Organizacja Śląskie Konsorcjum Autobusowe osiągnęła 43 886 664 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 43 886 583 zł. Pozostałe przychody to 81 zł.
Całkowite koszty wyniosły 40 583 851 zł.
Zysk netto wyniósł 3 302 732 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 660 811 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 43 886 664 zł w 2024 roku.
• 39 257 775 zł w 2023 roku.
• 36 238 746 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 458 860 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 3 302 732 zł w 2024 roku.
• 816 548 zł w 2023 roku.
• -303 977 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Śląskie Konsorcjum Autobusowe wynosi 4,27 mln zł.
EBITDA Śląskie Konsorcjum Autobusowe wynosi 4,57 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
567 878 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 4 268 008 zł w
2024 roku.
• 1 217 272 zł w
2023 roku.
• -126 243 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
523 039 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 4 568 231 zł w
2024 roku.
• 1 599 173 zł w
2023 roku.
• 171 842 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Śląskie Konsorcjum Autobusowe wynosi 46 731 568 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
4 262 865 zł a 109 716 659 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 4 013 158 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 46 731 568 zł w 2024 roku.
• 31 581 019 zł w 2023 roku.
• 25 689 732 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Śląskie Konsorcjum Autobusowe wynosi 0,53%. To oznacza, że firma ma szansę 0,53% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,021% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,53% w 2024 roku.
• 4,48% w 2023 roku.
• 0,86% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Śląskie Konsorcjum Autobusowe charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 15 736 861
zł.
Koszty operacyjne Śląskie Konsorcjum Autobusowe wyniosły 39 618 575
zł.
Wynagrodzenia stanowią 40%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 097 543 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 15 736 861 zł w 2024 roku
• 7 863 811 zł w 2023 roku
• 7 529 892 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
40% w 2024 roku
•
21% w 2023 roku
•
21% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Śląskie Konsorcjum Autobusowe wyniosła 11 057 542 zł.
a
ktywa trwałe to 1 542 088 zł.
a
ktywa obrotowe to 9 515 454 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 11 057 542 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 5 683 820 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 5 373 722 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 246 300 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 11 057 542 zł w 2024 roku.
• 10 495 945 zł w 2023 roku.
• 9 995 601 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 30%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 58%.
Marża operacyjna wyniosła 10%.
Marża netto wyniosła 8%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 7.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Śląskie Konsorcjum Autobusowe wyniosły 5 373 722 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 11 057 542 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 49%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -292 158 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 5 373 722 zł w 2024 roku
• 7 638 640 zł w 2023 roku
• 7 954 843 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 49% w 2024 roku
• 73% w 2023 roku
• 80% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Śląskie Konsorcjum Autobusowe wykazała przychody na poziomie 43 886 664 zł.
Organizacja zarobiła 4 170 741 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 868 009 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 3 302 732 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 21% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 118 281 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 868 009 zł w 2024 roku
• 245 061 zł w 2023 roku
• 43 985 zł w 2022 roku
Organizacja Śląskie Konsorcjum Autobusowe wykazała zysk netto większy niż 94% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 85% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 72% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 72% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 74% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 86% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 83% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 95% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 94% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 85% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 72% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 51% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 72% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 74% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 86% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 83% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.3%.