WŁASNOŚĆ MIESZANA MIĘDZY SEKTORAMI Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SEKTORA PUBLICZNEGO, W TYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI PAŃSTWOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU JEDNOOSOBOWEGO ZARZĄDU PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE REPREZENTUJE SPÓŁKĘ. W PRZYPADKU WIELOOSOBOWEGO ZARZĄDU SPÓŁKĘ REPREZENTUJE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE ALBO CŻŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Transport wodny ładunków masowych, ciężkich i ponadgabarytowych
Holowanie i składowanie ładunków na barkach
Wynajem środków transportu wodnego
Usługi remontowe i wsparcie transportu
Dodatkowe usługi magazynowania i przechowywania towarów
Port-Żegluga Szczecińska Sp. z o.o. to przedsiębiorstwo specjalizujące się w transportach wodnych, zarówno na wodach śródlądowych, jak i przybrzeżnych. Działa na polskim i zagranicznym rynku, oferując różnorodne usługi związane z transportem i obsługą ładunków. Do podstawowych działań firmy należy przewóz ładunków masowych, ciężkich i ponadgabarytowych, a także kontenerów oraz odpadów. Ponadto, Port-Żegluga Szczecińska zapewnia usługi holowania, magazynowania i przechowywania ładunków na barkach, a także wynajem środków transportu wodnego. W ramach wsparcia transportu firma oferuje dodatkowe usługi remontowe oraz logistyczne, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Dzięki różnorodności świadczonych usług, przedsiębiorstwo jest w stanie dostosować się do potrzeb klientów i odpowiadać na dynamiczne zmiany na rynku transportowym. Chociaż spółka nie jest nowa na rynku, jej rozwój w dziedzinie usług transportowych i holowniczych w budownictwie wodnym pokazuje jej zaangażowanie w jakość i optymalizację procesów transportowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Port-Żegluga Szczecińska osiągnęła 4 042 123 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 4 036 502 zł. Pozostałe przychody to 5620 zł.
Całkowite koszty wyniosły 3 787 233 zł.
Zysk netto wyniósł 249 270 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 405 115 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 4 042 123 zł w 2024 roku.
• 6 280 646 zł w 2023 roku.
• 3 508 809 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 247 482 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 249 270 zł w 2024 roku.
• 818 565 zł w 2023 roku.
• -703 212 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Port-Żegluga Szczecińska wynosi 263 tys. zł.
EBITDA Port-Żegluga Szczecińska wynosi 308 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
248 386 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 263 037 zł w
2024 roku.
• 946 985 zł w
2023 roku.
• -675 711 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
216 423 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 307 702 zł w
2024 roku.
• 991 082 zł w
2023 roku.
• -626 461 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Port-Żegluga Szczecińska wynosi 4 239 555 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
547 728 zł a 10 105 307 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 251 789 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 4 239 555 zł w 2024 roku.
• 7 822 132 zł w 2023 roku.
• 2 339 206 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Port-Żegluga Szczecińska wynosi 0,25%. To oznacza, że firma ma szansę 0,25% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,732% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,25% w 2024 roku.
• 0,30% w 2023 roku.
• 3,53% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Port-Żegluga Szczecińska charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 2 poziomy w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 959 983
zł.
Koszty operacyjne Port-Żegluga Szczecińska wyniosły 3 396 864
zł.
Wynagrodzenia stanowią 28%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
45 366 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 959 983 zł w 2024 roku
• 1 291 433 zł w 2023 roku
• 1 587 209 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
28% w 2024 roku
•
24% w 2023 roku
•
38% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Port-Żegluga Szczecińska wyniosła 2 930 909 zł.
a
ktywa trwałe to 1 230 298 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 700 611 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 930 909 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 730 304 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 200 605 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -1 186 590 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 930 909 zł w 2024 roku.
• 3 197 605 zł w 2023 roku.
• 3 203 659 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 9%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 34%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 14.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 18.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 18.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Port-Żegluga Szczecińska wyniosły 2 200 605 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 930 909 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 75%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -972 286 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 200 605 zł w 2024 roku
• 2 716 571 zł w 2023 roku
• 3 541 189 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 75% w 2024 roku
• 85% w 2023 roku
• 111% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Port-Żegluga Szczecińska wykazała przychody na poziomie 4 042 123 zł.
Organizacja zarobiła 255 108 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 5839 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 249 270 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 2% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 5839 zł w 2024 roku
• 80 587 zł w 2023 roku
• 16 788 zł w 2022 roku