Największy operator przeładunkowy w Szczecinie i Świnoujściu.
Obsługuje szeroki wachlarz ładunków, w tym towarów masowych.
Codziennie przeładowuje powyżej 30 000 ton ładunków.
Bulk Cargo - Port Szczecin to dynamiczna firma, która zyskała uznanie jako najważniejszy operator przeładunkowy w portach Szczecina i Świnoujścia. Działa od 1994 roku i przekształciła się z podmiotu skupiającego się głównie na przeładunku towarów masowych w wielofunkcznego operatora. Dzięki temu, oferta Bulk Cargo obejmuje szeroką gamę ładunków, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Firma codziennie realizuje imponujące wolumeny przeładunkowe, przekraczające 30 000 ton, z aspiracjami do dalszego wzrostu, co jest podkreślone w ich komunikacji. Unikalnym atutem Bulk Cargo jest doświadczenie w obsłudze różnorodnych rodzajów ładunków oraz umiejętność szybkiej adaptacji do zmieniających się potrzeb rynku transportowego. Oferując efektywność i kompleksowość usług, firma konsekwentnie zwiększa swoje znaczenie w polskim sektorze transportowym i logistycznym.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Bulk Cargo - Port Szczecin osiągnęła 93 453 179 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 93 311 299 zł. Pozostałe przychody to 141 880 zł.
Całkowite koszty wyniosły 115 607 546 zł.
Strata netto wyniosła 22 296 247 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 993 129 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 93 453 179 zł w 2024 roku.
• 137 029 910 zł w 2023 roku.
• 113 994 010 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -3 203 938 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -22 296 247 zł w 2024 roku.
• 1 240 840 zł w 2023 roku.
• 8 087 542 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Bulk Cargo - Port Szczecin wynosi -21,06 mln zł.
EBITDA Bulk Cargo - Port Szczecin wynosi -15,39 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
3 091 014 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -21 061 134 zł w
2024 roku.
• 844 214 zł w
2023 roku.
• 9 821 103 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
3 070 037 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• -15 389 121 zł w
2024 roku.
• 5 002 685 zł w
2023 roku.
• 13 554 284 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Bulk Cargo - Port Szczecin wynosi 70 177 427 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 233 632 948 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 111 222 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 70 177 427 zł w 2024 roku.
• 120 914 128 zł w 2023 roku.
• 131 388 724 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Bulk Cargo - Port Szczecin wynosi 2,03%. To oznacza, że firma ma szansę 2,03% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,006% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,03% w 2024 roku.
• 2,04% w 2023 roku.
• 2,03% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Bulk Cargo - Port Szczecin wynosi 6,2%. To oznacza, że firma ma szansę 6,2% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,836% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 6,2% w 2024 roku.
• 0,25% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Bulk Cargo - Port Szczecin charakteryzuje się niską wiarygodnością płatniczą (ocena: E).
Istnieje wysokie ryzyko problemów z odzyskaniem należności lub nagłego zaprzestania działalności. Rekomendowane są wyłącznie transakcje przedpłacone lub zabezpieczone.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 2 poziomy w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena E (bardzo niska wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Bulk Cargo - Port Szczecin wynosi 0 zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 0 zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 3,73 mln zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 0 zł a 3,73 mln zł.
Nie zaleca się udzielania kredytu kupieckiego tej organizacji.
Standardowy kredyt kupiecki
maleje w czasie. Przeciętna zmiana spadkowa wynosi
174 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 2,24 mln zł w 2023 roku.
• 2,95 mln zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 0 zł w 2024 roku.
• 0 zł w 2023 roku.
• 482 tys. zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 3,73 mln zł w 2024 roku.
• 6,56 mln zł w 2023 roku.
• 6,14 mln zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Bulk Cargo - Port Szczecin wyniosły 114 372 433
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Bulk Cargo - Port Szczecin wyniosła 69 142 502 zł.
a
ktywa trwałe to 47 952 892 zł.
a
ktywa obrotowe to 21 189 610 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 69 142 502 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 10 500 411 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 58 642 092 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 2 689 022 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 69 142 502 zł w 2024 roku.
• 67 920 110 zł w 2023 roku.
• 60 763 364 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -32%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -212%.
Marża operacyjna wyniosła -23%.
Marża netto wyniosła -24%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -30.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Bulk Cargo - Port Szczecin wyniosły 58 642 092 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 69 142 502 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 85%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 4 656 787 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 58 642 092 zł w 2024 roku
• 35 123 452 zł w 2023 roku
• 30 039 965 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 4.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 85% w 2024 roku
• 52% w 2023 roku
• 49% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Bulk Cargo - Port Szczecin wykazała przychody na poziomie 93 453 179 zł.
Organizacja zarobiła -22 206 277 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 89 970 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -22 296 247 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 9232 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 89 970 zł w 2024 roku
• 1 135 895 zł w 2023 roku
• 951 867 zł w 2022 roku