SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI, W PRZYPADKU GDY ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY, UPOWAŻNIONY JEST PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE, W PRZYPADKU NATOMIAST GDY ZARZĄD JEST DWU - LUB TRZYOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPWAŻNIENI SĄ PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE, A POZOSTALI CZŁONKOWIE ZARZĄDU KAŻDY Z OSOBNA DZIAŁAJĄC ŁĄCZNIE Z PREZESM ZARZĄDU.
Kadra instruktorska z doświadczeniem w branży lotniczej.
Smart Aviation to czołowy ośrodek szkolenia lotniczego w zachodniej Polsce, który specjalizuje się w kształceniu pilotów samolotów i śmigłowców. Dzięki bogatej ofercie kursów, które obejmują m.in. ATPL, CPL, PPL oraz szkolenia w zakresie różnych typów uprawnień, organizacja dostosowuje swoje programy do indywidualnych potrzeb kursantów. Smart Aviation może poszczycić się nowoczesną flotą, do której należą takie modele jak Tecnam P2006T, Tecnam P2008JC, Tecnam P2002JF, Robinson R44 oraz Extra NG. Ośrodek zwraca szczególną uwagę na komfort i bezpieczeństwo uczestników szkoleń, co sprawia, że jest jednym z najchętniej wybieranych miejsc do nauki latania.
Wysoka jakość nauczania i profesjonalna kadra instruktorska gwarantują skuteczne osiąganie celów zawodowych przez absolwentów, którzy coraz częściej zasilają szeregi renomowanych linii lotniczych. Smart Aviation oferuje także różnorodne kursy dodatkowe, w tym szkolenia przygotowawcze do rekrutacji w liniach lotniczych oraz kursy instruktorskie. Instytucja jest certyfikowaną organizacją i posiada akredytację Urzędu Lotnictwa Cywilnego, co dodatkowo wzmacnia jej pozycję na rynku.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Smart Aviation osiągnęła 15 727 728 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 15 727 728 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 10 836 938 zł.
Zysk netto wyniósł 4 890 790 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 485 853 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 15 727 728 zł w 2024 roku.
• 12 235 047 zł w 2023 roku.
• 12 078 820 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 805 654 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 4 890 790 zł w 2024 roku.
• 231 535 zł w 2023 roku.
• 3 435 383 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Smart Aviation wynosi 5,16 mln zł.
EBITDA Smart Aviation wynosi 7,29 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
848 601 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 5 157 561 zł w
2024 roku.
• 559 061 zł w
2023 roku.
• 3 608 872 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
1 194 619 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 7 294 565 zł w
2024 roku.
• 2 102 114 zł w
2023 roku.
• 4 702 800 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Smart Aviation wynosi 43 490 079 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
13 441 767 zł a 71 689 426 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 6 369 468 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 43 490 079 zł w 2024 roku.
• 18 856 515 zł w 2023 roku.
• 31 394 102 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Smart Aviation wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,092% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,18% w 2023 roku.
• 0,04% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Smart Aviation charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 513 016
zł.
Koszty operacyjne Smart Aviation wyniosły 10 570 167
zł.
Wynagrodzenia stanowią 5%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
72 029 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 513 016 zł w 2024 roku
• 677 308 zł w 2023 roku
• 694 466 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
5% w 2024 roku
•
6% w 2023 roku
•
8% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Smart Aviation wyniosła 22 720 806 zł.
a
ktywa trwałe to 19 687 315 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 033 491 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 22 720 806 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 17 922 357 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 4 798 450 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 3 148 295 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 22 720 806 zł w 2024 roku.
• 22 509 172 zł w 2023 roku.
• 20 729 598 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 22%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 27%.
Marża operacyjna wyniosła 33%.
Marża netto wyniosła 31%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.2 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Smart Aviation wyniosły 4 798 450 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 22 720 806 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 21%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 273 251 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 4 798 450 zł w 2024 roku
• 9 477 606 zł w 2023 roku
• 7 929 566 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 10.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 21% w 2024 roku
• 42% w 2023 roku
• 38% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Smart Aviation wykazała przychody na poziomie 15 727 728 zł.
Organizacja zarobiła 4 925 775 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 34 985 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 4 890 790 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 1% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 4158 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 34 985 zł w 2024 roku
• 47 392 zł w 2023 roku
• 7793 zł w 2022 roku
Największym udziałowcem od 12.01.2018 jest
Działyński Mateusz
kontrolujący 100% udziałów.
Najwięksi udziałowcy w okresie od 09.12.2014 do 12.01.2018:
• Działyński Mateusz (25% udziałów)
• Panek Marek (25% udziałów)
• Panek Roman (25% udziałów)
• Stanisławowski Marek (25% udziałów)
Najwięksi udziałowcy w okresie od 30.11.2012 do 09.12.2014:
• Działyński Mateusz (25% udziałów)
• Panek Marek (25% udziałów)
• Panek Roman (25% udziałów)
• Stanisławowski Marek (25% udziałów)