SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁĄDANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, W TYM W KAŻDYM PRZYPADKU DYREKTORA FINANSOWEGO. PREZES ZARZĄDU ORAZ WICEPREZES ZARZĄDU MAJĄ PRAWO SAMODZIELNIE SKŁADAĆ OŚWIADCZENIA I PODPISYWAĆ W IMIENIU SPÓŁKI.
Inspekcje celne i weryfikacja masy brutto kontenerów (VGM)
Projekty unijne i rozwój infrastruktury
BCT-BAŁTYCKI TERMINAL KONTENEROWY to strategiczne centrum przeładunkowe w Porcie Gdynia, specjalizujące się w obsłudze kontenerów morskich. Terminal oferuje szeroki wachlarz usług, w tym przeładunek i składowanie towarów, inspekcje celne, oraz obsługę kontenerów chłodzonych. Znajdują się tam także nowoczesne bramy, co zapewnia sprawne połączenia żeglugowe oraz kolejowe, kluczowe dla płynnego i szybkiego transportu.Ponadto, BCT angażuje się w liczne projekty unijne, które wspierają rozwój infrastruktury i podnoszą standardy operacyjne terminalu. Ich działalność jest zorganizowana zgodnie z wieloma regulacjami prawnymi i procedurami, które gwarantują bezpieczeństwo i wydajność operacji logistycznych. Terminal posiada również specjalistyczny magazyn do przechowywania drobnicy oraz dedykowane usługi związane z odprawami celnymi i weryfikacją masy brutto kontenerów (VGM).Jednym z wyróżników BCT są kompleksowe informacje dla klientów oraz dostawców, w tym szczegółowe regulaminy i instrukcje działania. Terminal jest również miejscem licznych inspekcji, co daje gwarancję wysokiej jakości świadczonych usług. Dodatkowo, BCT oferuje narzędzia do śledzenia kontenerów i możliwość znalezienia odpowiednich danych o morskich połączeniach przewozowych.Historia działalności BCT sięga wielu lat, przez które terminal zyskał renomę na międzynarodowym rynku logistyki morskiej. Dbałość o rozwój, profesjonalizm usług, oraz transparentność w komunikacji z partnerami, stanowią główne filary działalności terminalu. Dzięki ciągłym inwestycjom i rozwiniętej sieci połączeń, BCT-BAŁTYCKI TERMINAL KONTENEROWY stanowi kluczowe ogniwo w globalnych łańcuchach dostaw.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Bct-bałtycki terminal kontenerowy osiągnęła 239 329 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 237 518 000 zł. Pozostałe przychody to 1 811 000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 209 964 000 zł.
Zysk netto wyniósł 27 554 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 16 336 286 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 239 329 000 zł w 2024 roku.
• 250 495 000 zł w 2023 roku.
• 246 095 000 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 658 286 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 27 554 000 zł w 2024 roku.
• 44 335 000 zł w 2023 roku.
• 67 618 000 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Bct-bałtycki terminal kontenerowy wynosi 31,48 mln zł.
EBITDA Bct-bałtycki terminal kontenerowy wynosi 45,74 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
2 023 286 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 31 478 000 zł w
2024 roku.
• 57 521 000 zł w
2023 roku.
• 76 743 000 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
1 297 000 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 45 741 000 zł w
2024 roku.
• 72 326 000 zł w
2023 roku.
• 95 280 000 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Bct-bałtycki terminal kontenerowy wynosi 406 075 917 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
136 307 250 zł a 726 972 000 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 20 357 464 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 406 075 917 zł w 2024 roku.
• 481 944 417 zł w 2023 roku.
• 573 690 333 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Bct-bałtycki terminal kontenerowy wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,005% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,03% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 52 050 000
zł.
Koszty operacyjne Bct-bałtycki terminal kontenerowy wyniosły 206 040 000
zł.
Wynagrodzenia stanowią 25%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
4 035 000 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 52 050 000 zł w 2024 roku
• 45 894 000 zł w 2023 roku
• 40 668 000 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
25% w 2024 roku
•
24% w 2023 roku
•
25% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Bct-bałtycki terminal kontenerowy wyniosła 235 557 000 zł.
a
ktywa trwałe to 164 507 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 71 050 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 235 557 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 181 743 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 53 814 000 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -3 797 571 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 235 557 000 zł w 2024 roku.
• 227 045 000 zł w 2023 roku.
• 241 708 000 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 12%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 15%.
Marża operacyjna wyniosła 13%.
Marża netto wyniosła 12%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Bct-bałtycki terminal kontenerowy wyniosły 53 814 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 235 557 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 23%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -12 908 857 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 53 814 000 zł w 2024 roku
• 43 568 000 zł w 2023 roku
• 56 168 000 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 23% w 2024 roku
• 19% w 2023 roku
• 23% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Bct-bałtycki terminal kontenerowy wykazała przychody na poziomie 239 329 000 zł.
Organizacja zarobiła 32 946 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 5 392 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 27 554 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 16% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -7714 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 5 392 000 zł w 2024 roku
• 6 595 000 zł w 2023 roku
• 13 706 000 zł w 2022 roku