SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁĄDANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, W TYM W KAŻDYM PRZYPADKU DYREKTORA FINANSOWEGO. PREZES ZARZĄDU ORAZ WICEPREZES ZARZĄDU MAJĄ PRAWO SAMODZIELNIE SKŁADAĆ OŚWIADCZENIA I PODPISYWAĆ W IMIENIU SPÓŁKI.
Inspekcje celne i weryfikacja masy brutto kontenerów (VGM)
Projekty unijne i rozwój infrastruktury
BCT-BAŁTYCKI TERMINAL KONTENEROWY to strategiczne centrum przeładunkowe w Porcie Gdynia, specjalizujące się w obsłudze kontenerów morskich. Terminal oferuje szeroki wachlarz usług, w tym przeładunek i składowanie towarów, inspekcje celne, oraz obsługę kontenerów chłodzonych. Znajdują się tam także nowoczesne bramy, co zapewnia sprawne połączenia żeglugowe oraz kolejowe, kluczowe dla płynnego i szybkiego transportu.Ponadto, BCT angażuje się w liczne projekty unijne, które wspierają rozwój infrastruktury i podnoszą standardy operacyjne terminalu. Ich działalność jest zorganizowana zgodnie z wieloma regulacjami prawnymi i procedurami, które gwarantują bezpieczeństwo i wydajność operacji logistycznych. Terminal posiada również specjalistyczny magazyn do przechowywania drobnicy oraz dedykowane usługi związane z odprawami celnymi i weryfikacją masy brutto kontenerów (VGM).Jednym z wyróżników BCT są kompleksowe informacje dla klientów oraz dostawców, w tym szczegółowe regulaminy i instrukcje działania. Terminal jest również miejscem licznych inspekcji, co daje gwarancję wysokiej jakości świadczonych usług. Dodatkowo, BCT oferuje narzędzia do śledzenia kontenerów i możliwość znalezienia odpowiednich danych o morskich połączeniach przewozowych.Historia działalności BCT sięga wielu lat, przez które terminal zyskał renomę na międzynarodowym rynku logistyki morskiej. Dbałość o rozwój, profesjonalizm usług, oraz transparentność w komunikacji z partnerami, stanowią główne filary działalności terminalu. Dzięki ciągłym inwestycjom i rozwiniętej sieci połączeń, BCT-BAŁTYCKI TERMINAL KONTENEROWY stanowi kluczowe ogniwo w globalnych łańcuchach dostaw.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy osiągnęła 239 329 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 237 518 000 zł. Pozostałe przychody to 1 811 000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 209 964 000 zł.
Zysk netto wyniósł 27 554 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 16 336 286 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 239 329 000 zł w 2024 roku.
• 250 495 000 zł w 2023 roku.
• 246 095 000 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 658 286 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 27 554 000 zł w 2024 roku.
• 44 335 000 zł w 2023 roku.
• 67 618 000 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wynosi 31,48 mln zł.
EBITDA Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wynosi 45,74 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
2 023 286 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 31 478 000 zł w
2024 roku.
• 57 521 000 zł w
2023 roku.
• 76 743 000 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
1 297 000 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 45 741 000 zł w
2024 roku.
• 72 326 000 zł w
2023 roku.
• 95 280 000 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wynosi 406 075 917 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
136 307 250 zł a 726 972 000 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 20 357 464 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 406 075 917 zł w 2024 roku.
• 481 944 417 zł w 2023 roku.
• 573 690 333 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wynosi 2,01%. To oznacza, że firma ma szansę 2,01% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,574% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,01% w 2024 roku.
• 2,01% w 2023 roku.
• 2,01% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,006% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,03% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wynosi 11,55 mln zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 4,72 mln zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 36,35 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 4,72 mln zł a 36,35 mln zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
1,65 mln zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 11,55 mln zł w 2024 roku.
• 13,59 mln zł w 2023 roku.
• 14,28 mln zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 4,72 mln zł w 2024 roku.
• 7,51 mln zł w 2023 roku.
• 6,48 mln zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 36,35 mln zł w 2024 roku.
• 36,7 mln zł w 2023 roku.
• 37,11 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 52 050 000
zł.
Koszty operacyjne Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wyniosły 206 040 000
zł.
Wynagrodzenia stanowią 25%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
4 035 000 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 52 050 000 zł w 2024 roku
• 45 894 000 zł w 2023 roku
• 40 668 000 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
25% w 2024 roku
•
24% w 2023 roku
•
25% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wyniosła 235 557 000 zł.
a
ktywa trwałe to 164 507 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 71 050 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 235 557 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 181 743 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 53 814 000 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -3 797 571 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 235 557 000 zł w 2024 roku.
• 227 045 000 zł w 2023 roku.
• 241 708 000 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 12%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 15%.
Marża operacyjna wyniosła 13%.
Marża netto wyniosła 12%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wyniosły 53 814 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 235 557 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 23%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -12 908 857 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 53 814 000 zł w 2024 roku
• 43 568 000 zł w 2023 roku
• 56 168 000 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 23% w 2024 roku
• 19% w 2023 roku
• 23% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Bct-Bałtycki Terminal Kontenerowy wykazała przychody na poziomie 239 329 000 zł.
Organizacja zarobiła 32 946 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 5 392 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 27 554 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 16% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -7714 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 5 392 000 zł w 2024 roku
• 6 595 000 zł w 2023 roku
• 13 706 000 zł w 2022 roku