Dostawca laboratoriów badawczych dla grupy Volkswagen.
Usługi testowe w zakresie wibracji, klimatyzacji oraz emisji spalin.
Obszerny zakres usług projektowych w systemach CAD.
Analizy techniczne oraz homologacja dla branży motoryzacyjnej.
Międzynarodowa obecność z oddziałami w Europie.
Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL to ceniony dostawca usług badawczych w branży motoryzacyjnej, znany z wieloletniej współpracy z czołowymi producentami samochodów oraz wytwórcami podzespołów automobilowych. Instytut specjalizuje się w kompleksowym testowaniu pojazdów i ich komponentów, oferując szeroki wachlarz usług, w tym badania w laboratoriach akredytowanych przez Volkswagen Group. BOSMAL dysponuje nowoczesnym wyposażeniem do przeprowadzania testów, w tym dużymi komorami klimatycznymi i systemami wibracyjnymi. Oferuje również usługi projektowe, zaczynając od modelowania 3D w systemach CAD, poprzez dokumentację techniczną, aż po rozwój inżynieryjny i wsparcie produkcji. Dodatkowo, BOSMAL świadczy usługi homologacji oraz analizy techniczne, dostosowując się do specyfikacji wymagań branży motoryzacyjnej. Siedziba instytutu znajduje się w Polsce, jednak obecność w Europie obejmuje również placówki w Włoszech, Niemczech oraz współpracę z lokalnymi producentami. Misją BOSMAL jest dostarczanie wysokiej jakości, rzetelnych usług badawczych oraz wsparcie innowacji w motoryzacji, co potwierdzają liczne certyfikaty i nagrody. Instytut aktywnie uczestniczy w projektach badawczo-rozwojowych oraz współpracuje z uczelniami wyższymi, co podkreśla jego zaangażowanie w rozwój wiedzy i technologii motoryzacyjnych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal osiągnęła 107 189 365 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 104 705 559 zł. Pozostałe przychody to 2 483 806 zł.
Całkowite koszty wyniosły 112 885 959 zł.
Strata netto wyniosła 8 180 401 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 039 930 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 107 189 365 zł w 2024 roku.
• 130 598 574 zł w 2023 roku.
• 112 229 400 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -2 118 849 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -8 180 401 zł w 2024 roku.
• 3 077 549 zł w 2023 roku.
• 9 050 155 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wynosi -9,8 mln zł.
EBITDA Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wynosi 7,59 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
2 493 201 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -9 804 218 zł w
2024 roku.
• 2 834 038 zł w
2023 roku.
• 7 361 662 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
1 523 218 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 7 589 352 zł w
2024 roku.
• 19 202 034 zł w
2023 roku.
• 22 822 629 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wynosi 163 674 475 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 491 812 792 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 964 246 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 163 674 475 zł w 2024 roku.
• 199 691 805 zł w 2023 roku.
• 212 248 412 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wynosi 0,19%. To oznacza, że firma ma szansę 0,19% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,020% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,19% w 2024 roku.
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,04% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wyniosły 114 509 777
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wyniosła 150 502 736 zł.
a
ktywa trwałe to 60 727 777 zł.
a
ktywa obrotowe to 89 774 959 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 150 502 736 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 122 953 198 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 27 549 538 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 5 780 876 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 150 502 736 zł w 2024 roku.
• 167 094 615 zł w 2023 roku.
• 167 958 506 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -5%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -7%.
Marża operacyjna wyniosła -9%.
Marża netto wyniosła -8%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wyniosły 27 549 538 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 150 502 736 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 18%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1 870 467 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 27 549 538 zł w 2024 roku
• 33 340 092 zł w 2023 roku
• 32 987 584 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 18% w 2024 roku
• 20% w 2023 roku
• 20% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wykazała przychody na poziomie 107 189 365 zł.
Organizacja zarobiła -7 723 910 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 456 491 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -8 180 401 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -6% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 10 170 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 456 491 zł w 2024 roku
• 199 942 zł w 2023 roku
• 116 340 zł w 2022 roku
Organizacja Instytut badań i rozwoju motoryzacji bosmal wykazała zysk netto większy niż 1% organizacji z branży "Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 97% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 40% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 37% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 34% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 33% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 22% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 97% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 1% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 97% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 96% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 40% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 37% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 34% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 33% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 22% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
INSTYTUT BADAŃ I ROZWOJU MOTORYZACJI BOSMAL