WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W ZIELONEJ GÓRZE, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU JEDNOOSOBOWO W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO LUB DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO.
Operatorem komunikacji miejskiej w Nowosolskim subObszarze Funkcjonalnym
Realizacja projektu 'Przyjazna Komunikacja Publiczna' za 50 milionów złotych
Obsługa mieszkańców gmin: Nowa Sól, Kożuchów, Otyń, Kolsko, Siedlisko
Zakup nowoczesnego taboru autobusowego i budowa infrastruktury transportowej
Wynajem autobusu SETRA oraz usługi dynamicznej informacji pasażerskiej
Międzygminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne 'SUBBUS', założone 1 lipca 2018 roku, jest jednostką obsługującą komunikację miejską w Nowosolskim subObszarze Funkcjonalnym, który obejmuje gminy: Nowa Sól, Kożuchów, Otyń, Kolsko oraz Siedlisko. Celem spółki jest zapewnienie efektywnego transportu publicznego dla mieszkańców tego regionu. W ramach realizacji projektu 'Przyjazna Komunikacja Publiczna', o wartości 50 milionów złotych, z której 35 milionów pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, SUBBUS zainwestuje w nowy tabor autobusowy oraz infrastrukturę niezbędną do obsługi transportu publicznego. W skład oferty firmy wchodzą regularne kursy komunikacyjne, zakup nowoczesnych autobusów marek Solaris i Autosan, a także wynajem autobusu SETRA. Dzięki budowie zajezdni autobusowej oraz Centrum Obsługi Pasażerów, mieszkańcy będą mieli dostęp do lepszych warunków komunikacji. Spółka stawia na rozwój lokalnych centrów obsługi oraz systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, co zwiększa komfort korzystania z transportu zbiorowego. Wykwalifikowana kadra oraz zgromadzony kapitał społeczny pozwalają firmie na skuteczną realizację powyższych projektów co przyczynia się do poprawy jakości życia mieszkańców regionu.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Międzygminne Komunikacyjne Subbus osiągnęła 13 072 608 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 13 021 863 zł. Pozostałe przychody to 50 745 zł.
Całkowite koszty wyniosły 11 071 967 zł.
Zysk netto wyniósł 1 949 896 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 867 515 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 13 072 608 zł w 2024 roku.
• 9 331 620 zł w 2023 roku.
• 8 697 666 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 278 557 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 949 896 zł w 2024 roku.
• -1 262 173 zł w 2023 roku.
• -1 439 287 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Międzygminne Komunikacyjne Subbus wynosi 2,06 mln zł.
EBITDA Międzygminne Komunikacyjne Subbus wynosi 3,61 mln zł.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Międzygminne Komunikacyjne Subbus wynosi 40 510 895 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
19 498 963 zł a 127 979 934 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 5 787 271 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 40 510 895 zł w 2024 roku.
• 28 754 895 zł w 2023 roku.
• 29 379 360 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Międzygminne Komunikacyjne Subbus wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2024 roku.
• 0,45% w 2023 roku.
• 0,35% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Międzygminne Komunikacyjne Subbus charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 4 997 647
zł.
Koszty operacyjne Międzygminne Komunikacyjne Subbus wyniosły 10 965 975
zł.
Wynagrodzenia stanowią 46%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
713 950 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 4 997 647 zł w 2024 roku
• 4 439 369 zł w 2023 roku
• 3 521 451 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
6.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
46% w 2024 roku
•
42% w 2023 roku
•
35% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Międzygminne Komunikacyjne Subbus wyniosła 33 447 631 zł.
a
ktywa trwałe to 27 879 069 zł.
a
ktywa obrotowe to 5 568 562 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 33 447 631 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 31 994 984 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 452 647 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 4 778 233 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 33 447 631 zł w 2024 roku.
• 31 111 142 zł w 2023 roku.
• 32 194 871 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 6%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 6%.
Marża operacyjna wyniosła 16%.
Marża netto wyniosła 15%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Międzygminne Komunikacyjne Subbus wyniosły 1 452 647 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 33 447 631 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 4%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 207 521 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 452 647 zł w 2024 roku
• 1 066 055 zł w 2023 roku
• 753 649 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 4% w 2024 roku
• 3% w 2023 roku
• 2% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Międzygminne Komunikacyjne Subbus wykazała przychody na poziomie 13 072 608 zł.
Organizacja zarobiła 2 106 358 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 156 462 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 949 896 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 7% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 22 352 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 156 462 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Międzygminne Komunikacyjne Subbus wykazała zysk netto większy niż 92% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 64% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 84% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 10% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 84% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 84% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 54% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 82% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.08%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 92% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 64% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 84% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 10% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 84% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 84% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 82% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.08%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Nowa Sól Miasto
posiada 244735 udziałów, które stanowią 73.9% firmy.
Gmina Kożuchów
posiada 46621 udziałów, które stanowią 14.1% firmy.
Największym udziałowcem od 01.02.2021 jest
Gmina Nowa Sól Miasto
kontrolujący 74% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 29.08.2019 do 01.02.2021
był Gmina Nowa Sól Miasto
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 05.02.2019 do 29.08.2019 najwięcej udziałów posiadał Gmina Nowa Sól Miasto. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIĘDZYGMINNE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE "SUBBUS"