Indywidualne podejście do klientów i unikalne projekty.
Oferowane produkty poprawiają widoczność i zwiększają sprzedaż średnio o 35%.
Doświadczenie oraz obecność w wielu krajach Europy.
ALBUS to polski producent specjalizujący się w projektowaniu oraz produkcji materiałów reklamowych POS i POSM. Od dwóch dekad firma działa na rynku reklamowym, zyskując uznanie w Europie i współpracując z klientami w setkach krajów. ALBUS oferuje kompleksowe usługi, które obejmują wszystkie etapy tworzenia narzędzi reklamowych – od konceptu, przez prototypowanie, aż po realizację i montaż. Dzięki temu klienci mogą liczyć na wsparcie w pełnym procesie, co wyróżnia ALBUS na tle konkurencji. W ofercie znajdują się wyjątkowe stojaki, ekspozycje sklepowe oraz materiały POS, które zwiększają widoczność produktów na półkach sklepowych, co według firmy skutkuje średnim wzrostem sprzedaży o 35%. Cechą wyróżniającą ALBUS jest indywidualne podejście do każdego projektu, gdzie nie stosuje się gotowych szablonów, ale tworzy unikalne rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów oraz aktualnych trendów w psychologii zakupów. Oprócz tworzenia narzędzi displayowych, firma zapewnia również montaż oraz serwis w całej Europie, co dodatkowo potwierdza jej zaangażowanie i profesjonalizm. W ALBUS pracują doświadczeni specjaliści, którzy z pasją rozwijają swoją działalność, ciągle poszukując nowoczesnych i efektywnych rozwiązań w zakresie reklamy.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Albus osiągnęła 3 270 876 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 2 940 404 zł. Pozostałe przychody to 330 471 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 548 715 zł.
Zysk netto wyniósł 391 690 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 42 461 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 270 876 zł w 2024 roku.
• 2 432 209 zł w 2023 roku.
• 4 689 897 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 51 431 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 391 690 zł w 2024 roku.
• 456 548 zł w 2023 roku.
• 1 102 929 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Albus wynosi 117 tys. zł.
EBITDA Albus wynosi 120 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
1272 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 116 965 zł w
2024 roku.
• 178 951 zł w
2023 roku.
• 929 488 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
6455 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 119 933 zł w
2024 roku.
• 182 292 zł w
2023 roku.
• 938 059 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Albus wynosi 7 603 005 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
3 855 663 zł a 20 563 535 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 687 234 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 7 603 005 zł w 2024 roku.
• 7 009 562 zł w 2023 roku.
• 10 391 929 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Albus wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,03% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Albus charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 364 892
zł.
Koszty operacyjne Albus wyniosły 2 823 439
zł.
Wynagrodzenia stanowią 13%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-9366 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 364 892 zł w 2024 roku
• 245 766 zł w 2023 roku
• 205 915 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
13% w 2024 roku
•
13% w 2023 roku
•
6% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Albus wyniosła 6 014 203 zł.
a
ktywa trwałe to 5 255 243 zł.
a
ktywa obrotowe to 758 960 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 6 014 203 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 5 140 884 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 873 319 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 687 766 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 6 014 203 zł w 2024 roku.
• 5 301 632 zł w 2023 roku.
• 4 256 238 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 7%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 8%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 12%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Albus wyniosły 873 319 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 6 014 203 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 15%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 83 498 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 873 319 zł w 2024 roku
• 552 438 zł w 2023 roku
• 451 418 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 15% w 2024 roku
• 10% w 2023 roku
• 11% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Albus wykazała przychody na poziomie 3 270 876 zł.
Organizacja zarobiła 394 783 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 3093 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 391 690 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 1% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1070 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 3093 zł w 2024 roku
• 17 150 zł w 2023 roku
• 53 562 zł w 2022 roku
Organizacja Albus wykazała zysk netto większy niż 71% organizacji z branży "Produkcja pozostałych gotowych wyrobów metalowych, gdzie indziej niesklasyfikowana".
Organizacja wykazała przychód większy niż 45% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 63% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 22% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 78% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 49% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 60% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 49% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 42% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.03%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 71% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 45% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 63% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 22% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 78% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 49% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 49% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 42% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.03%.