WŁASNOŚĆ MIESZANA MIĘDZY SEKTORAMI Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SEKTORA PUBLICZNEGO, W TYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI PAŃSTWOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU POWOŁANIA ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY OŚWIADCZENIA W IMIENIU SPÓŁKI SKŁADA PREZES ZARZĄDU.
Kluczowa rola w logistyce dostaw do polskich i niemieckich rafinerii.
Rekordowe wyniki przeładunków przekraczające 36 milionów ton w 2023 roku.
Wdrożone zasady zintegrowanego systemu zarządzania.
Inwestycje w modernizację i rozwój infrastruktury.
Naftoport Sp. z o.o. to kluczowy gracz w dziedzinie przeładunku ropy naftowej oraz produktów naftowych, działający w Porcie Gdańskim. Firma zajmuje się importem, eksportem i tranzytem tych substancji, odgrywając fundamentalną rolę w logistyce dostaw ropy do polskich i niemieckich rafinerii. Naftoport zyskał uznanie dzięki wydajności, charakteryzując się rekordowymi wynikami w przeładunkach, które przekroczyły 36 milionów ton w roku 2023. Obiekt terminala został zaprojektowany z myślą o maksymalnej efektywności operacyjnej oraz bezpieczeństwie środowiskowym. W firmie wdrożono zasady zintegrowanego systemu zarządzania, które zapewniają nie tylko wysoką jakość świadczonych usług, ale także ochronę środowiska. Naftoport angażuje się w długofalowe inwestycje strategii, by zmodernizować i rozwijać swoje infrastruktury, przy jednoczesnym dążeniu do dalszego zwiększania wydajności i rynkowej konkurencyjności.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Przedsiębiorstwo przeładunku paliw płynnych "naftoport" osiągnęła 257 299 492 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 252 237 153 zł. Pozostałe przychody to 5 062 339 zł.
Całkowite koszty wyniosły 160 348 973 zł.
Zysk netto wyniósł 91 888 180 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 24 095 284 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 257 299 492 zł w 2024 roku.
• 249 773 585 zł w 2023 roku.
• 183 365 109 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 9 704 750 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 91 888 180 zł w 2024 roku.
• 97 987 503 zł w 2023 roku.
• 67 493 864 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Przedsiębiorstwo przeładunku paliw płynnych "naftoport" wynosi 108,57 mln zł.
EBITDA Przedsiębiorstwo przeładunku paliw płynnych "naftoport" wynosi 119,72 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
11 109 688 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 108 567 235 zł w
2024 roku.
• 116 246 516 zł w
2023 roku.
• 80 853 165 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
11 529 907 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 119 715 642 zł w
2024 roku.
• 126 523 793 zł w
2023 roku.
• 90 784 705 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Przedsiębiorstwo przeładunku paliw płynnych "naftoport" wynosi 737 246 398 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
198 160 681 zł a 1 286 434 525 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 66 023 276 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 737 246 398 zł w 2024 roku.
• 729 572 926 zł w 2023 roku.
• 545 048 480 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Przedsiębiorstwo przeładunku paliw płynnych "naftoport" wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,03% w 2022 roku.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
2 042 133 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 22 234 451 zł w 2024 roku
• 18 346 160 zł w 2023 roku
• 12 699 170 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
15% w 2024 roku
•
14% w 2023 roku
•
13% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Przedsiębiorstwo przeładunku paliw płynnych "naftoport" wyniosła 308 679 821 zł.
a
ktywa trwałe to 175 001 743 zł.
a
ktywa obrotowe to 133 678 078 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 308 679 821 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 264 214 242 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 44 465 579 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 18 453 456 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 308 679 821 zł w 2024 roku.
• 262 019 426 zł w 2023 roku.
• 231 710 596 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 30%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 35%.
Marża operacyjna wyniosła 43%.
Marża netto wyniosła 36%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Organizacja Przedsiębiorstwo przeładunku paliw płynnych "naftoport" wykazała zysk netto większy niż 95% organizacji z branży "Przeładunek towarów w portach morskich".
Organizacja wykazała przychód większy niż 95% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 95% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 9% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 80% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 85% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 77% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 64% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 95% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 30%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 95% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 95% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 9% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 80% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 85% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 77% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 64% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 30%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Pern
posiada 52 udziałów, które stanowią 66.7% firmy.
Orlen
posiada 21 udziałów, które stanowią 26.9% firmy.
Największym udziałowcem od 03.11.2022 jest
Pern
kontrolujący 67% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 22.07.2016 do 03.11.2022
był Pern
kontrolując 67% udziałów.
W okresie od 14.05.2007 do 22.07.2016 najwięcej udziałów posiadał Pern . Jego udziały w tym czasie wynosiły 67%.
Podobne organizacje do
PRZEDSIĘBIORSTWO PRZEŁADUNKU PALIW PŁYNNYCH "NAFTOPORT"