Lighting Brands Ltd to firma zajmująca się sprzedażą szerokiego asortymentu oświetlenia zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego. Oferuje ponad 3500 modeli lamp, w tym lampy stołowe oraz piękne kolekcje oświetlenia w stylu Tiffany, co czyni ją jednym z najbardziej rozpoznawalnych dostawców w branży. Firma prowadzi współpracę z różnorodnymi markami, co pozwala na dostarczanie klientom szerokiego wyboru produktów, które mogą odpowiedzieć na odmienne gusta i potrzeby. Aby ułatwić współpracę, Lighting Brands umożliwia zakładanie kont handlowych dla partnerów biznesowych, a także oferuje szczegółowe informacje dotyczące warunków współpracy. Ich siedziba znajduje się w Bishopstoke, a godziny otwarcia są dostosowane do potrzeb klientów. Dzięki wysokiej jakości produktom oraz zróżnicowanej ofercie, Lighting Brands wyróżnia się na tle konkurencji.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Lighting Brands osiągnęła 4 885 919 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 4 854 096 zł. Pozostałe przychody to 31 823 zł.
Całkowite koszty wyniosły 4 733 853 zł.
Zysk netto wyniósł 120 243 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 628 640 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 4 885 919 zł w 2023 roku.
• 3 612 400 zł w 2022 roku.
• 1 443 794 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 40 081 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 120 243 zł w 2023 roku.
• -5236 zł w 2022 roku.
• -30 910 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Lighting Brands wynosi 105 tys. zł.
EBITDA Lighting Brands wynosi 105 tys. zł.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Lighting Brands wynosi 3 805 074 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
66 823 zł a 12 214 796 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 268 358 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 3 805 074 zł w 2023 roku.
• 2 408 267 zł w 2022 roku.
• 962 529 zł w 2021 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Lighting Brands wynosi 2,90%. To oznacza, że firma ma szansę 2,90% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,588% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 2,90% w 2023 roku.
• 2,91% w 2022 roku.
• 2,91% w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Lighting Brands wynosi 0,15%. To oznacza, że firma ma szansę 0,15% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,030% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,15% w 2023 roku.
• 0,26% w 2022 roku.
• 0,24% w 2021 roku.
Wiarygodność firmy
Lighting Brands charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych i zaprzestania działalności jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2022 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2021 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Lighting Brands wynosi 72 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 16 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 194 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 16 tys. zł a 194 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
24 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 72 tys. zł w 2023 roku.
• 39 tys. zł w 2022 roku.
• 13 tys. zł w 2021 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 16 tys. zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
• 0 zł w 2021 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 194 tys. zł w 2023 roku.
• 144 tys. zł w 2022 roku.
• 57 tys. zł w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 311 034
zł.
Koszty operacyjne Lighting Brands wyniosły 4 749 395
zł.
Wynagrodzenia stanowią 7%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
103 678 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 311 034 zł w 2023 roku
• 197 695 zł w 2022 roku
• 69 741 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
7% w 2023 roku
•
5% w 2022 roku
•
5% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Lighting Brands wyniosła 821 310 zł.
a
ktywa obrotowe to 821 310 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 821 310 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 89 097 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 732 214 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 273 770 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 821 310 zł w 2023 roku.
• 683 583 zł w 2022 roku.
• 491 190 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 15%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 135%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 45 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Lighting Brands wyniosły 732 214 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 821 310 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 89%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 244 071 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 732 214 zł w 2023 roku
• 714 729 zł w 2022 roku
• 517 101 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 89% w 2023 roku
• 105% w 2022 roku
• 105% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Lighting Brands wykazała przychody na poziomie 4 885 919 zł.
Organizacja zarobiła 129 338 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 9095 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 120 243 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 7% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 3032 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 9095 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku