SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIENI SĄ: PREZES ZARZĄDU JEDNOOSOBOWO LUB DWÓCH PROKURENTÓW DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIENI SĄ: DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE LUB CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM LUB DWÓCH PROKURENTÓW DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
Skupienie na dekarbonizacji transportu i digitalizacji.
MAN Truck & Bus Polska to jedna z wiodących firm europejskich zajmujących się produkcją pojazdów użytkowych, w tym ciężarówek, autobusów i furgonetek. Organizaacja skutecznie stawia czoła wyzwaniom współczesnej branży transportowej, koncentrując się na kluczowych obszarach takich jak e-mobilność, digitalizacja oraz automatyzacja. W ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju, MAN kładzie szczególny nacisk na dekarbonizację transportu towarowego oraz rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Firma ma na celu opracowanie w pełni autonomicznych ciężarówek zero-emisyjnych do końca tej dekady, co jest jednym z jej głównych projektów badawczo-rozwojowych. MAN Truck & Bus również angażuje się w dostarczanie kompleksowych usług związanych z przejściem na mobilność elektryczną oraz oferuje szeroką gamę innowacyjnych usług cyfrowych. W ciągu wielu lat działalności firma zdobyła uznanie w branży, dzięki czemu zatrudnia pracowników w ponad 120 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. MAN Truck & Bus nieustannie podnosi jakość swoich produktów, zaspokajając oczekiwania klientów oraz społeczne i polityczne potrzeby dotyczące zrównoważonego rozwoju.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja MAN Truck & BUS Polska osiągnęła 3 011 923 625 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 010 021 725 zł. Pozostałe przychody to 1 901 900 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 963 369 953 zł.
Zysk netto wyniósł 46 651 772 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 145 814 595 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 011 923 625 zł w 2024 roku.
• 3 427 632 162 zł w 2023 roku.
• 2 759 968 205 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -1 102 494 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 46 651 772 zł w 2024 roku.
• 47 386 257 zł w 2023 roku.
• 54 412 166 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT MAN Truck & BUS Polska wynosi 78,66 mln zł.
EBITDA MAN Truck & BUS Polska wynosi 278,97 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
3 714 268 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 78 660 735 zł w
2024 roku.
• 36 475 277 zł w
2023 roku.
• 51 251 659 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
9 055 806 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 278 966 823 zł w
2024 roku.
• 272 722 573 zł w
2023 roku.
• 335 889 342 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji MAN Truck & BUS Polska wynosi 2 351 074 540 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
156 518 370 zł a 7 529 809 063 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 112 604 461 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 2 351 074 540 zł w 2024 roku.
• 2 596 162 678 zł w 2023 roku.
• 2 142 710 380 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji MAN Truck & BUS Polska wynosi 0,36%. To oznacza, że firma ma szansę 0,36% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,005% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,36% w 2024 roku.
• 0,37% w 2023 roku.
• 0,37% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
MAN Truck & BUS Polska charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 123 187 171
zł.
Koszty operacyjne MAN Truck & BUS Polska wyniosły 2 931 360 990
zł.
Wynagrodzenia stanowią 4%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
8 927 795 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 123 187 171 zł w 2024 roku
• 116 026 671 zł w 2023 roku
• 100 467 905 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
4% w 2024 roku
•
3% w 2023 roku
•
4% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów MAN Truck & BUS Polska wyniosła 1 651 890 290 zł.
a
ktywa trwałe to 957 813 891 zł.
a
ktywa obrotowe to 694 076 399 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 651 890 290 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 208 691 160 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 443 199 130 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 38 851 998 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 651 890 290 zł w 2024 roku.
• 2 028 010 711 zł w 2023 roku.
• 1 933 614 798 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 22%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -29.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania MAN Truck & BUS Polska wyniosły 1 443 199 130 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 651 890 290 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 87%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 12 445 722 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 443 199 130 zł w 2024 roku
• 1 865 971 322 zł w 2023 roku
• 1 820 170 913 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 87% w 2024 roku
• 92% w 2023 roku
• 94% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja MAN Truck & BUS Polska wykazała przychody na poziomie 3 011 923 625 zł.
Organizacja zarobiła 57 777 891 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 11 126 119 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 46 651 772 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -455 096 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 11 126 119 zł w 2024 roku
• 5 957 509 zł w 2023 roku
• 13 750 563 zł w 2022 roku
Organizacja MAN Truck & BUS Polska wykazała zysk netto większy niż 99% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 100% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 100% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 73% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 41% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 57% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 99% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 20%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 100% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 100% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 73% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 41% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 57% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 20%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Man Finance And Holding S.a.
posiada 110431 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 17.01.2019 jest
Man Finance And Holding S.a.
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 20.12.2018 do 17.01.2019
był Man Se
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 01.06.2011 do 20.12.2018 najwięcej udziałów posiadał Man Truck & Bus Ag. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.