WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM (ART. 205 K.S.H.) DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W ZAKRESIE ROZPORZĄDZANIA PRAWEM LUB ZACIĄGNIĘCIA ZOBOWIĄZANIA O WARTOŚCI NIE PRZEWYŻSZAJĄCEJ 100000,00 EUR (STO TYSIĘCY EURO) UPOWAŻNIONY JEST PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE, ZAŚ O WARTOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ 100000,00 EUR (STO TYSIĘCY EURO) DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Realizacja projektów związanych z ochroną środowiska
Modernizacja infrastruktury ciepłowniczej
Wspieranie lokalnych inicjatyw i zadań publicznych
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., z siedzibą w Gorlicach, pełni kluczową rolę w zarządzaniu infrastrukturą komunalną w regionie. Organizacja zajmuje się dostarczaniem mieszkańcom usług związanych z gospodarką wodno-ściekową oraz ciepłownictwem. MPGK jest odpowiedzialne za zapewnienie dostaw wody pitnej oraz odprowadzania ścieków, co jest istotnym elementem wpływającym na jakość życia mieszkańców. W ostatnich latach przedsiębiorstwo zrealizowało szereg projektów, mających na celu modernizację i rozwój lokalnej infrastruktury, w tym znaczące inwestycje w obszarze ciepłownictwa oraz efektywnej gospodarki wodno-ściekowej, wspierane finansowaniem z funduszy unijnych. Dodatkowo, MPGK angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska oraz zwiększenia efektywności energetycznej, co jest zgodne z rosnącymi wymaganiami w zakresie zrównoważonego rozwoju i adaptacji do zmieniającego się klimatu. Dzięki odpowiedzialnemu zarządzaniu i realizacji projektów, Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej zyskało zaufanie społeczności lokalnych, stając się nie tylko dostawcą kluczowych usług, ale także aktywnym uczestnikiem zrównoważonego rozwoju regionu.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie Gospodarki Komunalnej osiągnęła 36 798 727 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 36 745 614 zł. Pozostałe przychody to 53 113 zł.
Całkowite koszty wyniosły 35 855 032 zł.
Zysk netto wyniósł 890 581 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 353 176 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 36 798 727 zł w 2024 roku.
• 33 006 673 zł w 2023 roku.
• 27 782 541 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 121 610 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 890 581 zł w 2024 roku.
• -2 071 332 zł w 2023 roku.
• -776 558 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie Gospodarki Komunalnej wynosi 1,88 mln zł.
EBITDA Miejskie Gospodarki Komunalnej wynosi 4,16 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
244 542 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 878 043 zł w
2024 roku.
• -853 544 zł w
2023 roku.
• -164 642 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie Gospodarki Komunalnej wynosi 64 047 471 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
8 905 812 zł a 191 747 529 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 588 858 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 64 047 471 zł w 2024 roku.
• 57 289 175 zł w 2023 roku.
• 55 359 919 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie Gospodarki Komunalnej wynosi 0,13%. To oznacza, że firma ma szansę 0,13% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,002% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,13% w 2024 roku.
• 0,31% w 2023 roku.
• 0,28% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Miejskie Gospodarki Komunalnej charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 8 488 772
zł.
Koszty operacyjne Miejskie Gospodarki Komunalnej wyniosły 34 867 571
zł.
Wynagrodzenia stanowią 24%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 212 682 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 8 488 772 zł w 2024 roku
• 7 809 275 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
3.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
24% w 2024 roku
•
23% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie Gospodarki Komunalnej wyniosła 77 367 996 zł.
a
ktywa trwałe to 71 168 321 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 199 675 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 77 367 996 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 47 936 882 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 29 431 114 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 2 719 366 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 77 367 996 zł w 2024 roku.
• 74 714 120 zł w 2023 roku.
• 71 946 282 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 2%.
Marża operacyjna wyniosła 5%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie Gospodarki Komunalnej wyniosły 29 431 114 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 77 367 996 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 38%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3 341 185 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 29 431 114 zł w 2024 roku
• 27 667 819 zł w 2023 roku
• 22 828 648 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 38% w 2024 roku
• 37% w 2023 roku
• 32% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie Gospodarki Komunalnej wykazała przychody na poziomie 36 798 727 zł.
Organizacja zarobiła 940 765 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 50 184 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 890 581 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 5% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -3465 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 50 184 zł w 2024 roku
• 18 520 zł w 2023 roku
• 4611 zł w 2022 roku
Organizacja Miejskie Gospodarki Komunalnej wykazała zysk netto większy niż 59% organizacji z branży "Wytwarzanie i zaopatrywanie w parę wodną, gorącą wodę i powietrze do układów klimatyzacyjnych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 73% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 39% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 29% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 37% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 27% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 26% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 43% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.06%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 59% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 73% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 82% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 39% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 29% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 37% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 27% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 26% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 43% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.06%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miasta Gorlice
posiada 59584 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 03.06.2025 jest
Gmina Miasta Gorlice
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 10.08.2022 do 03.06.2025
był Gmina Miasta Gorlice
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 24.10.2018 do 10.08.2022 najwięcej udziałów posiadał Gmina Miasta Gorlice. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ