WŁASNOŚĆ MIESZANA MIĘDZY SEKTORAMI Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SEKTORA PUBLICZNEGO, W TYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI PAŃSTWOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU POWOŁANIA ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY OŚWIADCZENIA W IMIENIU SPÓŁKI SKŁADA PREZES ZARZĄDU.
Kluczowa rola w logistyce dostaw do polskich i niemieckich rafinerii.
Rekordowe wyniki przeładunków przekraczające 36 milionów ton w 2023 roku.
Wdrożone zasady zintegrowanego systemu zarządzania.
Inwestycje w modernizację i rozwój infrastruktury.
Naftoport Sp. z o.o. to kluczowy gracz w dziedzinie przeładunku ropy naftowej oraz produktów naftowych, działający w Porcie Gdańskim. Firma zajmuje się importem, eksportem i tranzytem tych substancji, odgrywając fundamentalną rolę w logistyce dostaw ropy do polskich i niemieckich rafinerii. Naftoport zyskał uznanie dzięki wydajności, charakteryzując się rekordowymi wynikami w przeładunkach, które przekroczyły 36 milionów ton w roku 2023. Obiekt terminala został zaprojektowany z myślą o maksymalnej efektywności operacyjnej oraz bezpieczeństwie środowiskowym. W firmie wdrożono zasady zintegrowanego systemu zarządzania, które zapewniają nie tylko wysoką jakość świadczonych usług, ale także ochronę środowiska. Naftoport angażuje się w długofalowe inwestycje strategii, by zmodernizować i rozwijać swoje infrastruktury, przy jednoczesnym dążeniu do dalszego zwiększania wydajności i rynkowej konkurencyjności.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport osiągnęła 257 299 492 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 252 237 153 zł. Pozostałe przychody to 5 062 339 zł.
Całkowite koszty wyniosły 160 348 973 zł.
Zysk netto wyniósł 91 888 180 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 24 095 284 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 257 299 492 zł w 2024 roku.
• 249 773 585 zł w 2023 roku.
• 183 365 109 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 9 704 750 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 91 888 180 zł w 2024 roku.
• 97 987 503 zł w 2023 roku.
• 67 493 864 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport wynosi 108,57 mln zł.
EBITDA Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport wynosi 119,72 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
11 109 688 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 108 567 235 zł w
2024 roku.
• 116 246 516 zł w
2023 roku.
• 80 853 165 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
11 529 907 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 119 715 642 zł w
2024 roku.
• 126 523 793 zł w
2023 roku.
• 90 784 705 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport wynosi 737 246 398 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
198 160 681 zł a 1 286 434 525 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 66 023 276 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 737 246 398 zł w 2024 roku.
• 729 572 926 zł w 2023 roku.
• 545 048 480 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,03% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
2 042 133 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 22 234 451 zł w 2024 roku
• 18 346 160 zł w 2023 roku
• 12 699 170 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
15% w 2024 roku
•
14% w 2023 roku
•
13% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport wyniosła 308 679 821 zł.
a
ktywa trwałe to 175 001 743 zł.
a
ktywa obrotowe to 133 678 078 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 308 679 821 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 264 214 242 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 44 465 579 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 18 453 456 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 308 679 821 zł w 2024 roku.
• 262 019 426 zł w 2023 roku.
• 231 710 596 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 30%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 35%.
Marża operacyjna wyniosła 43%.
Marża netto wyniosła 36%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport wyniosły 44 465 579 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 308 679 821 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 14%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3 599 119 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 44 465 579 zł w 2024 roku
• 33 876 502 zł w 2023 roku
• 27 937 772 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 14% w 2024 roku
• 13% w 2023 roku
• 12% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport wykazała przychody na poziomie 257 299 492 zł.
Organizacja zarobiła 113 538 764 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 21 650 584 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 91 888 180 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 2 240 485 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 21 650 584 zł w 2024 roku
• 23 088 627 zł w 2023 roku
• 15 852 583 zł w 2022 roku