SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH ROZPORZĄDZENIA PRAWEM LUB ZACIĄGNIĘCIA ZOBOWIĄZANIA DO ŚWIADCZENIA O WARTOŚCI NIE PRZEWYŻSZAJĄCEJ DWUKROTNIE WYSOKOŚCI KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO UPOWAŻNIONY JEST KAŻDY CZŁONEK ZARZĄDU LUB PROKURENT SAMODZIELNIE. ROZPORZĄDZENIE PRAWEM LUB ZACIĄGNIĘCIE ZOBOWIĄZANIA DO ŚWIADCZENIA O WARTOŚCI DWUKROTNIE PRZEWYŻSZAJĄCEJ WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO WYMAGA WSPÓŁDZIAŁANIA DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Transport kolejowy kruszywa, węgla, podkładów i maszyn torowych.
Wynajem locomorek lekkich i ciężkich z zapewnieniem obsługi trakcyjnej.
Obsługa bocznic kolejowych na terenie całej Polski.
Wyposażenie pojazdów w systemy GPS dla kompleksowego monitorowania transportu.
Wysoki standard usług z naciskiem na bezpieczeństwo i doświadczenie zespołu.
Trainspeed Sp. z o.o. to polska firma transportowa, która powstała w 2015 roku i w krótkim czasie zyskała licencję na realizację kolejowego transportu towarów oraz świadczenie usług trakcyjnych. W ciągu kilku lat działalności, firma przekształciła się w Spółkę z o.o. i obecnie oferuje kompleksowe usługi w zakresie transportu kolejowego, wynajmu lokomotyw, obsługi bocznic oraz wynajmu drużyn trakcyjnych. Trainspeed koncentruje się na przewożeniu różnorodnych towarów, w tym kruszyw, węgla i podkładów, co czyni ich ofertę elastyczną oraz dostosowaną do potrzeb klientów. Wyróżnia się wysoką sprawnością operacyjną dzięki posiadaniu nowoczesnego taboru kolejowego, w tym 25 lokomotyw, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych, dedykowanych różnym rodzajom transportu. Dodatkowo, wszystkie pojazdy są wyposażone w systemy GPS, co umożliwia bieżące monitorowanie usług. Trainspeed dba o najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz jakość świadczonych usług, zatrudniając wykwalifikowanych pracowników z wieloletnim doświadczeniem w branży. Co więcej, firma aktywnie uczestniczy w wydarzeniach branżowych, co potwierdza jej zaangażowanie w rozwój sektora kolejowego.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Trainspeed osiągnęła 48 418 731 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 48 410 566 zł. Pozostałe przychody to 8165 zł.
Całkowite koszty wyniosły 43 781 451 zł.
Zysk netto wyniósł 4 629 114 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 6 072 957 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 48 418 731 zł w 2024 roku.
• 38 857 767 zł w 2023 roku.
• 24 827 110 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 517 724 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 4 629 114 zł w 2024 roku.
• 3 112 757 zł w 2023 roku.
• 1 581 683 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Trainspeed wynosi 5,73 mln zł.
EBITDA Trainspeed wynosi 6,19 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
637 038 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 5 725 281 zł w
2024 roku.
• 3 825 057 zł w
2023 roku.
• 1 726 024 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
697 618 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 6 188 213 zł w
2024 roku.
• 3 853 267 zł w
2023 roku.
• 1 754 499 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Trainspeed wynosi 60 882 065 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
10 086 454 zł a 121 046 827 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 7 449 186 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 60 882 065 zł w 2024 roku.
• 44 970 826 zł w 2023 roku.
• 27 158 189 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Trainspeed wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,008% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,03% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Trainspeed charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 3 969 257
zł.
Koszty operacyjne Trainspeed wyniosły 42 685 285
zł.
Wynagrodzenia stanowią 9%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
447 081 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 3 969 257 zł w 2024 roku
• 3 710 010 zł w 2023 roku
• 2 878 416 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
9% w 2024 roku
•
11% w 2023 roku
•
12% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Trainspeed wyniosła 14 720 086 zł.
a
ktywa trwałe to 4 174 912 zł.
a
ktywa obrotowe to 10 545 175 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 14 720 086 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 13 448 605 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 271 481 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 746 778 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 14 720 086 zł w 2024 roku.
• 9 037 965 zł w 2023 roku.
• 6 394 604 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 31%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 34%.
Marża operacyjna wyniosła 12%.
Marża netto wyniosła 10%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Trainspeed wyniosły 1 271 481 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 14 720 086 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 9%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -26 093 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 271 481 zł w 2024 roku
• 218 474 zł w 2023 roku
• 687 870 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 9% w 2024 roku
• 2% w 2023 roku
• 11% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Trainspeed wykazała przychody na poziomie 48 418 731 zł.
Organizacja zarobiła 5 730 890 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 101 776 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 4 629 114 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 120 172 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 101 776 zł w 2024 roku
• 706 427 zł w 2023 roku
• 143 600 zł w 2022 roku