WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ: 1) W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - PREZES ZARZĄDU 2) W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM
Pierwsza linia kolejowa w Polsce zbudowana przez samorząd województwa
Połączenia kluczowych miast Pomorza ze środkową częścią regionu
Szczegółowe informacje dla pasażerów: schematy, rozkłady, przystanki
Projekty infrastrukturalne i artystyczne, w tym murale antywojenne
Współpraca z inwestorami i przewoźnikami poprzez dzierżawę i wynajem
Pomorska Kolej Metropolitalna (PKM) jest pierwszą w Polsce linią kolejową zbudowaną z inicjatywy Samorządu Województwa Pomorskiego. Ta strategiczna inwestycja ma na celu połączenie kluczowych miast regionu, takich jak Gdańsk, Gdynia i Sopot, z miejscowościami środkowego Pomorza, co znacząco ułatwia transport i wspiera rozwój regionu. PKM obsługuje liczne przystanki i węzły przesiadkowe, umożliwiając łatwe i komfortowe przesiadki. Dla pasażerów PKM oferuje szczegółowe informacje o schematach połączeń, rozkładach jazdy oraz przystankach. Pasażerowie mogą także znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, co jest szczególnie przydatne dla osób korzystających z linii po raz pierwszy. Dodatkowo, PKM promuje turystykę, zachęcając do odkrywania turystycznych atrakcji Pomorza za pomocą kolei. Organizacja stale rozwija swoją infrastrukturę, czego przykładem mogą być zakończona elektryfikacja linii oraz budowa nowych przystanków, takich jak Gdańsk Firoga. Na terenie PKM realizowane są także unikatowe projekty artystyczne, w tym malowanie antywojennych murali, co przyczynia się do promocji sztuki i kultury w przestrzeni publicznej. Ważnymi inicjatywami są także projekty takie jak bajpas kartuski oraz modernizacja przystanków w Gdyni, które jeszcze bardziej poprawiają funkcjonalność i wydajność całego systemu.Pomorska Kolej Metropolitalna nie tylko przewozi pasażerów, ale także wspiera inwestorów i przewoźników, oferując dzierżawę gruntów, lokali oraz kanalizacji teletechnicznej. Ponadto, PKM umożliwia wynajem sal konferencyjnych, co czyni ją partnerem biznesowym z szerokimi możliwościami współpracy. Organizacja zdobyła liczne nagrody i wyróżnienia za swoje projekty oraz przywiązanie do wysokich standardów obsługi i innowacyjnych rozwiązań transportowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Pomorska Kolej Metropolitalna osiągnęła 90 525 809 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 89 330 687 zł. Pozostałe przychody to 1 195 122 zł.
Całkowite koszty wyniosły 93 371 902 zł.
Strata netto wyniosła 4 041 215 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 4 433 376 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 90 525 809 zł w 2024 roku.
• 56 201 603 zł w 2023 roku.
• 58 021 825 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -509 245 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -4 041 215 zł w 2024 roku.
• 1 184 387 zł w 2023 roku.
• 5 852 502 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Pomorska Kolej Metropolitalna wynosi -4,32 mln zł.
EBITDA Pomorska Kolej Metropolitalna wynosi 34,71 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
804 537 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -4 323 324 zł w
2024 roku.
• 1 573 970 zł w
2023 roku.
• 6 375 008 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
189 485 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 34 711 211 zł w
2024 roku.
• 36 519 556 zł w
2023 roku.
• 41 468 550 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Pomorska Kolej Metropolitalna wynosi 310 915 141 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 1 336 344 542 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 19 622 092 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 310 915 141 zł w 2024 roku.
• 282 675 796 zł w 2023 roku.
• 295 958 446 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Pomorska Kolej Metropolitalna wynosi 2,00%. To oznacza, że firma ma szansę 2,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,088% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 2,00% w 2024 roku.
• 0,31% w 2023 roku.
• 0,47% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Pomorska Kolej Metropolitalna charakteryzuje się wysoką wiarygodnością płatniczą (ocena: B).
Ryzyko opóźnień płatniczych jest niskie. Można bezpiecznie prowadzić transakcje z odroczonym terminem płatności.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena B (wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 10 447 855
zł.
Koszty operacyjne Pomorska Kolej Metropolitalna wyniosły 93 654 011
zł.
Wynagrodzenia stanowią 11%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
607 564 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 10 447 855 zł w 2024 roku
• 9 483 708 zł w 2023 roku
• 7 738 592 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
11% w 2024 roku
•
18% w 2023 roku
•
15% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Pomorska Kolej Metropolitalna wyniosła 779 835 618 zł.
a
ktywa trwałe to 717 634 367 zł.
a
ktywa obrotowe to 62 201 252 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 779 835 618 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 334 086 136 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 445 749 483 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -7 218 306 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 779 835 618 zł w 2024 roku.
• 801 741 736 zł w 2023 roku.
• 826 144 991 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -1%.
Marża operacyjna wyniosła -5%.
Marża netto wyniosła -4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Pomorska Kolej Metropolitalna wyniosły 445 749 483 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 779 835 618 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 57%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -29 440 318 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 445 749 483 zł w 2024 roku
• 481 114 386 zł w 2023 roku
• 514 322 027 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 3.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 57% w 2024 roku
• 60% w 2023 roku
• 62% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Pomorska Kolej Metropolitalna wykazała przychody na poziomie 90 525 809 zł.
Organizacja zarobiła -4 041 215 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -4 041 215 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 264 504 zł w 2023 roku
• 221 705 zł w 2022 roku
Organizacja Pomorska Kolej Metropolitalna wykazała zysk netto większy niż 1% organizacji z branży "Działalność usługowa wspomagająca transport lądowy".
Organizacja wykazała przychód większy niż 97% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 100% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 23% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 21% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 30% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 22% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 1% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 97% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 100% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 52% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 23% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 21% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 30% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 22% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 0.3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
POMORSKA KOLEJ METROPOLITALNA