WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH SPÓŁKI - PREZES ZARZĄDU - DYREKTOR SPÓŁKI JEDNOOSOBOWO LUB DWÓCH PROKURENTÓW ŁĄCZNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH DO WYSOKOŚCI 100.000 ZŁOTYCH - PREZES ZARZĄDU DYREKTOR SPÓŁKI JEDNOOSOBOWO, A POWYŻEJ TEJ KWOTY DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB CZŁONEK ZARZĄDU Z PROKURENTEM, BĄDŹ DWÓCH PROKURENTÓW ŁĄCZNIE.
Świadczenie usług transportowych w komunikacji zbiorowej
Obsługa linii regularnych między Policami a Szczecinem
Możliwość reklamy na autobusach
Prowadzenie stacji kontroli pojazdów
Oferowanie biletów jednorazowych i miesięcznych
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. zostało założone 1 lutego 1997 roku z inicjatywy Gminy Miasto Szczecin oraz Gminy Police. Organizacja została utworzona z majątku polickiej zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. SPPK z siedzibą w Policach, specjalizuje się w świadczeniu usług transportowych w obszarze lokalnej komunikacji zbiorowej, obsługując tereny Polic, Szczecina oraz okolicznych gmin. Flota przedsiębiorstwa składa się z solowych oraz przegubowych autobusów, produkowanych przez renomowane firmy, takie jak MAN oraz SOLARIS. W ramach swojej działalności, SPPK oferuje przewozy na licznych liniach regularnych, a także liniach samorządowych oraz pracowniczych. Do wyjątkowych aspektów firmy należy również możliwość ogłaszania reklamy na autobusach, co stanowi dodatkowy strumień dochodu dla przedsiębiorstwa. SPPK prowadzi również stację kontroli pojazdów, co zapewnia kompleksowość świadczonych usług. W miarę rozwoju firmy, wprowadzane są nowe rozkłady jazdy oraz zmiany w cenach biletów, co pozwala na dostosowanie oferty do potrzeb pasażerów. Zarząd przedsiębiorstwa przez lata zmieniał się, a pierwszym prezesem był Kazimierz Trzciński, który wielokrotnie wracał na to stanowisko.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne osiągnęła 31 779 148 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 31 323 624 zł. Pozostałe przychody to 455 524 zł.
Całkowite koszty wyniosły 31 271 618 zł.
Zysk netto wyniósł 52 006 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 855 893 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 31 779 148 zł w 2024 roku.
• 30 059 291 zł w 2023 roku.
• 31 233 648 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -226 696 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 52 006 zł w 2024 roku.
• 15 391 zł w 2023 roku.
• 589 329 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi -187 tys. zł.
EBITDA Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 4,05 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
271 827 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -186 820 zł w
2024 roku.
• 199 194 zł w
2023 roku.
• 387 697 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
113 938 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 4 049 927 zł w
2024 roku.
• 4 115 482 zł w
2023 roku.
• 4 639 564 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 38 738 850 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
520 065 zł a 92 505 204 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1316 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 38 738 850 zł w 2024 roku.
• 37 406 810 zł w 2023 roku.
• 40 473 926 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 0,19%. To oznacza, że firma ma szansę 0,19% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,013% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,19% w 2024 roku.
• 0,19% w 2023 roku.
• 0,31% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 15 624 388
zł.
Koszty operacyjne Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosły 31 510 445
zł.
Wynagrodzenia stanowią 50%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
786 734 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 15 624 388 zł w 2024 roku
• 13 928 184 zł w 2023 roku
• 12 836 380 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
50% w 2024 roku
•
47% w 2023 roku
•
42% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosła 35 367 366 zł.
a
ktywa trwałe to 17 797 672 zł.
a
ktywa obrotowe to 17 569 694 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 35 367 366 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 23 126 301 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 12 241 065 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 514 138 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 35 367 366 zł w 2024 roku.
• 37 366 448 zł w 2023 roku.
• 33 279 723 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 0%.
Marża operacyjna wyniosła -1%.
Marża netto wyniosła 0%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosły 12 241 065 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 35 367 366 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 35%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 64 132 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 12 241 065 zł w 2024 roku
• 14 292 154 zł w 2023 roku
• 10 220 819 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 35% w 2024 roku
• 38% w 2023 roku
• 31% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wykazała przychody na poziomie 31 779 148 zł.
Organizacja zarobiła 191 495 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 139 489 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 52 006 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 73% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -3296 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 139 489 zł w 2024 roku
• 161 263 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Szczecińsko-polickie przedsiębiorstwo komunikacyjne wykazała zysk netto większy niż 73% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 93% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 94% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 43% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 38% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 26% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 24% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 85% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 6%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 73% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 93% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 94% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 43% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 38% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 26% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 24% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 85% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 6%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Police
posiada 21868 udziałów, które stanowią 59.3% firmy.
Gmina Miasto Szczecin
posiada 15039 udziałów, które stanowią 40.7% firmy.
Największym udziałowcem od 20.10.2021 jest
Gmina Police
kontrolujący 59% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 10.01.2020 do 20.10.2021
był Gmina Police
kontrolując 59% udziałów.
W okresie od 06.12.2018 do 10.01.2020 najwięcej udziałów posiadał Gmina Police. Jego udziały w tym czasie wynosiły 59%.
Podobne organizacje do
SZCZECIŃSKO-POLICKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE