Zastosowanie najtrwalszych materiałów od renomowanych dostawców.
Ogólnopolski serwis mobilny dla łatwych napraw.
Produkcja rozwiązań specjalnych dla różnych branż.
GT Trailers to polski producent przyczep i naczep do pojazdów ciężarowych, który proponuje szeroką gamę rozwiązań dla branży transportowej. Oferta obejmuje m.in. zestawy kubaturowe, zestawy BDF, a także zabudowy SOLO, które swoją wysoką jakością i nowoczesnym designem wyróżniają się na tle konkurencji w skali globalnej. W firmie kładzie się szczególny nacisk na wykorzystanie najtrwalszych materiałów pochodzących od sprawdzonych dostawców, co gwarantuje długowieczność i niezawodność produktów. GT Trailers angażuje również zespół wyspecjalizowanych doradców, którzy zapewniają precyzyjne wsparcie w doborze odpowiednich rozwiązań dla klientów. Dodatkowo firma oferuje ogólnopolski serwis mobilny, umożliwiający przeprowadzanie napraw bez konieczności opuszczania bazy. GT Trailers wytwarza produkty specjalne, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów oraz różnorodnych zastosowań, takich jak transport intermodalny czy mobilne stacje zasilające. W ciągu swojej działalności, firma zdobyła zaufanie wielu partnerów biznesowych, co potwierdza ich profesjonalizm oraz kompetentny zespół.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja GT Trailers osiągnęła 70 169 562 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 69 993 133 zł. Pozostałe przychody to 176 429 zł.
Całkowite koszty wyniosły 76 922 929 zł.
Strata netto wyniosła 6 929 796 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 239 350 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 70 169 562 zł w 2024 roku.
• 92 980 565 zł w 2023 roku.
• 134 598 149 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -1 128 205 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -6 929 796 zł w 2024 roku.
• -590 688 zł w 2023 roku.
• 243 557 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT GT Trailers wynosi -5,84 mln zł.
EBITDA GT Trailers wynosi -3,06 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
1 046 129 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -5 843 359 zł w
2024 roku.
• -1 015 078 zł w
2023 roku.
• 2 109 316 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
1 037 355 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• -3 063 558 zł w
2024 roku.
• 2 112 662 zł w
2023 roku.
• 5 443 006 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji GT Trailers wynosi 54 228 049 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 175 423 904 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -1 010 240 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 54 228 049 zł w 2024 roku.
• 75 559 229 zł w 2023 roku.
• 104 990 198 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji GT Trailers wynosi 3,50%. To oznacza, że firma ma szansę 3,50% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,415% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 3,50% w 2024 roku.
• 1,43% w 2023 roku.
• 0,66% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
GT Trailers charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 18 522 264
zł.
Koszty operacyjne GT Trailers wyniosły 75 836 492
zł.
Wynagrodzenia stanowią 24%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
656 959 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 18 522 264 zł w 2024 roku
• 17 806 341 zł w 2023 roku
• 18 845 420 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
24% w 2024 roku
•
19% w 2023 roku
•
14% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów GT Trailers wyniosła 42 994 086 zł.
a
ktywa trwałe to 23 069 967 zł.
a
ktywa obrotowe to 19 924 119 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 42 994 086 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 9 931 122 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 33 062 964 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -2 210 607 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 42 994 086 zł w 2024 roku.
• 55 384 872 zł w 2023 roku.
• 63 061 142 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -16%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -70%.
Marża operacyjna wyniosła -8%.
Marża netto wyniosła -10%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -10.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania GT Trailers wyniosły 33 062 964 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 42 994 086 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 77%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1 388 112 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 33 062 964 zł w 2024 roku
• 37 288 625 zł w 2023 roku
• 44 015 979 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 77% w 2024 roku
• 67% w 2023 roku
• 70% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja GT Trailers wykazała przychody na poziomie 70 169 562 zł.
Organizacja zarobiła -6 928 426 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1370 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -6 929 796 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1173 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1370 zł w 2024 roku
• 196 573 zł w 2023 roku
• 2770 zł w 2022 roku
Organizacja GT Trailers wykazała zysk netto większy niż 0% organizacji z branży "Produkcja nadwozi do pojazdów silnikowych; produkcja przyczep i naczep".
Organizacja wykazała przychód większy niż 84% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 83% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 68% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 14% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 15% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 14% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 5% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 39% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.6%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 84% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 83% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 68% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 14% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 15% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 14% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 5% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 39% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.6%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Schmitz Cargobull Ag
posiada 1169 udziałów,
które stanowią 48.0% firmy.
Gniot Kazimierz
posiada 635 udziałów,
które stanowią 26.1% firmy.
Gniot Krystyna
posiada 631 udziałów,
które stanowią 25.9% firmy.
Największym udziałowcem od 27.06.2025 jest
Schmitz Cargobull Ag
kontrolujący 48% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 01.04.2025 do 27.06.2025
był Gniot Kazimierz
kontrolując 26% udziałów.
W okresie od 16.02.2018 do 01.04.2025 najwięcej udziałów posiadał Gniot Kazimierz . Jego udziały w tym czasie wynosiły 37%.