SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
JEŻELI ZARZĄD JEST WIELOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM
Specjalizacja w projektowaniu systemów automatyki kolejowej
Realizacja dokumentacji technicznych i studiów wykonalności
Wdrażanie europejskich standardów ERTMS i ETCS
Prowadzenie prac badawczo-rozwojowych w inżynierii kolejowej
Doświadczenie w obsłudze projektów krajowych i zagranicznych
Rail Engineering sp. z o.o. jest polską firmą specjalizującą się w projektowaniu oraz świadczeniu usług inżynierskich w zakresie systemów automatyki kolejowej. Działa na rynku od 30 lat, zdobywając czołową pozycję dzięki wysokiej jakości swoich rozwiązań technologicznych oraz wyspecjalizowanej kadrze inżynierskiej. Misja firmy koncentruje się na wprowadzaniu zaawansowanych technologii do zarządzania i kontrolowania ruchu kolejowego. Rail Engineering prowadzi różnorodne projekty, mając na celu zintegrowanie europejskich systemów ERTMS/ETCS, co znacząco podnosi poziom interoperacyjności transportu kolejowego. Firma przygotowuje kompleksowe dokumentacje techniczne, studia wykonalności oraz analizy systemów transportowych. Zrealizowała projekty w Polsce i za granicą, adaptując nowoczesne rozwiązania oraz prowadząc badania nad niezawodnością i bezpieczeństwem systemów sterowania ruchem kolejowym. Oprócz technicznej działalności, firma dba o doskonalenie talentów i wspiera rozwój zawodowy swoich pracowników, tworząc przyjazne środowisko pracy z możliwością uczestnictwa w krajowych i międzynarodowych projektach.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Rail Engineering osiągnęła 29 786 267 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 29 561 511 zł. Pozostałe przychody to 224 756 zł.
Całkowite koszty wyniosły 26 861 822 zł.
Zysk netto wyniósł 2 699 689 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 548 232 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 29 786 267 zł w 2024 roku.
• 22 836 265 zł w 2023 roku.
• 27 366 444 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -220 293 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 2 699 689 zł w 2024 roku.
• -2 365 971 zł w 2023 roku.
• 581 828 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Rail Engineering wynosi 2,27 mln zł.
EBITDA Rail Engineering wynosi 3,18 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
457 244 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 265 593 zł w
2024 roku.
• -1 203 953 zł w
2023 roku.
• 751 518 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
386 500 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 3 175 598 zł w
2024 roku.
• -257 023 zł w
2023 roku.
• 1 934 340 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Rail Engineering wynosi 42 320 636 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
11 664 370 zł a 74 465 668 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -320 274 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 42 320 636 zł w 2024 roku.
• 24 863 780 zł w 2023 roku.
• 29 623 191 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Rail Engineering wynosi 0,07%. To oznacza, że firma ma szansę 0,07% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,07% w 2024 roku.
• 0,83% w 2023 roku.
• 0,23% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Rail Engineering charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 19 373 367
zł.
Koszty operacyjne Rail Engineering wyniosły 27 295 918
zł.
Wynagrodzenia stanowią 71%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
970 180 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 19 373 367 zł w 2024 roku
• 15 889 545 zł w 2023 roku
• 16 946 687 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
71% w 2024 roku
•
67% w 2023 roku
•
65% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Rail Engineering wyniosła 27 216 210 zł.
a
ktywa trwałe to 1 978 281 zł.
a
ktywa obrotowe to 25 237 929 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 27 216 210 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 15 552 493 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 11 663 717 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 776 459 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 27 216 210 zł w 2024 roku.
• 21 938 238 zł w 2023 roku.
• 25 844 795 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 10%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 17%.
Marża operacyjna wyniosła 8%.
Marża netto wyniosła 9%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Rail Engineering wyniosły 11 663 717 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 27 216 210 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 43%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 515 915 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 11 663 717 zł w 2024 roku
• 9 085 433 zł w 2023 roku
• 13 776 020 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 43% w 2024 roku
• 41% w 2023 roku
• 53% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Rail Engineering wykazała przychody na poziomie 29 786 267 zł.
Organizacja zarobiła 3 007 614 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 307 925 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 2 699 689 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -106 440 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 307 925 zł w 2024 roku
• 1 127 219 zł w 2023 roku
• 376 904 zł w 2022 roku
Organizacja Rail Engineering wykazała zysk netto większy niż 97% organizacji z branży "Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 59% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 54% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 97% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.1%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 59% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Alstom Transportation Germany Gmbh
posiada 300 udziałów, które stanowią 60% firmy.
Lomsenor Limited
posiada 200 udziałów, które stanowią 40% firmy.
Największym udziałowcem od 10.02.2023 jest
Alstom Transportation Germany Gmbh
kontrolujący 60% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 22.04.2015 do 10.02.2023
był Bombardier Transportation Gmbh
kontrolując 60% udziałów.
W okresie od 08.10.2010 do 22.04.2015 najwięcej udziałów posiadał Bombardier Transportation Gmbh. Jego udziały w tym czasie wynosiły 41%.