WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
ZARZĄD JEDNOOSOBOWY - PREZES ZARZĄDU. W ZARZĄDZIE WIELOOSOBOWYM - DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Udział w projektach unijnych dotyczących transportu
Zwiększona dostępność dla osób niepełnosprawnych
Miejski Zakład Komunikacji w Pile to instytucja odpowiedzialna za organizację i świadczenie usług komunikacyjnych na terenie miasta. Zapewnia mieszkańcom i odwiedzającym dostęp do różnorodnych form transportu publicznego, w tym autobusów oraz tramwaju wodnego. MZK Piła stawia na dostosowanie swoich usług do potrzeb pasażerów, oferując kompleksowe informacje na temat rozkładów jazdy, taryf oraz zniżek dostępnych w ramach systemu komunikacji. Organizacja angażuje się również w różnorodne projekty unijne, które mają na celu rozwój infrastruktury transportowej oraz poprawę dostępności komunikacyjnej dla osób niepełnosprawnych. MZK prowadzi aktywną komunikację z pasażerami, informując ich na bieżąco o aktualnościach i wydarzeniach związanych z transportem. Dodatkowo, instytucja oferuje różne usługi dodatkowe, takie jak wynajem autobusów oraz usługi reklamowe, co czyni ją wszechstronnym partnerem w obszarze komunikacji miejskiej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejski Zakład Komunikacji W Pile osiągnęła 28 783 176 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 28 520 020 zł. Pozostałe przychody to 263 156 zł.
Całkowite koszty wyniosły 29 280 603 zł.
Strata netto wyniosła 760 583 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 135 597 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 28 783 176 zł w 2024 roku.
• 25 830 369 zł w 2023 roku.
• 22 789 284 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -113 524 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -760 583 zł w 2024 roku.
• -810 415 zł w 2023 roku.
• -2 828 702 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejski Zakład Komunikacji W Pile wynosi -1,01 mln zł.
EBITDA Miejski Zakład Komunikacji W Pile wynosi 2,11 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
142 498 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -1 010 893 zł w
2024 roku.
• -1 122 770 zł w
2023 roku.
• -3 056 541 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
26 857 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 110 035 zł w
2024 roku.
• 1 969 708 zł w
2023 roku.
• -46 262 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejski Zakład Komunikacji W Pile wynosi 26 082 934 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 71 957 940 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 299 098 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 26 082 934 zł w 2024 roku.
• 24 460 043 zł w 2023 roku.
• 22 136 715 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejski Zakład Komunikacji W Pile wynosi 2,23%. To oznacza, że firma ma szansę 2,23% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,276% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 2,23% w 2024 roku.
• 2,28% w 2023 roku.
• 3,71% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Miejski Zakład Komunikacji W Pile charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pogorszył się o 1 poziom w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Miejski Zakład Komunikacji W Pile wyniosły 29 530 913
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejski Zakład Komunikacji W Pile wyniosła 25 701 571 zł.
a
ktywa trwałe to 17 338 559 zł.
a
ktywa obrotowe to 8 363 012 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 25 701 571 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 9 192 200 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 16 509 371 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 473 251 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 25 701 571 zł w 2024 roku.
• 28 789 424 zł w 2023 roku.
• 29 361 532 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -8%.
Marża operacyjna wyniosła -4%.
Marża netto wyniosła -3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejski Zakład Komunikacji W Pile wyniosły 16 509 371 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 25 701 571 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 64%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 057 906 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 16 509 371 zł w 2024 roku
• 19 136 361 zł w 2023 roku
• 20 103 055 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 64% w 2024 roku
• 66% w 2023 roku
• 68% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejski Zakład Komunikacji W Pile wykazała przychody na poziomie 28 783 176 zł.
Organizacja zarobiła -759 811 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 772 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -760 583 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -4622 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 772 zł w 2024 roku
• 13 326 zł w 2023 roku
• 20 573 zł w 2022 roku
Organizacja Miejski Zakład Komunikacji W Pile wykazała zysk netto większy niż 12% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 78% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 66% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 27% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 23% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 27% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 20% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 45% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 12% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 78% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 82% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 66% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 27% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 23% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 27% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 20% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 45% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Piła
posiada 35554 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 03.08.2022 jest
Gmina Piła
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 07.12.2021 do 03.08.2022
była Gmina Piła
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 31.07.2018 do 07.12.2021 najwięcej udziałów posiadała Gmina Piła. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.