WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, ALBO TEŻ JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU WRAZ Z PROKURENTEM, ALBO TEŻ DWÓCH PROKURENTÓW.
Obsługuje stację paliw i stację kontroli pojazdów.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z o.o. w Tarnowie to kluczowy element infrastruktury transportowej w mieście, zapewniający najwyższej jakości usługi komunikacji miejskiej. Firma posiada długą historię, liczącą ponad 100 lat, która rozpoczęła się w 1911 roku z wprowadzeniem pierwszego tramwaju na ulice Tarnowa. Dzięki ciągłemu rozwojowi i modernizacji floty, MPK wnosi nową jakość do miejskiego transportu publicznego, łącząc ludzi z ich codziennymi potrzebami podróżniczymi. W ofercie znajdują się różnorodne usługi związane z transportem - harmonogramy jazdy, sprzedaż biletów oraz aplikacje do planowania podróży. Dodatkowo, przedsiębiorstwo działa na rzecz ekologii poprzez wprowadzenie nowoczesnych, ekologicznych autobusów do swojej floty. MPK angażuje się również w realizację przetargów, co umożliwia współpracę z innymi firmami w zakresie dostaw i usług. Wartością dodaną dla mieszkańców jest także stacja paliw oraz stacja kontroli pojazdów, co sprawia, że przedsiębiorstwo jest nie tylko dostawcą transportu, ale także wszechstronnym partnerem w zakresie usług motoryzacyjnych. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne dąży do stałego udoskonalania swoich usług, co znajduje potwierdzenie w zmieniających się preferencjach klientów oraz regularnych ankietach dotyczących zachowań komunikacyjnych. W kontekście przeszłości i przyszłości, MPK Tarnów stawia na integrację transportu publicznego, zapewniając mieszkańcom Tarnowa łatwy dostęp do miejskiej siatki komunikacyjnej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie Komunikacyjne osiągnęła 39 386 341 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 39 324 524 zł. Pozostałe przychody to 61 816 zł.
Całkowite koszty wyniosły 39 165 036 zł.
Zysk netto wyniósł 159 488 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 315 847 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 39 386 341 zł w 2024 roku.
• 42 883 424 zł w 2023 roku.
• 41 862 526 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 86 765 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 159 488 zł w 2024 roku.
• 1 165 529 zł w 2023 roku.
• 450 984 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie Komunikacyjne wynosi 557 tys. zł.
EBITDA Miejskie Komunikacyjne wynosi 5,22 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
109 694 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 556 628 zł w
2024 roku.
• 1 797 180 zł w
2023 roku.
• 949 729 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
109 857 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 5 223 376 zł w
2024 roku.
• 6 758 386 zł w
2023 roku.
• 5 901 442 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie Komunikacyjne wynosi 34 050 943 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 594 885 zł a 98 465 852 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 694 321 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 34 050 943 zł w 2024 roku.
• 40 286 876 zł w 2023 roku.
• 35 873 952 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie Komunikacyjne wynosi 0,83%. To oznacza, że firma ma szansę 0,83% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,133% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,83% w 2024 roku.
• 0,59% w 2023 roku.
• 0,77% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Miejskie Komunikacyjne charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 1 poziom w ciągu 6 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 20 480 150
zł.
Koszty operacyjne Miejskie Komunikacyjne wyniosły 38 767 897
zł.
Wynagrodzenia stanowią 53%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
752 285 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 20 480 150 zł w 2024 roku
• 17 424 093 zł w 2023 roku
• 16 376 563 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
53% w 2024 roku
•
42% w 2023 roku
•
40% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie Komunikacyjne wyniosła 39 937 501 zł.
a
ktywa trwałe to 33 374 457 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 563 044 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 39 937 501 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 9 540 571 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 30 396 930 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -3 078 124 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 39 937 501 zł w 2024 roku.
• 44 212 485 zł w 2023 roku.
• 47 158 074 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 2%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 0%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie Komunikacyjne wyniosły 30 396 930 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 39 937 501 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 76%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -3 581 365 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 30 396 930 zł w 2024 roku
• 34 831 403 zł w 2023 roku
• 38 942 520 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 76% w 2024 roku
• 79% w 2023 roku
• 83% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie Komunikacyjne wykazała przychody na poziomie 39 386 341 zł.
Organizacja zarobiła 396 008 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 236 520 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 159 488 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 60% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 39 420 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 236 520 zł w 2024 roku
• 245 426 zł w 2023 roku
• 60 417 zł w 2022 roku