92 066 zł.
a
ktywa obrotowe to 46 606 787 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 46 698 853 zł.
k
apitał (fundusz) własny to -17 663 961 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 64 362 815 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 451 448 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 46 698 853 zł w 2023 roku.
• 50 276 763 zł w 2022 roku.
• 38 562 880 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -10%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 27%.
Marża operacyjna wyniosła -3%.
Marża netto wyniosła -3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Al.to wyniosły 64 362 815 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 46 698 853 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 138%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2 216 667 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 64 362 815 zł w 2023 roku
• 63 190 142 zł w 2022 roku
• 48 031 184 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 138% w 2023 roku
• 126% w 2022 roku
• 125% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Al.to wykazała przychody na poziomie 147 639 442 zł.
Organizacja zarobiła -4 750 583 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -4 750 583 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1451 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Al.to wykazała zysk netto większy niż 0% organizacji z branży "Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet".
Organizacja wykazała przychód większy niż 99% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 99% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 34% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 32% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 30% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 54% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.4%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 99% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 99% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 82% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 34% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 32% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 30% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.4%.