WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W BIAŁYMSTOKU, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU SPÓŁKI MOŻE SKŁADAĆ PREZES ZARZĄDU JEDNOOSOBOWO LUB DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM
Obsługa regularnych linii autobusowych w Ostrołęce
Wynajem autobusów dla klientów korporacyjnych
Reklama na pojazdach i przystankach
Stacja paliw w ofercie usług dodatkowych
Inwestycje w modernizację floty i infrastruktury
Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce Sp. z o.o. to kluczowy operator transportu publicznego w regionie, którego celem jest zapewnienie mieszkańcom wygodnych i efektywnych usług komunikacyjnych. W ofercie MZK znajdują się regularne linie autobusowe, które obsługują zarówno wewnętrzne połączenia w Ostrołęce, jak i ekspresowe trasy do pobliskich miejscowości. Zakład dysponuje nowoczesną flotą pojazdów, a stale rozwijane trasy oraz rozkłady jazdy mają na celu dostosowanie się do potrzeb mieszkańców. MZK nie tylko realizuje przewozy pasażerskie, ale również oferuje dodatkowe usługi, takie jak wynajem autobusów na zlecenie, reklama na pojazdach i stacja paliw, co stanowi dodatkowe źródło przychodów i umożliwia dalszy rozwój firmy. MZK kładzie duży nacisk na jakość świadczonych usług oraz bezpieczeństwo pasażerów, a także regularnie inwestuje w unowocześnienie infrastruktury transportowej, co potwierdzają liczne przetargi i projekty finansowane ze środków unijnych. Długotrwała obecność zakładu na rynku oraz jego współpraca z lokalnym samorządem przyczyniają się do stałego rozwijania oferty przewozowej i zwiększania dostępności komunikacyjnej w regionie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce osiągnęła 29 078 797 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 29 064 338 zł. Pozostałe przychody to 14 459 zł.
Całkowite koszty wyniosły 31 637 982 zł.
Strata netto wyniosła 2 573 645 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 599 788 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 29 078 797 zł w 2024 roku.
• 26 290 412 zł w 2023 roku.
• 33 532 729 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -391 991 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -2 573 645 zł w 2024 roku.
• -3 023 621 zł w 2023 roku.
• -3 509 724 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wynosi -2,22 mln zł.
EBITDA Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wynosi 4,13 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
377 088 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -2 224 925 zł w
2024 roku.
• -3 605 618 zł w
2023 roku.
• -3 536 162 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
298 363 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 4 128 029 zł w
2024 roku.
• 1 164 648 zł w
2023 roku.
• 408 245 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wynosi 28 336 540 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 72 696 992 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 513 627 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 28 336 540 zł w 2024 roku.
• 28 666 468 zł w 2023 roku.
• 35 296 630 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wynosi 2,06%. To oznacza, że firma ma szansę 2,06% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,212% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 2,06% w 2024 roku.
• 2,32% w 2023 roku.
• 1,33% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 9 976 513
zł.
Koszty operacyjne Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wyniosły 31 289 262
zł.
Wynagrodzenia stanowią 32%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
534 077 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 9 976 513 zł w 2024 roku
• 9 200 609 zł w 2023 roku
• 7 266 649 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
32% w 2024 roku
•
31% w 2023 roku
•
20% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wyniosła 23 434 699 zł.
a
ktywa trwałe to 16 826 566 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 608 134 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 23 434 699 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 11 934 234 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 11 500 465 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 565 926 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 23 434 699 zł w 2024 roku.
• 28 214 078 zł w 2023 roku.
• 26 965 879 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -11%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -22%.
Marża operacyjna wyniosła -8%.
Marża netto wyniosła -9%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wyniosły 11 500 465 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 23 434 699 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 49%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -159 954 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 11 500 465 zł w 2024 roku
• 13 361 376 zł w 2023 roku
• 9 710 576 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 49% w 2024 roku
• 47% w 2023 roku
• 36% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wykazała przychody na poziomie 29 078 797 zł.
Organizacja zarobiła -2 573 645 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -2 573 645 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -21 143 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Miejski Zakład Komunikacji W Ostrołęce wykazała zysk netto większy niż 6% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 79% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 19% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 18% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 18% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 13% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 6% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 79% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 81% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 51% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 19% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 18% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 18% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 13% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Miasto Ostrołęka
posiada 230273 udziałów,
które stanowią 100.0% firmy.
Największym udziałowcem od 24.03.2023 jest
Miasto Ostrołęka
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 06.10.2021 do 24.03.2023
była Miasto Ostrołęka
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 27.08.2021 do 06.10.2021 najwięcej udziałów posiadała Miasto Ostrołęka. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.