SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO OŚWIADCZENIA W IMIENIU SPÓŁKI SKŁADA CZŁONEK ZARZĄDU. W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z DWÓCH LUB WIĘKSZEJ LICZBY OSÓB DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI JEST WYMAGANE WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Tworzenie rzeczywistych obiektów z testami eksploatacyjnymi
Integracja nowoczesnych rozwiązań dla branży kolejowej i stalowej
Instytut Transportu Szynowego to organizacja, która specjalizuje się w kompleksowym projektowaniu pojazdów szynowych. Jej interdyscyplinarny zespół składa się z wysoko wykwalifikowanych inżynierów, którzy posiadają doświadczenie zdobyte podczas prac nad różnorodnymi projektami ze wszystkich aspektów budowy takich pojazdów. Oferta Instytutu obejmuje między innymi projektowanie struktur nośnych, kabin maszynistów, przedziałów pasażerskich oraz toalet. Procesy te kończą się na testach stanowiskowych i ruchowych, co gwarantuje, że powstające obiekty są gotowe do eksploatacji. Instytut w sposób rzetelny zapewnia wsparcie techniczne, przestrzegając wysokich standardów kultury technicznej. Dodatkowo, organizacja pełni funkcję integratora nowoczesnych rozwiązań projektowych zarówno dla branży kolejowej, jak i przemysłu stalowego, co stanowi unikalny atut w sektorze. Współpraca z Instytutem oznacza korzystanie z praktycznej wiedzy i doświadczenia w zakresie inżynierii transportu szynowego, które są nieocenione w rozwoju infrastruktury kolejowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut Transportu Szynowego osiągnęła -421 578 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły -421 581 zł. Pozostałe przychody to 4 zł.
Całkowite koszty wyniosły 424 802 zł.
Strata netto wyniosła 846 383 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -140 526 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• -421 578 zł w 2024 roku.
• 1 928 578 zł w 2023 roku.
• 1 718 927 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -282 128 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -846 383 zł w 2024 roku.
• -662 758 zł w 2023 roku.
• -223 829 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut Transportu Szynowego wynosi 0 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 0 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi 1250 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku.
• 1 285 719 zł w 2023 roku.
• 1 145 951 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Instytut Transportu Szynowego wynosi 1,88%. To oznacza, że firma ma szansę 1,88% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,287% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,88% w 2024 roku.
• 1,88% w 2023 roku.
• 1,88% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut Transportu Szynowego wynosi 4,74%. To oznacza, że firma ma szansę 4,74% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 1,573% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 4,74% w 2024 roku.
• 2,67% w 2023 roku.
• 0,94% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Instytut Transportu Szynowego charakteryzuje się obniżoną wiarygodnością płatniczą (ocena: D).
Występuje podwyższone ryzyko opóźnień w regulowaniu zobowiązań lub problemów operacyjnych. Wskazane są przedpłaty lub krótkie terminy płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 3 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena D (niska wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena D (niska wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Instytut Transportu Szynowego wynosi 0 zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 0 zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 0 zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 0 zł a 0 zł.
Nie zaleca się udzielania kredytu kupieckiego tej organizacji.
Standardowy kredyt kupiecki
maleje w czasie. Przeciętna zmiana spadkowa wynosi
0 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 77 tys. zł w 2023 roku.
• 69 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 279 817
zł.
Koszty operacyjne Instytut Transportu Szynowego wyniosły 422 686
zł.
Wynagrodzenia stanowią 66%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
93 272 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 279 817 zł w 2024 roku
• 1 613 056 zł w 2023 roku
• 1 452 849 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
22.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
66% w 2024 roku
•
65% w 2023 roku
•
75% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut Transportu Szynowego wyniosła 1 460 718 zł.
a
ktywa trwałe, w tym środki trwałe to 16 635 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 444 082 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 460 718 zł.
k
apitał (fundusz) własny to -1 727 601 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 188 319 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 485 239 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 460 718 zł w 2024 roku.
• 2 050 698 zł w 2023 roku.
• 2 087 877 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -58%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 49%.
Marża operacyjna wyniosła 200%.
Marża netto wyniosła 201%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -19.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 16.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 66.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 67 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut Transportu Szynowego wyniosły 3 188 319 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 460 718 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 218%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 062 773 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 188 319 zł w 2024 roku
• 2 932 286 zł w 2023 roku
• 2 306 707 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 72.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 218% w 2024 roku
• 143% w 2023 roku
• 110% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut Transportu Szynowego wykazała przychody na poziomie -421 578 zł.
Organizacja zarobiła -846 383 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -846 383 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Instytut Transportu Szynowego wykazała zysk netto większy niż 1% organizacji z branży "Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania".
Organizacja wykazała przychód większy niż 0% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 83% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 92% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 100% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 99% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 13% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 66% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł -0.01%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 1% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 0% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 83% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 92% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 100% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 99% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 13% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 66% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on -0.01%.