SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI SKŁAD ZARZĄDU JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE.
Zarządzanie infrastrukturą kolejową dla przewoźników
Utrzymanie i modernizacja sieci torowej
Punkty ekspedycyjne w całej Polsce
Wysokie standardy bezpieczeństwa w transporcie
Kluczowe projekty, takie jak modernizacja w Małaszewiczach
Cargotor jest niezależnym zarządcą kolejowej infrastruktury logistyczno-usługowej, który oferuje przewoźnikom możliwość korzystania z torów kolejowych oraz punktów eksploatacyjnych. Firma koncentruje się na utrzymaniu infrastruktury torowej, co zapewnia bezpieczny transport towarów. Cargotor stosuje europejskie standardy bezpieczeństwa, co czyni go zaufanym partnerem w branży transportu kolejowego. Istotnym aspektem działalności Cargotor jest również rozwój technologiczny, który przyczynia się do poprawy jakości świadczonych usług. Wśród zrealizowanych projektów wyróżnia się modernizacja Rejonu Przeładunkowego w Małaszewiczach, które stało się kluczowym terminalem logistycznym na mapie transportowej Europy, zwłaszcza w kontekście globalnych wyzwań transportowych, takich jak pandemia. Cargotor dysponuje siecią punktów ekspedycyjnych na terenie całego kraju, dając możliwość dzierżawy placów przeładunkowych, co wzmacnia jego pozycję na rynku i umożliwia elastyczną obsługę rosnącego ruchu towarowego.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Cargotor osiągnęła 34 984 287 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 34 588 472 zł. Pozostałe przychody to 395 814 zł.
Całkowite koszty wyniosły 42 931 273 zł.
Strata netto wyniosła 8 342 800 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -3 613 590 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 34 984 287 zł w 2024 roku.
• 30 047 404 zł w 2023 roku.
• 41 684 263 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -2 863 567 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -8 342 800 zł w 2024 roku.
• -10 090 061 zł w 2023 roku.
• 1 206 705 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Cargotor wynosi -10,39 mln zł.
EBITDA Cargotor wynosi -8,71 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
3 557 070 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -10 393 631 zł w
2024 roku.
• -12 800 808 zł w
2023 roku.
• 806 716 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
3 397 481 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• -8 712 552 zł w
2024 roku.
• -11 019 857 zł w
2023 roku.
• 2 406 506 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Cargotor wynosi 36 409 804 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 87 460 717 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -10 642 586 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 36 409 804 zł w 2024 roku.
• 39 375 649 zł w 2023 roku.
• 59 527 922 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Cargotor wynosi 3,66%. To oznacza, że firma ma szansę 3,66% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,515% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 3,66% w 2024 roku.
• 1,67% w 2023 roku.
• 0,14% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Cargotor charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 20 398 487
zł.
Koszty operacyjne Cargotor wyniosły 44 982 103
zł.
Wynagrodzenia stanowią 45%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 383 941 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 20 398 487 zł w 2024 roku
• 21 573 391 zł w 2023 roku
• 18 946 960 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
3.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
45% w 2024 roku
•
52% w 2023 roku
•
47% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Cargotor wyniosła 42 962 917 zł.
a
ktywa trwałe to 30 875 850 zł.
a
ktywa obrotowe to 12 087 067 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 42 962 917 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 17 449 261 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 25 513 656 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -1 674 411 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 42 962 917 zł w 2024 roku.
• 45 696 569 zł w 2023 roku.
• 54 005 777 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -19%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -48%.
Marża operacyjna wyniosła -30%.
Marża netto wyniosła -24%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -12.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -7.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Cargotor wyniosły 25 513 656 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 42 962 917 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 59%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 387 687 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 25 513 656 zł w 2024 roku
• 19 904 507 zł w 2023 roku
• 18 123 654 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 59% w 2024 roku
• 44% w 2023 roku
• 34% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Cargotor wykazała przychody na poziomie 34 984 287 zł.
Organizacja zarobiła -6 318 503 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 024 297 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -8 342 800 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -32% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -128 790 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 024 297 zł w 2024 roku
• 2 429 752 zł w 2023 roku
• 380 351 zł w 2022 roku