SĄD REJONOWY W BIELSKU-BIAŁEJ, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU UPOWAŻNIONY JEST DO SAMODZIELNIEJ REPREZENTACJI SPÓŁKI, PRZY CZYM DO ROZPORZĄDZENIA PRAWEM LUB ZACIĄGNIĘCIA ZOBOWIĄZANIA DO ŚWIADCZENIA O WARTOŚCI DWUKROTNIE PRZEWYŻSZAJĄCEJ WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO WYMAGANA JEST UCHWAŁA WSPÓLNKIÓW
Działalność w branży transportowej i spedycyjnej od 2001 roku.
Operacje krajowe oraz w Państwach ościennych.
Nowoczesna flota pojazdów spełniających normy Euro 5 i Euro 6.
Naczepy o wysokiej ładowności, wyposażone w niezbędny sprzęt zabezpieczający.
Dbałość o rzetelność, poprawność i kompetencję w relacjach z klientami.
MAX-TRANS to prężnie działająca firma w branży transportowej i spedycyjnej, która rozpoczęła swoją działalność w 2001 roku, jednak jej korzenie sięgają połączenia czterech niezależnych podmiotów istniejących na rynku od lat 90-tych. Dzięki temu połączeniu, firma zyskała znaczne możliwości rozwoju, zarówno pod względem floty, jak i obszaru działalności, co pozwoliło jej na umocnienie pozycji na polskim rynku TSL (Transport, Spedycja, Logistyka). MAX-TRANS obsługuje zarówno krajowych, jak i zagranicznych klientów, a ich strategia opiera się na partnerstwie, rzetelności oraz kompetencjach, które są kluczowe w budowaniu trwałych relacji biznesowych. Firma stawia na elastyczność, dostosowując swoją ofertę do dynamicznych potrzeb rynku. Flota MAX-TRANS składa się z nowoczesnych pojazdów najlepszych marek, spełniających normy emisji Euro 5 i Euro 6, a naczepy dostępne w ofercie charakteryzują się dużą ładownością i kompletnym wyposażeniem, co zapewnia bezpieczeństwo transportowanych towarów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Max-Trans osiągnęła 23 043 509 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 23 033 458 zł. Pozostałe przychody to 10 050 zł.
Całkowite koszty wyniosły 22 023 550 zł.
Zysk netto wyniósł 1 009 909 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 767 013 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 23 043 509 zł w 2024 roku.
• 24 984 334 zł w 2023 roku.
• 26 012 275 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 94 784 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 009 909 zł w 2024 roku.
• 1 412 606 zł w 2023 roku.
• 1 215 965 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Max-Trans wynosi 1,26 mln zł.
EBITDA Max-Trans wynosi 1,3 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
117 859 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 255 434 zł w
2024 roku.
• 1 748 913 zł w
2023 roku.
• 1 503 661 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
117 649 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 295 561 zł w
2024 roku.
• 1 788 837 zł w
2023 roku.
• 1 590 827 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Max-Trans wynosi 23 105 155 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
3 703 181 zł a 57 608 772 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 106 089 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 23 105 155 zł w 2024 roku.
• 25 852 395 zł w 2023 roku.
• 25 591 673 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Max-Trans wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,010% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2024 roku.
• 0,06% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Max-Trans charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1 431 216
zł.
Koszty operacyjne Max-Trans wyniosły 21 778 024
zł.
Wynagrodzenia stanowią 7%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
114 493 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1 431 216 zł w 2024 roku
• 1 182 125 zł w 2023 roku
• 1 119 017 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
7% w 2024 roku
•
5% w 2023 roku
•
5% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Max-Trans wyniosła 8 421 796 zł.
a
ktywa trwałe to 1 518 395 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 903 400 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 8 421 796 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 4 937 574 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 484 222 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 346 846 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 8 421 796 zł w 2024 roku.
• 8 245 652 zł w 2023 roku.
• 8 050 319 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 12%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 20%.
Marża operacyjna wyniosła 5%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Max-Trans wyniosły 3 484 222 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 8 421 796 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 41%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 59 365 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 484 222 zł w 2024 roku
• 3 517 986 zł w 2023 roku
• 3 535 259 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 41% w 2024 roku
• 43% w 2023 roku
• 44% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Max-Trans wykazała przychody na poziomie 23 043 509 zł.
Organizacja zarobiła 1 253 535 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 243 626 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 009 909 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 22 951 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 243 626 zł w 2024 roku
• 336 832 zł w 2023 roku
• 287 758 zł w 2022 roku