SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE ALBO JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ŁĄCZNYM.
Całodobowa obsługa portów morskich Szczecin i Świnoujście
Transport maszyn torowych i pociągów sieciowych
Transfery graniczne PolskaNiemcy
Szkolenia i egzaminy zawodowe
Kolej Bałtycka S.A. to renomowany operator w branży usług kolejowych, oferujący kompleksową gamę rozwiązań transportowych na terenie całej Polski. Specjaliści z firmy koncentrują się na obsłudze bocznic oraz przewozach towarów masowych w wagonach należących do klientów. Firma oferuje również wyspecjalizowane usługi, takie jak obsługa kolejowa budów infrastrukturalnych, obsługa pociągów roboczych i transport maszyn torowych oraz pociągów sieciowych. Dzięki kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu, Kolej Bałtycka zyskała zaufanie licznych klientów, spełniając ich oczekiwania dotyczące jakości i bezpieczeństwa świadczonych usług.Kolej Bałtycka działa głównie w obszarach portów morskich Szczecin i Świnoujście, realizując całodobową obsługę na tych terenach. W zakresie transportu towarów masowych zajmuje się przewozem węgla, paliw, kruszyw oraz materiałów niebezpiecznych. Dodatkowo, firma jest ekspertem w transferach granicznych pomiędzy Polską a Niemcami oraz oferuje usługi trakcyjne na terenie całego kraju.Kolej Bałtycka angażuje się również w edukację i szkolenia, organizując kursy z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS, MMS) oraz egzaminów zawodowych na stanowiska manewrowego i ustawiacza, zatwierdzonych przez Urząd Transportu Kolejowego. W ramach swojej działalności firma przeprowadza serwis lokomotyw, oferując przeglądy i naprawy bieżące dla różnych typów lokomotyw spalinowych. Dzięki przynależności do grupy OT Logistics, Kolej Bałtycka jest w stanie dopełnić kompleksowe rozwiązania logistyczne dla klientów z całej Europy.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Kolej Bałtycka osiągnęła 36 654 259 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 36 586 486 zł. Pozostałe przychody to 67 772 zł.
Całkowite koszty wyniosły 33 939 327 zł.
Zysk netto wyniósł 2 647 159 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 970 626 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 36 654 259 zł w 2024 roku.
• 49 584 553 zł w 2023 roku.
• 28 315 266 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 566 379 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 2 647 159 zł w 2024 roku.
• 6 598 561 zł w 2023 roku.
• 473 624 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Kolej Bałtycka wynosi 3,32 mln zł.
EBITDA Kolej Bałtycka wynosi 3,71 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
556 054 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 3 321 450 zł w
2024 roku.
• 8 349 914 zł w
2023 roku.
• 1 309 930 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
462 644 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 3 708 001 zł w
2024 roku.
• 8 867 595 zł w
2023 roku.
• 1 728 839 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Kolej Bałtycka wynosi 41 923 997 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
6 899 189 zł a 91 635 646 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 812 012 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 41 923 997 zł w 2024 roku.
• 65 114 433 zł w 2023 roku.
• 21 486 238 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Kolej Bałtycka wynosi 0,07%. To oznacza, że firma ma szansę 0,07% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,254% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,07% w 2024 roku.
• 0,07% w 2023 roku.
• 0,30% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Kolej Bałtycka charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 11 811 802
zł.
Koszty operacyjne Kolej Bałtycka wyniosły 33 265 036
zł.
Wynagrodzenia stanowią 36%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
540 367 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 11 811 802 zł w 2024 roku
• 11 762 035 zł w 2023 roku
• 10 233 843 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
36% w 2024 roku
•
29% w 2023 roku
•
38% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Kolej Bałtycka wyniosła 16 123 424 zł.
a
ktywa trwałe to 4 413 501 zł.
a
ktywa obrotowe to 11 709 923 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 16 123 424 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 9 198 919 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 6 924 505 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 476 826 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 16 123 424 zł w 2024 roku.
• 14 904 687 zł w 2023 roku.
• 8 261 347 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 16%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 29%.
Marża operacyjna wyniosła 9%.
Marża netto wyniosła 7%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Kolej Bałtycka wyniosły 6 924 505 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 16 123 424 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 43%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1 320 114 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 6 924 505 zł w 2024 roku
• 7 352 927 zł w 2023 roku
• 7 308 148 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 11.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 43% w 2024 roku
• 49% w 2023 roku
• 88% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Kolej Bałtycka wykazała przychody na poziomie 36 654 259 zł.
Organizacja zarobiła 3 335 852 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 688 693 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 2 647 159 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 21% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 81 983 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 688 693 zł w 2024 roku
• 1 589 055 zł w 2023 roku
• 479 297 zł w 2022 roku